MENU

Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa. Budowa i odbudowa zaufania interesariuszy

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2016

  • Autor: Danuta Szwajca

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 55,00 zł
41,25
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa. Budowa i odbudowa zaufania interesariuszy

Reputacja jest uważana za jeden z najcenniejszych zasobów współczesnego przedsiębiorstwa, stanowiący źródło długotrwałej przewagi konkurencyjnej oraz jego wartości rynkowej. Reputacja jest to ocena przedsiębiorstwa i jego działalności formułowana przez różne grupy interesariuszy: klientów, partnerów biznesowych, inwestorów, pracowników, administrację publiczną, media, lokalne społeczności, przez pryzmat własnych interesów i oczekiwań. Fundamentem reputacji jest zaufanie interesariuszy budowane na podstawie wiarygodności firmy w zakresie jej kompetencji technicznych, ekonomicznych i organizacyjnych, uczciwości oraz życzliwości.

W opracowaniu podjęto próbę odpowiedzi na następujące pytania:
• Jak budować relacje z interesariuszami oparte na zaufaniu?
• Jakie są źródła i przyczyny utraty lub obniżenia poziomu zaufania interesariuszy?
• Jak odbudować zaufanie interesariuszy po kryzysie?

Na podstawie analizy przypadków przedsiębiorstw, które doświadczyły kryzysów i ryzyka utraty zaufania, przedstawiono czynniki determinujące sukces w procesie jego odbudowy.

Książka jest adresowana zarówno do praktyków zarządzania, jak też do pracowników naukowych zajmujących się zarządzaniem reputacją i zaufaniem interesariuszy. Może służyć studentom wydziałów ekonomicznych i zarządzania oraz słuchaczom kursów i studiów podyplomowych do pogłębiania wiedzy z zakresu zarządzania reputacją, zarządzania relacjami z interesariuszami oraz marketingu i public relations.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.

Wstęp 9

Rozdział 1
Znaczenie reputacji na przełomie wieków 13
1.1. Istota i natura reputacji 13
1.2. Przyczyny rosnącego znaczenia reputacji 18
1.2.1. Przyczyny egzogeniczne 19
1.2.2. Przyczyny endogeniczne 22
1.3. Reputacja a wyniki rynkowe przedsiębiorstwa 25
1.4. Reputacja a wyniki finansowe przedsiębiorstwa 31
1.5. Reputacja a wartość przedsiębiorstwa 37

Rozdział 2
Interesariusze jako kreatorzy reputacji i podmioty zaufania 41
2.1. Interesariusze przedsiębiorstwa - zakres znaczeniowy 41
2.2. Klasyfikacja interesariuszy 45
2.2.1. Podziały oparte na kryteriach dwuwymiarowych 45
2.2.2. Podziały oparte na kryteriach złożonych 51
2.3. Czynniki kształtujące opinie interesariuszy o przedsiębiorstwie 54
2.4. Różnorodność oczekiwań interesariuszy - jedna czy wiele reputacji? 58
2.5. Sprzeczność oczekiwań interesariuszy - implikacje dla zarządzania reputacją 66

Rozdział 3
Zaufanie w relacjach biznesowych 73
3.1. Istota i źródła zaufania 73
3.1.1. Zaufanie jako zjawisko psychiczne 73
3.1.2. Rodzaje zaufania 77
3.2. Znaczenie zaufania w sferze biznesu 79
3.2.1. Rola zaufania w gospodarce rynkowej 79
3.2.2. Zaufanie jako wartościowy zasób przedsiębiorstwa 82
3.2.3. Zaufanie w łańcuchu dostaw 84
3.3. Zaufanie a reputacja 88
3.4. Zaufanie społeczne na początku XXI wieku 93
3.4.1. Globalny kryzys zaufania 93
3.4.2. Poziom zaufania społecznego w Polsce 95

Rozdział 4
Budowanie zaufania interesariuszy jako fundamentu reputacji 99
4.1. Proces budowania zaufania 99
4.1.1. Modele powstawania zaufania 99
4.1.2. Zasady budowania zaufania 102
4.1.3. Etyczne aspekty zaufania 107
4.2. Znaczenie kultury organizacyjnej 108
4.3. Zarządzanie relacjami z interesariuszami 116
4.3.1. Etapy procesu zarządzania 116
4.3.2. Strategie sprzyjające kreowaniu zaufania 119
4.4. Komunikacja z interesariuszami 124
4.4.1. Kanały i narzędzia komunikacji 124
4.4.2. Prowadzenie dialogu 130
4.4.3. Rola nowoczesnych mediów 135
4.5. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa a budowanie zaufania 140

