Merchandising w handlu stacjonarnym i internetowym
Książka jest pierwszą na polskim rynku wydawniczym publikacją, która w sposób uporządkowany i kompleksowy przedstawia zagadnienia związane ze sposobem prezentacji produktów zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w witrynach internetowych. Sukces w handlu wynika w znacznej mierze z umiejętności dostarczenia nabywcom unikatowych doświadczeń zakupowych. Za te ostatnie odpowiada merchandising. Opisane w książce i zilustrowane licznymi przykładami oraz rysunkami techniki merchandisingowe są powiązane z rozległą wiedzą dotyczącą zachowań nabywców. Dają solidną podstawę teoretyczną do tworzenia środowiska handlowego zapewniającego wysoki poziom doświadczeń zakupowych nabywcom.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8211-024-1
- ISBN druku: 978-83-8211-022-7
- Liczba stron: 188
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 1. Merchandising jako element zarządzania kategorią 1.2. Koncepcja zarządzania kategorią – integracja działań w kanale dystrybucji 1.3. Znaczenie merchandisingu w zarządzaniu kategorią 1.4. Zachowania zakupowe nabywców jako przesłanka stosowania merchandisingu 2. Techniki merchandisingowe w handlu stacjonarnym 2.1. Sterowanie ruchem nabywców w sklepie 2.2. Zagospodarowanie powierzchni sklepu 2.2.1. Determinanty zagospodarowania sklepu 2.2.2. Plan zagospodarowania powierzchni sklepu 2.2.3. Rozmieszczenie masy towarowej w obrębie sali sprzedażowej 2.2.4. Podział powierzchni ekspozycyjnej na grupy towarowe 2.3. Rozmieszczenie towarów w obrębie regałów – tworzenie planogramów 2.4. Ekspozycje promocyjne 2.5. Aranżacja okien wystawowych 2.6. Wizualne aspekty aranżacji sklepu 3. Merchandising w handlu internetowym 3.1. Podobieństwa i różnice pomiędzy merchandisingiem w handlu stacjonarnym a internetowym 3.2. Architektura informacji w sklepie internetowym – forma, organizacja i sekwencja prezentowania informacji 3.3. Zachowania zakupowe nabywców jako przesłanka różnicowania technik merchandisingu internetowego 4. Techniki merchandisingowe w handlu internetowym 4.1. Zadania, struktura i organizacja strony głównej 4.1.1. Zadania strony głównej 4.1.2. Struktura strony głównej 4.1.3. Organizacja części zasadniczej strony głównej 4.2. System nawigacji na stronie internetowej sklepu 4.3. Strona katalogu – prezentacja produktów 4.4. Prezentacja produktu na karcie produktu 4.5. Wizualizacja produktu 5. Techniki perswazyjne stosowane w merchandisingu internetowym 5.1. Techniki perswazyjne związane z regułami Cialdiniego 5.2. Techniki perswazyjne związane z heurystykami poznawczymi 5.3. Techniki merchandisingowe związane z ceną Bibliografia Spis rysunków Spis tabel Merchandising in offline and online retail (Summary)