Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji
Konkurencja jest nieodłącznym atrybutem gospodarki rynkowej, będącym jednocześnie siłą napędową jej rozwoju. Przedsiębiorstwa rywalizują o dostęp do surowców, kapitału, rynków zbytu, kanałów dystrybucji, dążąc do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej.
Dynamiczny rozwój rynków kapitałowych, pogłębiająca się liberalizacja rynków, otwartość gospodarek, rewolucja technologiczna, to zasadnicze powody upowszechnienia się koncepcji kreowania wartości, jako podstawowego imperatywu współczesnego przedsiębiorstwa. U podstaw kreowania wartości przedsiębiorstwa leży potencjał konkurencyjny, w strukturze którego dominujące znaczenie zyskują zasoby niematerialne.
Zasadniczym celem publikacji jest prezentacja struktury potencjału konkurencyjności i jej zmian w warunkach globalizacji gospodarki.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7941-463-5
- ISBN druku: 978-83-7556-131-9
- EAN: 9788375561319
- Liczba stron: 159
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 5
Rozdział 1
Globalizacja jako czynnik współczesnego wymiaru funkcjonowania przedsiębiorstw - A. Gorczyńska 7
1.1. Istota globalizacji 7
1.2. Przesłanki globalizacji przedsiębiorstw 9
1.3. Przejawy ilościowe globalizacji działalności przedsiębiorstw 12
1.4. Przejawy jakościowe globalizacji działalności przedsiębiorstw 15
1.5. Międzynarodowa konsolidacja jako forma rozwoju i wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw w dobie gospodarki globalnej 17
Rozdział 2
Konkurencyjny aspekt innowacji produktowych - G. Storoniak-Palczak 27
2.1. Przedsiębiorstwo a ryzyko 27
2.1.1. Niepewność i ryzyko w działaniach gospodarczych 27
2.1.2. Źródła i rodzaje ryzyka 29
2.1.3. Pojęcie i rodzaje innowacji 31
2.1.4. Ryzyko przedsięwzięć innowacyjnych 35
2.2. Operatywność przedsiębiorstwa wobec ryzyka innowacji produktowych 37
2.2.1. Potencjał konkurencyjny nowości produktowej 37
2.2.2. Nowy produkt jako wybór strategiczny w konkurencyjnym układzie rynkowym 38
Rozdział 3
Konkurencyjność przedsiębiorstwa w okresie globalizacji - W. Caputa 49
3.1. Konkurencyjność przedsiębiorstwa jako imperatyw jego trwania i rozwoju 49
3.2. Kluczowe determinanty i atrybuty systemu konkurencyjności przedsiębiorstwa 53
3.3. Orientacja na klienta jako podstawa przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji 59
Rozdział 4
Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w okresie globalizacji - W. Caputa 71
4.1. Pojęcie i klasyfikacja zasobów 71
4.2. Zasoby a potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa 79
4.3. Struktura potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa w okresie globalizacji 83
Rozdział 5
Zasoby związane z wiedzą - kapitał intelektualny - D. Szwajca 91
5.1. Pojęcie i rola kapitału intelektualnego 91
5.2. Składniki kapitału intelektualnego 95
5.3. Kapitał intelektualny jako tworzywo wartości przedsiębiorstwa 105
Rozdział 6
Zasoby ludzkie w okresie globalizacji - M. Zieliński 115
6.1. Wpływ globalizacji na rynek pracy 115
6.2. Strategie przedsiębiorstw w okresie globalizacji 118
6.3. Zasoby ludzkie jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw 122
Rozdział 7
Zasoby marketingowe w procesie budowania globalnej konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw - D. Szwajca 137
7.1. Globalny charakter konkurencji jako wyzwanie dla współczesnych przedsiębiorstw 137
7.2. Propozycja modelu globalnej przewagi konkurencyjnej 139
7.3. Istota i rodzaje zasobów marketingowych 142
7.4. Charakterystyka głównych zasobów marketingowych 147
7.5. Kompetencje marketingowe 152