Meta-Design
Jednym z najbardziej fascynujących aspektów tworzenia architektury jest to, że realizuje ono ludzkie dążenie do odciśnięcia trwałego śladu danego pokolenia lub danej jednostki w przestrzeni. U źródła pomysłu przekształcenia środowiska jest oczekiwany rezultat. Ma on zapisać się w historii, przezwyciężyć przemijanie albo przynajmniej w wyjątkowy sposób udokumentować czas powstania, towarzyszące mu tendencje, estetyczne i ideowe wzorce. Pod tym dążeniem kryje się tajemnica mechanizmów i zależności współkształtujących proces twórczy.
Autor, praktykujący architekt, nauczyciel akademicki, a także teoretyk architektury podjął odważną próbę prezentacji zarysu spójnej teorii projektowania. Przedstawia wiarygodnie, podbudowane teoretycznie wyjaśnienie fenomenu projektowania architektonicznego. To zbiór refleksji dotyczących najważniejszych pojęć, ale również zarys koncepcji procesu projektowania architektonicznego.
Książka ta jest ważną pozycją, nie tylko jako autorskie rozważania na temat architektury, ale przed wszystkim jako spójna teoretyczna koncepcja dotykająca metodyki i teorii projektowania. Prezentuje odmienny od dotychczasowego punkt widzenia i sposób rozumienia procesu projektowania architektonicznego.
prof. dr hab. inż. arch. Piotr Marciniak,
Książka powinna zainteresować nie tylko architektów, ale również historyków architektury, naukowców zajmujących się estetyką oraz metodologią projektowania, stając się dla nich pewnego rodzaju inspiracją do podejmowania interdyscyplinarnych badań naukowych.
dr hab. inż. arch. Aleksander Asanowicz,
Fragment książki(pdf)
str. 170
110 KB
Fragment książki(pdf)
str. 200-201
108 KB
Fragment książki(pdf)
str. 171
109 KB
Fragment książki(pdf)
str. 198-199
89 KB
Fragment książki(pdf)
str. 11-13
95 KB
Fragment książki(pdf)
str. 8-10
124 KB
Przeczytaj fragment
Fragment książki(pdf)
str. 170
110 KB
Fragment książki(pdf)
str. 200-201
108 KB
Fragment książki(pdf)
str. 171
109 KB
Fragment książki(pdf)
str. 198-199
89 KB
Fragment książki(pdf)
str. 11-13
95 KB
Fragment książki(pdf)
str. 8-10
124 KB
Zobacz więcej
Zobacz mniej