Pomiar kapitału klienta w kontekście kreowania wartości przedsiębiorstwa
We współczesnych procesach kreowania wartości, klient coraz częściej uznawany jest za podstawowy zasób, którego potencjał przesądza o kapitałowym zasileniu przedsiębiorstwa. Wartość tego zasobu, z perspektywy realizacji celów przedsiębiorstwa, wyceniać należy nie tylko poprzez pryzmat bezpośredniego zasilania kapitałowego, będącego efektem nawiązania i rozwijania transakcyjnych relacji z klientem, lecz również potencjału zasobowego, będącego pochodną wiedzy klienta. Taki sposób pomiaru jest wynikiem zmian zachodzących w otoczeniu, które wymusiły konieczność postrzegania klienta nie tylko jako biernego nabywcy produktu, lecz również aktywnego uczestnika rynku, dla którego i przy współudziale którego przedsiębiorstwo kreuje wartość.
Książka omawiając problematykę pomiaru wartości klienta w kontekście kreowania wartości przedsiębiorstwa i prezentując wyniki badań empiryczych, adresowana jest zarówno do pracowników naukowych, jak i praktyków zainteresowanych problematyką zarządzania wartością klienta i kreowania relacji z klientami. Publikacja może być również wykorzystana jako podręcznik dla: studentów wydziałów ekonomicznych i wydziałów zarządzania, słuchaczy kursów i studiów podyplomowych, szczególnie z zakresu: marketingu, controllingu i zarządzania wartością klienta.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7941-456-7
- ISBN druku: 978-83-7556-662-8
- EAN: 9788375566628
- Liczba stron: 175
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7
Rozdział 1
Pomiar wartości klienta jako ogniwo procesu zarządzania kapitałem klientów 13
1.1. Od jakości produkcji do zarządzania kapitałem klienta 13
1.2. Istota i modele zarządzania kapitałem klienta 20
1.3. Metodologiczne aspekty pomiaru kapitału klienta 30
1.3.1. Przesłanki pomiaru kapitału klienta 30
1.3.2. Przedmiot, kryteria i obszary pomiaru kapitału klienta 32
1.3.3. Pomiar kapitału klienta - ujęcie modelowe 36
Rozdział 2
Wybrane metody retro- i prospektywnej oceny kapitału klienta 41
2.1. Typologia metod pomiaru kapitału klienta 41
2.2. Szacowanie wartości klientów na bazie danych historycznych 43
2.3. Prospektywna ocena wartości klienta i kapitału klientów 61
2.3.1. Jednowymiarowe koncepcje wartości CLV 69
2.3.2. Wielowymiarowe koncepcja wartości klienta CLV 77
Rozdział 3
Determinanty i ocena potencjału cross-sellingu 83
3.1. Sprzedaż krzyżowa - istota i korzyści 83
3.2. Czynniki determinujące potencjał sprzedaży krzyżowej 86
3.3. Ocena potencjału cross-sellingu klienta 98
Rozdział 4
Determinanty i ocena potencjału zasobowego klienta 101
4.1. Pojęcie potencjału referencyjnego 101
4.2. Ocena potencjału referencyjnego klienta i jego kluczowe determinanty 102
4.3. Potencjał informacyjny klienta - pojęcie, znaczenie, problemy wyceny 110
Rozdział 5
Wartość klienta i metody jej pomiaru w praktyce przedsiębiorstw 121
5.1. Cele i hipotezy badań 121
5.2. Metodyka prowadzonych badań 123
5.3. Determinanty wartości klienta w świetle badań 125
5.4. Wartość klienta, jako megakryterium segmentacji klientów 131
5.5. Ocena wartości klienta w centrach dystrybucji wartości 138
Podsumowanie 155
Bibliografia 163
Spis tabel 171
Spis rysunków 173