Rozdział 5
Odbudowa zaufania interesariuszy 147
5.1. Sytuacja kryzysowa jako przyczyna utraty lub spadku poziomu zaufania 147
5.1.1. Sytuacja kryzysowa a kryzys 147
5.1.2. Typologia źródeł sytuacji kryzysowej 151
5.1.3. Ryzyko utraty zaufania interesariuszy w kontekście źródeł kryzysów 155
5.2. Reagowanie na sytuację kryzysową 160
5.2.1. Strategie reagowania 160
5.2.2. Strategie reagowania a szanse odbudowy zaufania interesariuszy 162
5.3. Proces odbudowy zaufania interesariuszy 166
5.3.1. Etapy procesu odbudowy 166
5.3.2. Znaczenie komunikacji 172
5.4. Czynniki sukcesu w procesie odbudowy zaufania 174

Rozdział 6
Odbudowa zaufania po kryzysie - analiza przypadków 181
6.1. Przypadek Grupy Kęty z 2006 roku 181
6.2. Przypadek Toyoty z 2010 roku 184
6.3. Przypadek koncernu VW z 2015 roku 187

Zakończenie 191
Bibliografia 195
Spis tabel 209
Spis rysunków 211

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

25,76 zł
29,95 zł

Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie

Książka prezentuje wiedzę na temat zasobów niezbędnych do powstania nowych firm, ich wzrostu i rozwoju. Jej istotną zaletą jest odwoływanie się zarówno do teorii, jak i praktyki gospodarczej. W poszczególnych rozdziałach daje się z...
36,00 zł
40,00 zł

Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa

Publikacja napisana została z myślą o dostarczeniu Czytelnikowi fundamentalnej wiedzy na temat możliwości kształtowania krótkoterminowych decyzji finansowych i ich wpływu na realizację celów gospodarki finansowej przedsiębiorstwa.W ...
45,75 zł
61,00 zł

Oddziaływanie globalnego kryzysu finansowego. Perspektywa przedsiębiorstwa

Powtarzające się kryzysy finansowe są nieodłączną cechą współczesnej gospodarki. Książka w kompleksowy sposób podejmuje zagadnienie wpływu kryzysu finansowego na sferę realną gospodarki, wskazując potencjalne warianty oceny tego zjawiska....
21,50 zł
25,00 zł

Przedsiębiorstwa wobec współczesnych realiów rynkowych

Skuteczne zarządzanie podmiotami gospodarczymi jest procesem niezwykle trudnym i złożonym – wymaga bowiem od menedżerów aktualnej i interdyscyplinarnej wiedzy. Wiedza ta powinna dostarczać informacji dotyczących koncepcyjnego ujęcia podmio...
26,66 zł
31,00 zł

Zarządzanie infrastrukturalnymi projektami liniowymi

Celem pracy było opracowanie rekomendacji sprawnego i efektywnego zarządzania infrastrukturalnymi projektami liniowymi realizowanymi przez administrację w Polsce. Celem poznawczym natomiast było zapoznanie się ze specyfiką infrastrukturalnych projekt&o...
21,07 zł
24,50 zł

Przedsiębiorstwa rodzinne w Polsce

W książce określono skalę ekonomicznego znaczenia przedsiębiorczości rodzinnej dla gospodarki polskiej. Przedstawiono też rolę i znaczenie przedsiębiorczości rodzinnej na świecie oraz cechy specyficzne, decydujące o potrzebie odrębnego traktowania tej ...
17,16 zł
19,95 zł

Zarządzanie wartością dla klienta a marketing doświadczeń w instytucjach kultury

Monografia ma charakter teoretyczno-empiryczny. Dotyczy koncepcji zarządzania wartością dla klienta, która została ukazana przez pryzmat marketingu doświadczeń w działaniach instytucji kultury w Polsce. Książka zawiera diagnozę etapów teo...
104,30 zł
149,00 zł

Zarządzanie ryzykiem instytucji finansowych

Nowe wydanie bestsellerowej książki na temat zarządzania szeroko pojętym ryzykiem. Autor – światowej sławy specjalista z zakresu instrumentów finansowych oraz ryzyka finansowego – przedstawia praktyczne podejście do pomiaru i zarządzania ryzykiem przez...
38,70 zł
43,00 zł

Zarządzanie wiedzą w tworzeniu konkurencyjności szkoły

W książce szeroko omówiono zagadnienia kształtowania i doskonalenia potencjału absorpcyjnego placówek szkolnych, a więc zdolności do identyfikowania, przyjmowania oraz wykorzystywania wiedzy w zarządzaniu szkołą. Właściwe wykorzystanie za...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!