Multimedialne opowieści w blogach nastolatków
Przedmiotem rozważań zawartych w tej książce były pojęcia związane z technicznością pojmowaną jako narastające w czasie unarzędziowienie i uprzedmiotowienie działań, a wraz z dokonującym się postępem cywilizacyjno-technicznym - również jako narastającą technologizację działań, rozumianą najogólniej jako proceduralizacja i standaryzacja. Za narzędzia działania uznane zostały nie tylko narzędzia manualne i techniki skutkujące rozwojem tego wszystkiego, co zazwyczaj wiąże się z pojęciem techniki i jej wytworów, ale również język jako medium komunikacyjne, w szczególności język poddany technologii pisma, a następnie także druku oraz innych technologii umożliwiających utrwalanie minionych sytuacji komunikacyjnych i - przede wszystkim - dających skuteczne narzędzie szerokiego rozpowszechniania oraz trwałego kumulowania wiedzy (Z zakończenia).
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7467-333-4
- ISBN druku: 978-83-7467-333-4
- Liczba stron: 268
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 5 1. Historia mediów a zmiany oblicza kultury: od mediów tradycyjnych do mediów cyfrowych 11 1.1. Ewolucja środków masowego przekazu – ku kulturze multimediów 11 1.2. Komputer i Internet, czyli nowe media a kultura uczestnictwa 15 1.3. Cyfryzacja: zmiana statusu prasy, radia, telewizji 17 1.4. Społeczne media internetowe (YouTube, Facebook, Twitter) jako narzędzia komunikacji i autoprezentacji 20 2. Nastolatki jako pokolenie samotnych w sieci 27 2.1. Charakterystyka pokolenia „cyfrowych tubylców” 27 2.2. W świecie obrazów – między doświadczeniem przeżytym a zmediatyzowanym 36 2.3. Syndrom nastolatka celebryty – o sieciowym ekshibicjonizmie 41 2.4. Kultura remiksu – o przekraczaniu progu konsumpcji w stronę bycia producentem 48 3. Formy multimedialnych opowieści nastolatków o sobie i o świecie 53 3.1. Fotografia cyfrowa i zjawisko selfie jako wyraz orientacji indywidualistycznej – potrzeba czasów czy wymóg technologii? 54 3.2. Wideo cyfrowe w przestrzeni sieci – o rodzajach filmów publikowanych w Internecie (tutoriale, podcasty, vlogi, digital storytelling) 61 3.3. „Blogizm kontra blagizm” – o rodzajach blogów tworzonych przez nastolatki 67 3.4. Od narracji do autobiografii – w stronę konstruowania narracji tożsamościowych w blogach 73 4. Założenia metodologiczne badań własnych 85 4.1. Przedmiot badań, cele i problemy badawcze pracy 85 4.2. Charakterystyka środowiska badawczego 90 4.3. Założenia filozoficzno‑teoretyczne 96 4.4. Metody, techniki, narzędzia badawcze 103 5. Multimedialne opowieści w blogach nastolatków – tematyka 119 5.1. Refleksje osobiste: informacje o sobie (wygląd, cechy charakteru, pasje) 124 5.2. Ważne osoby i bohaterowie opowieści nastolatków 133 5.3. Okruchy codzienności: szkoła i czas wolny 138 5.4. Ślady duchowości w opowieściach nastolatek: wiara oraz poczucie sensu życia 142 5.5. Problemy nastoletnich blogerów: uzależnienia od mediów, sieciowy ekshibicjonizm 145 5.6. Recepty na szczęście, czyli porady życiowe i tutoriale 158 5.7. Opowieści o świecie: wątki społeczno‑kulturalne 164 Podsumowanie 168