Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Nowe praktyki kulturowe Polaków(eBook)

Megaceremoniały i subświaty

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 2017

  • Autor: Krzysztof Olechnicki, Tomasz Szlendak

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 47,00 zł
42,30
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 4,70 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Nowe praktyki kulturowe Polaków

Tomasz Szlendak i Krzysztof Olechnicki z przeciwległych biegunów opisują życie kulturalne Polaków po 1989 roku. Pierwszy przez pryzmat świata festiwali - wielozmysłowej kultury iwentu, drugi z perspektywy zamkniętych enklaw czy też subświatów internetu. Efektem jest fascynujący reportaż socjologiczny nie tyle o uczestnictwie Polaków w kulturze, ile o Polakach jako społeczeństwie posttransformacyjnym. Nowe praktyki kulturowe Polaków to lektura obowiązkowa nie tylko dla socjologów, lecz także dla kulturoznawców, animatorów kultury oraz tych, którzy odpowiadają za ofertę kulturalną.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie. Polacy i Polki w dwóch czasach (Krzysztof Olechnicki i Tomasz Szlendak)                                    11
Siedem tez o przemianach uczestnictwa Polaków w kulturze                 12
Polki i Polacy w dwóch kulturowych czasach                             12
Kultura i uczestnictwo w „duchu” potransformacyjnym                     15
Model rutynizacji karnawału w kulturze                                 16
Model ucieczki w alternatywne subświaty kulturowe                       25

CZĘŚĆ I. MEGACEREMONIAŁY. RÓŻOWE OGRODY (Tomasz Szlendak) 31

Rozdział 1. Kultura iwentowa. Wyostrzona charakterystyka problemu    33

Rozdział 2. Wielozmysłowa kultura iwentu. Rozrysowanie konceptu     37
Współczesne praktyki kulturalne. Dyspozycje mentalne, ograniczenia strukturalne i atrybuty społeczne                                   39
	Rozproszenie uwagi                                                39
	Rozsypany czas wolny/Czas dla siebie                                   41
	Społeczny przymus emitowania wrażeń                                  43
Efekt 1: Okienkowy odbiór kultury i wszystkożerność kulturalna             44
Efekt 2: Wielozmysłowe preferencje kulturalne                           47
Efekt 3: Kumulowanie „płaskich” ekscytacji i natychmiastowe dzielenie się nimi                                                           49
O charakterze i społecznych uwarunkowaniach lokalnych odmian wielozmysłowej kultury iwentu                                     50

Rozdział 3. Niemiejsca i nieczas: pejzaż megawydarzeń                 55

Rozdział 4. Komercja z niekomercją w komercyjnym splocie             67

Rozdział 5. Biała klacz, ukradkowe psów głaskanie. Wielozmysłowe (a)traktory                                                     77

Rozdział 6. Uczestnicy: próba generalizacji                            89
Dzieci                                                            99
Złoty płaszcz, błyszcząca pidżama                                     102

Rozdział 7. Po co? Siedem motywacji                                113
Spęd                                                             114
Piwo                                                             116
Grono                                                            116
Marka                                                            117
POP                                                             117
Dystynkcja                                                        118
Zapomnienie                                                      120
W ostatniej chwili                                                  121

Rozdział 8. Praktyki                                               123
Wałęsanie się i przyglądanie ludziom                                   125
Zbiorowe nieinterakcje                                               126
Konsumpcja i zabawa ludyczna                                        129
Przymknięte oko kontroli                                            133
Sieciowo-gronowe sterowanie strawą kulturalną                           138
Cyfrowłączanie                                                     140
Branie czynnego udziału                                             144
Pogoda jako sternik praktyk                                          145
Materialne rusztowania praktyk                                       146

Rozdział 9. Nawigowanie po morzu symultaniczności                  155
Sposoby radzenia sobie z symultanicznością                             156
Ekonomizacja uczestnictwa                                           163

