MENU
Darmowa dostawa

Nowoczesne modele współpracy przedsiębiorstw

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2013

  • Autor: Agata Rundo, Marta Ziółkowska

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 32,00 zł
24,00
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Nowoczesne modele współpracy przedsiębiorstw

Wraz z następującą globalizacją rynków i liberalizacją gospodarki światowej obserwuje się wzrost konkurencji w ostatnich latach, co w obliczu zacho­dzących zmian w otoczeniu w zakresie technologii, regulacji i popytu powoduje jeszcze wyższy poziom rywalizacji między przedsiębiorstwami. Starają się one sprostać wymaganiom rynku nawiązując współpracę z innymi podmiotami rynkowymi w formie aliansów strategicznych, organizacji wirtual­nych, klastrów czy też powiązań franczyzowych. W niniejszym opracowaniu przedstawiono wybrane modele współpracy przedsiębiorstw, które - zdaniem autorek - charakteryzują się nowoczesnymi atrybutami i mogą być uznane jako zgodne z tendencjami rozwojowymi współczesnych gospoda­rek światowych.

Analiza tych modeli jest wielopłaszczyznowa. Zaletami współpracy przedsiębiorstw jest przede wszystkim swoboda strategiczna doboru podmiotów współdziałania, a podporządkowanie ograniczone jest do konkretnych problemów gospodarczych. Występuje tutaj możliwość optymalizacji efektów go­spodarczych oraz skuteczne oddziaływanie. Natomiast mając na uwadze wady należy wspomnieć o ograniczonym horyzoncie czasowym i zakresie podporządkowania. Wymienić można tutaj także koszty: poszukiwania i wyboru kontrahentów, transakcyjne, marzy zysku przejmowanej przez kontra­hentów.

Intencją pracy było przedstawienie w jednym zbiorczym opracowaniu modeli biznesowych, które polegają na współpracy przedsiębiorstw. Te formy współpracy przedsiębiorstw nie są często opisywane w polskiej literaturze naukowej, ani praktycznej. Publikacja skierowana jest do wszystkich, którzy w teorii oraz praktyce zajmują się tematyką współpracy i współdziałania przedsiębiorstw we współczesnej gospodarce.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.

Wprowadzenie 5

Rozdział 1

Franczyza jako model biznesowy - Marta Ziółkowska 13

1.1. Istota powiązań franczyzowych 13

1.2. Internacjonalizacja franczyzy 19

1.3. Opłaty franczyzowe 22

1.4. Podręcznik operacyjny 23

1.5. Opracowanie pakietu franczyzowego 25

1.6. Wprowadzanie pakietu franczyzowego na rynek 27

1.7. Porażki we franczyzie 29

1.8. Korzyści i zagrożenia wykorzystania franczyzy w działalności gospodarczej 30

1.9. Powiązania franczyzowe w gospodarce polskiej 38

Rozdział 2

Klastry jako model współpracy przedsiębiorstw - Agata Rundo 47

2.1. Definicje i odmiany klastrów 47

2.2. Uwarunkowania rozwoju klastrów 54

2.3. Znaczenie klastrowego modelu współpracy dla przedsiębiorstw i gospodarki 57

2.4. Wypływ klasteringu na środowisko przedsiębiorstw i gospodarkę 60

2.5. Klastry w Polsce 62

2.6. Wspieranie tworzenia i rozwoju klastrów 65

2.7. Charakterystyka klastrów w Polsce 66

Rozdział 3

Sieci aliansów strategicznych, jako model współpracy przedsiębiorstw - Marta Ziółkowska 77

