MENU

Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2010

  • Autor: Danuta Szwajca, Wiesława Caputa

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 65,00 zł
48,75
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji

Konkurencja jest nieodłącznym atrybutem gospodarki rynkowej, będącym jednocześnie siłą napędową jej rozwoju. Przedsiębiorstwa rywalizują o dostęp do surowców, kapitału, rynków zbytu, kanałów dystrybucji, dążąc do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej.

Dynamiczny rozwój rynków kapitałowych, pogłębiająca się liberalizacja rynków, otwartość gospodarek, rewolucja technologiczna, to zasadnicze powo­dy upowszechnienia się koncepcji kreowania wartości, jako podstawowego imperatywu współczesnego przedsiębiorstwa. U podstaw kreowania war­tości przedsiębiorstwa leży potencjał konkurencyjny, w strukturze którego dominujące znaczenie zyskują zasoby niematerialne.

Zasadniczym celem publikacji jest prezentacja struktury potencjału konkurencyjności i jej zmian w warunkach globalizacji gospodarki.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.

Wprowadzenie 5

Rozdział 1

Globalizacja jako czynnik współczesnego wymiaru funkcjonowania przedsiębiorstw - A. Gorczyńska 7

1.1. Istota globalizacji 7

1.2. Przesłanki globalizacji przedsiębiorstw 9

1.3. Przejawy ilościowe globalizacji działalności przedsiębiorstw 12

1.4. Przejawy jakościowe globalizacji działalności przedsiębiorstw 15

1.5. Międzynarodowa konsolidacja jako forma rozwoju i wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw w dobie gospodarki globalnej 17

Rozdział 2

Konkurencyjny aspekt innowacji produktowych - G. Storoniak-Palczak 27

2.1. Przedsiębiorstwo a ryzyko 27

2.1.1. Niepewność i ryzyko w działaniach gospodarczych 27

2.1.2. Źródła i rodzaje ryzyka 29

2.1.3. Pojęcie i rodzaje innowacji 31

2.1.4. Ryzyko przedsięwzięć innowacyjnych 35

2.2. Operatywność przedsiębiorstwa wobec ryzyka innowacji produktowych 37

2.2.1. Potencjał konkurencyjny nowości produktowej 37

2.2.2. Nowy produkt jako wybór strategiczny w konkurencyjnym układzie rynkowym 38

Rozdział 3

Konkurencyjność przedsiębiorstwa w okresie globalizacji - W. Caputa 49

3.1. Konkurencyjność przedsiębiorstwa jako imperatyw jego trwania i rozwoju 49

3.2. Kluczowe determinanty i atrybuty systemu konkurencyjności przedsiębiorstwa 53

3.3. Orientacja na klienta jako podstawa przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji 59

Rozdział 4

Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w okresie globalizacji - W. Caputa 71

4.1. Pojęcie i klasyfikacja zasobów 71

4.2. Zasoby a potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa 79

4.3. Struktura potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa w okresie globalizacji 83

Rozdział 5

Zasoby związane z wiedzą - kapitał intelektualny - D. Szwajca 91

5.1. Pojęcie i rola kapitału intelektualnego 91

5.2. Składniki kapitału intelektualnego 95

5.3. Kapitał intelektualny jako tworzywo wartości przedsiębiorstwa 105

Rozdział 6

Zasoby ludzkie w okresie globalizacji - M. Zieliński 115

6.1. Wpływ globalizacji na rynek pracy 115

6.2. Strategie przedsiębiorstw w okresie globalizacji 118

6.3. Zasoby ludzkie jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw 122

Rozdział 7

Zasoby marketingowe w procesie budowania globalnej konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw - D. Szwajca 137

7.1. Globalny charakter konkurencji jako wyzwanie dla współczesnych przedsiębiorstw 137

7.2. Propozycja modelu globalnej przewagi konkurencyjnej 139

7.3. Istota i rodzaje zasobów marketingowych 142

7.4. Charakterystyka głównych zasobów marketingowych 147

7.5. Kompetencje marketingowe 152

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

67,20 zł
84,00 zł

Przedsiębiorstwa państwowe we współczesnej gospodarce

Książka wypełnia lukę w polskiej literaturze ekonomicznej na temat istoty, roli i znaczenia przedsiębiorstw państwowych w gospodarce. Publikacja zawiera analizę stanu, celów i zasad funkcjonowania przedsiębiorstw państwowych w kilkunastu wybrany...
28,22 zł
31,35 zł

Potencjał podmiotowy i kompetencje w perspektywie rozwoju kariery zawodowej

Monografia stanowi rezultat opracowanego i zrealizowanego empirycznego autorskiego diagnostycznego projektu dotyczącego rozpoznawania, odkrywania i oceny potencjału podmiotowego i kompetencji jako istotnych zasobów, które zapewniają sukce...
21,50 zł
25,00 zł

Przedsiębiorstwa wobec współczesnych realiów rynkowych

Skuteczne zarządzanie podmiotami gospodarczymi jest procesem niezwykle trudnym i złożonym – wymaga bowiem od menedżerów aktualnej i interdyscyplinarnej wiedzy. Wiedza ta powinna dostarczać informacji dotyczących koncepcyjnego ujęcia podmio...
30,10 zł
35,00 zł

Kto kieruje globalizacją? Think Tanki, kuźnie nowych idei

Książka otrzymała nagrodę w kategorii: Polityka Gospodarcza na VIII Targach Wydawnictw Ekonomicznych W książce jest mowa o Think Tankach, które są współczesnymi kuźniami i laboratoriami nowych idei. O tych specyficznych in...
3,20 zł
4,26 zł

Faktoring w bankowości - strategia przyszłości. Rozdział 4. Aspekt przewagi konkurencyjnej i konkurencyjności banku w branży faktoringowej

Dorota Korenik nie tylko w sposób wszechstronny prezentuje przedmiot faktoringu i kierunki jego rozwoju, ale także, co jest novum w dość już bogatej literaturze poświęconej tej usłudze finansowej, wskazuje na potencjał możliwości i wykorzystania...
55,20 zł
69,00 zł

Kształtowanie relacji uczelni wyższych z przedsiębiorstwami w warunkach transformacji cyfrowej

Zarządzanie relacjami to ważny element dialogu uczelni wyższych w Polsce z grupą interesariuszy instytucjonalnych jaką są przedsiębiorstwa. Stanowi ono „twórcze” rozszerzenie teorii zarządzania (w tym marketingu) polegające na kszta...
31,92 zł
39,90 zł

Analiza Finansowa Przedsiębiorstwa

Tematyka ebooka „Analiza Finansowa Przedsiębiorstwa” obejmuje:- przedstawienie struktury i zawartości sprawozdań finansowych wg ustawy o rachunkowości (wg najnowszych zasad),- określenie źródeł informacji do przeprowadzen...
29,24 zł
34,00 zł

Zarządzanie strategiczne. Analiza strategiczna otoczenia przedsiębiorstwa

Książka jest I tomem serii „Zarządzanie strategiczne” Zarządzanie strategiczne jest dyscypliną dojrzałą. Nie jest jednak metodą doskonałą i wymaga uczenia się. Szacunek dla badaczy i praktyków budzi fakt, że poszukują oni...
46,50 zł
62,00 zł

Decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w gospodarowaniu i zarządzaniu przestrzenią

„Zarządzanie przestrzenią jest problemem w istocie nowym, łączącym elementy zarządzania i planowania. Brakuje, jak dotychczas, w literaturze przedmiotu szerszych badań nad tym problemem (...) W tym też względzie uważam, że podjęty problem jest wa...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!