Rozdział 10. Zajebiście i letnio                                      167

Rozdział 11. Pluszowy apartheid imprezowy. O strukturze utwardzanej festiwalami                                                       175
Klasowe uporządkowanie imprez                                       177
Kolizje obcych planet                                                180
Segregacja                                                         186
Zagrody dla VIP-ów                                                 191

Rozdział 12. Nawet darmo nie jest za darmo. O pieniądzach            193

Rozdział 13. Przyszłość: nuda i spirala wzrostu oczekiwań              197

Interludium. Ostentacja jako norma (Tomasz Szlendak)                   201
Polaków wyjście z szafy, kultura konsumpcji, performans i styl               201
Stylistyka godności w czasach strukturalnie zdekrystalizowanych             204
Ułuda codziennej performatyki                                        209
Polski pejzaż performansów: klasa a styl                                 212
Dopuśćmy na koniec Interludium pewną myśl                             218

CZĘŚĆ II. SUBŚWIATY. NA WYSPACH ODSZCZEPIONYCH ZNACZEŃ (Krzysztof Olechnicki) 219

Wprowadzenie. Subświaty-wyspy                                    221

Rozdział 1. Internetowe subświaty kulturowe: charakterystyka, defi nicja i typologia                                                        227

Rozdział 2. Długie odwiedziny: opis subświatów                       235
Hyperreal                                                         237
Wizaż                                                            238
Gildia                                                            239
But w Butonierce. Bespoke Social Club                                 241
Polski Portal Piwowarski                                             243
Digart                                                            243

Rozdział 3. Wyspy odszczepionych znaczeń i zapełnianie próżni socjologicznej                                                     245

Rozdział 4. Produkcja i dystrybucja wiedzy                           251

Rozdział 5. Dyskurs profesjonalny, hierarchia, elitarność                257

Rozdział 6. Starzy i młodzi, gapowicze i prosumenci                   265

Rozdział 7. Jaszczurom wstęp wzbroniony!                           273

Rozdział 8. Chronosocjologia                                       279

Rozdział 9. R.I.P. dla subświata                                     283

Rozdział 10. Dewirtualizacja                                        289

Rozdział 11. Transformersi                                         299

Rozdział 12. Tożsamość, opór, solidarność                            307

Samokrytyka, tematy niedobadane. Czy dwubiegunowy model tłumaczy wszystko? (Krzysztof Olechnicki i Tomasz Szlendak)                          309

Aneks metodologiczny. Jak badaliśmy megaceremoniały i subświaty (Krzysztof Olechnicki i Tomasz Szlendak)                                   321

Nota bibliografi czna i podziękowania                                361

Bibliografia                                                       363

Spis ilustracji                                                     371

Indeks nazwisk                                                   373
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Krzysztof Olechnicki

dr hab., prof. UMK, profesor nadzwyczajny, Kierownik Zakładu Badań Kultury IS UMK, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Interesuje się możliwościami metod wizualnych (socjologia i antropologia wizualna), antropologią społeczną, socjologią internetu i nowymi ruchami społecznymi. Był stypendystą Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej i tygodnika „Polityka” w ramach akcji „Zostańcie z nami”.

Tomasz Szlendak

prof. dr hab., profesor zwyczajny, Dyrektor Instytutu Socjologii UMK, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Zajmuje się socjologią kultury, konsumpcji, rodziny i płci oraz psychologią ewolucyjną. Opublikował m.in. Architektonikę romansu (2002), Zaniedbaną piaskownicę (2003), Supermarketyzację (2004) i Socjologię rodziny (2010). Jest członkiem redakcji „Studiów Socjologicznych” oraz członkiem rady naukowej czasopisma „Kultura i Edukacja”. Był stypendystą Fundacji na rzecz Nauki Polskiej oraz tygodnika „Polityka”. Prowadzi badania nad przemianami obyczajów, aktywnością kulturalną, seksualnością i jakością życia. Śledzi trendy i zastanawia się, co socjologia może powiedzieć o przyszłości.

    Polecamy

    Inne autora

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!