Nieodkryci przywódcy współczesnej etyki biznesu
Sztuczna inteligencja, przemysł 4.0, gospodarka cyrkularna, powstające i znikające zawody, innowacyjne modele biznesowe, nowe produkty inwestycyjne, media społecznościowe oraz inne trendy gospodarcze powodują, że zarówno sami przedsiębiorcy, jak i pracownicy oraz klienci czują się zagubieni. Nierzadko stają przed dylematami moralnymi, z jakimi nikt wcześniej się nie mierzył. Szukają etycznych podpowiedzi i wskazówek, jak w różnych sytuacjach biznesowych powinni się zachować. Odpowiedź na pytanie, gdzie można znaleźć przywódców mających zdolność rozwijania i umacniania standardów etycznego postępowania w biznesie, znajduje się w książce dr. Roberta Sroki.
Monografia Nieodkryci przywódcy współczesnej etyki biznesu jest poświęcona roli, jaką pełnią samoregulacje w kreowaniu standardów etycznych w życiu gospodarczym. Autor pomija odgórną regulację narzuconą przez państwo oraz oddolną samoregulację przedsiębiorstw i koncentruje się na samoregulacji w ramach branży, dokonywanej za sprawą organizacji branżowych, które najlepiej wiedzą, gdzie pojawiają się zagrożenia i prawdopodobieństwo przekroczenia granicy – prawnej lub moralnej. W przeprowadzonych przez siebie badaniach dowodzi powinności, zasadności oraz możliwości przyjęcia przez organizacje branżowe roli zbiorowego przywódcy etyki biznesu. Odkrywa potencjał tkwiący w organizacjach branżowych i pokazuje, w jaki sposób mogą one wyznaczać i egzekwować standardy etycznego postępowania w przestrzeni gospodarczej.
Książka stawia dużo pytań i zmusza do refleksji przedsiębiorców należących do organizacji branżowych i angażujących się w ich działania. Przedstawia także praktyczny model wdrażania i organizowania samoregulacji branżowej związanej ze standardami etycznymi oraz wskazówki i rozwiązania dla organizacji branżowych, które zdecydują się przyjąć rolę przywódców współczesnej etyki biznesu.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8175-228-2
- ISBN druku: 978-83-8175-227-5
- Liczba stron: 406
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Okładka Strona tytułowa Strona redakcyjna Spis treści Dedykacja Wprowadzenie Rozdział 1. Aktualne wyzwania rynkowe i społeczne dla etyki biznesu Megatrendy społeczno-gospodarcze i ich wpływ na sposób wyznaczania standardów etyki biznesu Sztuczna inteligencja i przemysł 4.0 Znikające i pojawiające się zawody oraz związane z tym zjawiskiem dylematy moralne Problemy z nowymi modelami biznesowymi Gospodarka w obiegu zamkniętym i zmiany klimatyczne Nierozwiązane problemy z outsourcingiem Odpowiedzialne inwestowanie Elektromobilność i smog Wpływ zmian w postrzeganiu koncepcji państwa narodowego na etykę biznesu Podsumowanie Rozdział 2. Branże i organizacje branżowe Organizacje branżowe oraz samoregulacja biznesowa w literaturze międzynarodowej Metoda prowadzenia badań Poziomy gospodarki Teoria struktury i definicja branży Podstawy prawne i charakterystyka organizacji branżowych Etyka biznesu w dokumentach formalnych organizacji pracodawców Zagadnienia etyczne w pozostałych zrzeszeniach biznesowych Podsumowanie Rozdział 3. Zasada pomocniczości jako fundament definiujący powinności i możliwości organizacji branżowych Zasada pomocniczości i organizacje branżowe – uwagi wstępne Historia zasady subsydiarności Powrót do idei subsydiarności Rozumienie pomocniczości Społeczna rola zasady subsydiarności Znaczenie zasady pomocniczości w Unii Europejskiej i w Polsce Personalistyczne ramy dla stosowania zasady pomocniczości na rynku Problem precyzji zasady pomocniczości Zasada pomocniczości a rola organizacji branżowych Rozdział 4. Organizacje branżowe jako krytyk społeczny i zbiorowy przywódca Krytyka społeczna Znaczenie wspólnoty dla krytyki społecznej Problem różnicy, pluralizmu i relatywizmu w krytyce społecznej Model krytyka społecznego Michaela Walzera Metoda interpretacji Uwagi na temat filozofii hermeneutycznej Aspekty metody interpretacji Michaela Walzera Ograniczenia organizacji branżowych jako krytyka społecznego Główne argumenty za organizacjami branżowymi jako krytykiem społecznym Rozdział 5. Samoregulacja branżowa narzędziem do wyznaczania standardów etyki biznesu Samoregulacja – uwagi wstępne Psychologiczne aspekty samoregulacji Samoregulacja zawodowa inspiracją samoregulacji branżowej Definicje i klasyfikacje samoregulacji Samoregulacja w polityce Unii Europejskiej Cechy skutecznej samoregulacji Motywy i korzyści wdrażania samoregulacji Samoregulacja jako przejaw realizacji soft law w gospodarce? Rozdział 6. Model samoregulacji branżowej Etap 1 – Identyfikacja wyzwania moralnego będącego przedmiotem samoregulacji Etap 2 – Ocena możliwości realizacji skutecznej samoregulacji Etap 3 – Zaangażowanie interesariuszy Etap 4 – Kodeks etyki Etap 5 – Infrastruktura samoregulacji etycznej Etap 6 – Rewizja samoregulacji Zakończenie Bibliografia