Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego
Książka ma na celu nie tylko zwrócić uwagę Czytelnikowi na najistotniejsze problemy współczesnej szkolnej edukacji fizycznej, które pośrednio lub bezpośrednio mogą wpływać na jakość kultury fizycznej, ale także ułatwić szkołom i nauczycielom wdrażanie nowej podstawy programowej wychowania fizycznego.
Książka obejmuje bardzo istotne obszary w procesie edukacji fizycznej i zawiera wiele zweryfikowanych przykładów, które nie tylko wyjaśniają poruszane w niej problemy, ale także mogą być zastosowane bezpośrednio w praktyce. Treść trzeciego wydania książki została opracowana w taki sposób, aby po wprowadzeniu nowej reformy programowej ułatwić nauczycielom konstruowanie programów autorskich, planowanie pracy, organizowanie zajęć w systemie klasowo-lekcyjnym i fakultatywnym, badanie jakości szkolnej kultury fizycznej oraz ocenianie uczniów z wychowania fizycznego.
Książka jest adresowana zarówno do czynnych zawodowo nauczycieli, jak i studentów kierunku wychowanie fizyczne. Mamy nadzieję, że studentom pozwoli ona nie tylko zgłębić wiedzę metodyczną, ale inaczej spojrzeć na problemy współczesnej edukacji fizycznej, a nauczycielom umożliwi w pracy pedagogicznej poszukiwanie nowych i niekonwencjonalnych rozwiązań.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7587-933-9
- ISBN druku: 978-83-8095-462-5
- Liczba stron: 224
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział I Programowanie, planowanie i realizacja zajęć wychowania fizycznego ?11 1.1. Tworzenie programów autorskich ?12 1.2. Planowanie pracy ?20 1.3. Innowacyjne formy realizacji programu wychowania fizycznego ?36 1.4. Propozycja organizacji zajęć wychowania fizycznego do wyboru ?49 Bibliografia ?57 Rozdział II Współczesny nauczyciel wychowania fizycznego ?61 2.1. U źródeł pedeutologii ?61 2.2. Kwalifikacje i kompetencje współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego ?69 2.3. Sylwetka absolwenta wyższej uczelni wychowania fizycznego ?80 2.3.1. Dobór na studia i kształcenie wychowawców fizycznych – analiza aktualnego stanu ?80 2.3.2. Postulowany model kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego ?88 2.4. Działalność innowacyjno-badawcza i publicystyczna nauczyciela wychowania fizycznego ?91 2.4.1. Homo incontentus ?91 2.4.2. Innowacja pedagogiczna w wychowaniu fizycznym ?93 2.4.3. Aktywność badawcza i publikacyjno-wydawnicza nauczyciela ?95 2.5. Wykorzystanie technologii informatycznej w wychowaniu fizycznym ?98 2.6. Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego ?103 Bibliografia ?107 Rozdział III Uczeń w nowym systemie fizycznej edukacji ?111 3.1. Istota procesu fizycznego kształcenia i wychowania ?111 3.2. Fizyczne kształcenie ?113 3.3. Fizyczne wychowanie ?118 3.4. Istota i rozumienie nowoczesności w wychowaniu fizycznym ?125 3.4.1. Edukacja permanentna ?126 3.4.2. Autoedukacja ?129 3.4.3. Prospekcja, czyli wychowanie dla przyszłości ?132 3.4.4. Intelektualizacja w wychowaniu fizycznym ?133 3.4.5. Humanizacja procesu fizycznej edukacji ?136 3.4.6. Indywidualizacja w fizycznym kształceniu i wychowaniu ?139 3.4.7. Szkoła przedłużona i środowiskowa ?143 3.4.8. Autokreacja ?145 3.5. Uczniowskie dylematy ?147 Bibliografia ?150 Rozdział IV Badanie jakości pracy zreformowanej szkoły w zakresie kultury fizycznej ?153 4.1. Badania ilościowe i jakościowe w procesie szkolnego kształcenia i wychowania ?157 4.2. Ocena jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej ?162 4.3. Ocena jakości szkolnego wychowania fizycznego ?167 4.4. Przykład narzędzia do badania jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej ?172 Bibliografia ?184 Rozdział V Ocena jakości pracy ucznia w zakresie wychowania fizycznego ?187 5.1. Pomiar i ocena szkolna w wychowaniu fizycznym ?189 5.2. Ocena z wychowania fizycznego na tle jej funkcji ?193 5.3. Ocena postaw uczniów wobec kultury fizycznej ?195 5.4. Wpływ oceny na motywowanie uczniów do aktywności na lekcji 196 5.5. Samoocena i samokontrola w ocenie osiągnięć ucznia ?198 5.6. Ewolucja kryteriów oceny a badania nad oceną z wychowania fizycznego ?202 5.7. Zadania nauczyciela w systemie kontroli i oceny ?203 5.8. Propozycje oceny ucznia z wychowania fizycznego w zreformowanej szkole ?207 Bibliografia ?220