Wykorzystanie mediów społecznościowych w perspektywie modelu biznesu trenera z branży fitness
Niniejsza praca stanowi niepodjętą w Polsce do tej pory próbę opisania działalności podmiotów z branży fitness, łączącą problematykę modeli biznesu z wykorzystaniem mediów społecznościowych dla potrzeb prowadzonej działalności. Kluczowym aspektem wykorzystywania tych mediów jest kształtowanie krajobrazu informacyjnego, który podlega m.in. współdzieleniu zasobów informacyjnych, ale jednocześnie może być dostosowany do celów prowadzonej działalności gospodarczej. Praca ta koncentruje się również na podmiocie świadczącym usługi w branży fitness, jakim jest trener. Ta perspektywa dotycząca formy podmiotu świadczącego usługi również jest unikalna, gdyż większość opracowań branżowych, nie mówiąc już o pracach naukowych, dotyczy przede wszystkim klubów fitness, a trenerzy w tych klubach są zazwyczaj rozpatrywani jedynie jako czynnik wpływający na poziom obsługi klienta. Struktura przedstawianej pracy składa się z pięciu rozdziałów. Trzy pierwsze dotyczą zagadnień teoretycznych wzbogaconych doniesieniami branżowymi czy praktyczną ilustracją problemu wynikającego z badań literaturowych dla danych obszarów tematycznych. Rozdziały 4 i 5 przedstawiają natomiast wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród trenerów z branży fitness, posiadających zarejestrowaną działalność gospodarczą.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-519-7
- ISBN druku: 978-83-7875-518-0
- Liczba stron: 208
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 9 Rozdział 1 BRANŻA FITNESS W TEORII I PRAKTYCE 17 1.1. Przedmiot działalności i geneza branży fitness 17 1.2. Branża fitness jako zagadnienie obecne w literaturze naukowej 19 1.3. Główne problemy zarządcze i ich uwarunkowania w podmiotach branży fitness w dyskursie teoretycznym 28 1.4. Stan obecny i perspektywy sektora usług fitness w analizach branżowych 35 1.5. Podsumowanie 42 Rozdział 2 MODELE BIZNESU JAKO PRZEDMIOT BADAŃ 45 2.1. Modele biznesu w literaturze i określenie kluczowych problemów ich opisu 45 2.2. Uwarunkowania tworzenia i rozwoju modeli biznesu 53 2.3. Postać modeli biznesu 64 2.4. Podsumowanie 72 Rozdział 3 FENOMEN MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH 75 3.1. Media społecznościowe jako przedmiot opisu w literaturze naukowej 75 3.2. Wyzwania wykorzystania mediów społecznościowych w działalności komercyjnej 85 3.3. Krajobraz informacyjny w świecie mediów elektronicznych a tematyka fitness 95 3.4. Podsumowanie 101 Rozdział 4 OPINIE TRENERÓW Z BRANŻY FITNESS NA TEMAT SKŁADOWYCH ICH MODELU BIZNESU 104 4.1. Metodyka badań empirycznych 104 4.2. Charakterystyka respondentów 110 4.3. Istotność składników modelu biznesu 116 4.4. Podsumowanie 122 Rozdział 5 TWORZENIE KRAJOBRAZU INFORMACYJNEGO PRZEZ TRENERÓW Z BRANŻY FITNESS W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH 125 5.1. Media społecznościowe wykorzystywane przez trenerów 125 5.2. Przydatność obszarów wykorzystania mediów społecznościowych 132 5.3. Częstotliwość i obszary wykorzystywania mediów społecznościowych a stosowane narzędzia kształtowania krajobrazu informacyjnego 141 5.4. Podsumowanie 149 Zakończenie 153 Bibliografia 163 Spis rysunków 183 Spis tabel 185 Aneks 187 Załącznik 1. Lista artykułów wchodzących w skład podstawowej bazy „branża fitness” 189 Załącznik 2. Lista artykułów wchodzących w skład bazy pomocniczej „branża fitness” 190 Załącznik 3. Lista artykułów wchodzących w skład podstawowej bazy „modele biznesu” 190 Załącznik 4. Lista artykułów wchodzących w skład bazy pomocniczej „modele biznesu” 193 Załącznik 5. Lista artykułów wchodzących w skład podstawowej bazy „media społecznościowe” 194 Załącznik 6. Lista artykułów wchodzących w skład bazy pomocniczej „media społecznościowe” 196 Załącznik 7. Kwestionariusz ankiety 197 Załącznik 8. Hipotezy szczegółowe dla hipotezy głównej H1 200 Załącznik 9. Wyniki metody różnic odległości 201 Załącznik 10. Wykaz średnich wartości zmiennych w skupieniach respondentów 203 Załącznik 11. Steny dla zmiennej obszaru przydatności mediów społecznościowych „marka” 203 Załącznik 12. Steny dla zmiennej obszaru przydatności mediów społecznościowych „promocja” 203 Załącznik 13. Steny dla zmiennej obszaru przydatności mediów społecznościowych „nawiązywanie relacji z nowymi klientami” 204 Załącznik 14. Steny dla zmiennej obszaru przydatności mediów społecznościowych „utrzymywanie relacji z dotychczasowymi klientami” 204 Załącznik 15. Steny dla zmiennej obszaru przydatności mediów społecznościowych „motywacja klienta” 205 Załącznik 16. Zestawienie hipotez szczegółowych dla hipotezy głównej H3.1 205 Załącznik 17. Zestawienie hipotez szczegółowych dla hipotezy głównej H3.2 206 Załącznik 18. Zestawienie hipotez szczegółowych dla hipotezy głównej H4.2 208