3.1. Istota powiązań sieciowych 77

3.2. Wybrane klasyfikacje organizacji sieciowych 80

3.3. Uczestnicy powiązania sieciowego i zarządzanie siecią 85

3.4. Sieci aliansów 87

3.5. Zielone alianse 93

Rozdział 4

Organizacje wirtualne jako model współpracy przedsiębiorstw - Agata Rundo 97

4.1. Istota organizacji wirtualnej 97

4.2 Istota organizacji wirtualnych 102

4.3. Uwarunkowania działalności i cechy organizacji wirtualnej 104

4.4 Organizacje wirtualne - potencjał i ryzyko 108

Zakończenie 115

Bibliografia 121

Wydawnictwa zwarte 121

Wydawnictwa ciągłe 123

Opracowania 125

Portale internetowe 125

Witryny internetowe 126

Słowniki 126

Spis tabel 127

Spis rysunków 128

Spis wykresów 129

O Autorkach 130

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

41,28 zł
48,00 zł

Nowoczesne trendy diagnostyki i terapii

Przedmowa / 9Lech Miłosz Giziński, Beata Kowalewska, Wiktor Dróżdż, Badania nad współczesnymi strategiami augmentacyjnymi terapii farmakologicznej depresji lekoopornej / 11Justyna Kalisz, Martyna Sysakiewicz, Gamma...
49,50 zł
55,00 zł

Wykorzystanie e-learningu w procesie szkolenia pracowników małych i średnich przedsiębiorstw

E-learning korporacyjny jest nowoczesnym i efektywnym instrumentem doskonalenia organizacji i szkolenia pracowników; przynosi rozliczne korzyści również w przestrzeni społecznej oraz w życiu pozazawodowym pracowników. Mimo wielu za...
80,84 zł
94,00 zł

Nauki o zarządzaniu dla przedsiębiorstw i biznesu

Monografia jest zbiorem opracowań licznych autorów oferujących rozważania i propozycje z zakresu współczesnej organizacji przedsiębiorstwa, ich rodzajów, znaczenia, metod funkcjonowania i zarządzania oraz przejawów restruktu...
150,36 zł
179,00 zł

Normatywny model przedsądowej nieodpłatnej pomocy prawnej w Polsce

Monografia dr. Bogusława Przywory, nauczyciela akademickiego, radcy prawnego i prawnika-praktyka, poświęcona polskiemu modelowi nieodpłatnej przedsądowej pomocy prawnej, nie ma odpowiednika w dotychczasowym piśmiennictwie prawniczym. Stanowi najpełniej...
48,00 zł
64,00 zł

Dylematy szacowania premii z tytułu kontroli w wycenie przedsiębiorstw

„Problematyka pracy dotycząca dylematów związanych z szacowaniem premii z tytułu kontroli w wycenie przedsiębiorstw należy do bardzo oryginal­nych i bardzo rzadko występujących w polskim piśmiennictwie ekonomicznym. Problemy związane z...
13,76 zł
16,00 zł

Modelowanie komputerowe w praktyce inżynierskiej. Statyczny model prostokątnej płyty typu sandwich

Skrypt jest przeznaczony dla studentów wydziałów mechanicznych i budowlanych uczelni politechnicznych. Opracowanie zawiera wykład teorii płyty sandwiczowej z laminowanymi warstwami zewnętrznymi i ortotropową warstwą środkową w ujęciu prak...
24,08 zł
28,00 zł

Inkluzja czy iluzja? Praktyki całożyciowego uczenia się w modelach interwencji społecznych

„Recenzowana książka prezentuje koncepcyjnie dopracowany i spójny model zmiany społecznej na poziomie lokalnym, który może posłużyć jako instrument projektowania działań zorientowanych na upodmiotowienie jednostek, grup i zbiorowośc...
26,82 zł
29,80 zł

Wsparcie mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw oraz preferencje podatkowe w Polsce

Monografia składa się z trzech części, z których dwie pierwsze podejmują wątek zewnętrznych źródeł finansowania przedsięwzięć gospodarczych oraz rozwoju już istniejących przedsiębiorstw, zaś trzecia traktuje o wykorzystaniu preferencji po...
17,20 zł
20,00 zł

Wykorzystanie mediów społecznościowych w perspektywie modelu biznesu trenera z branży fitness

Niniejsza praca stanowi niepodjętą w Polsce do tej pory próbę opisania działalności podmiotów z branży fitness, łączącą problematykę modeli biznesu z wykorzystaniem mediów społecznościowych dla potrzeb prowadzonej działalności. Klu...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!