O chłopcach dla chłopców
Kolejny dodruk ciszącej się niesłabnącym powodzeniem czytelników książki, jest rodzajem przewodnika dla chłopców po problemach dojrzewania. Młodzi czytelnicy znajdą tu wiele cennych rad i wskazówek, jak przetrwać trudny okres wchodzenia w dorosłość. Tajemnice dojrzewania, miłość, związane z nią radości i cierpienia, popęd seksualny, metody antykoncepcji - to niektóre z tematów omówione rzeczowo i z wielkim taktem.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-200-6002-7
- ISBN druku: 978-83-200-4219-1
- Liczba stron: 180
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WPROWADZENIE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 ROZDZIAŁ 1. Dojrzewanie, czyli jak człowiek staje się dorosły 15 Czym się różni dziecko od dorosłego? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 Co decyduje o tym, że człowiek się rozwija? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17 Dwa układy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18 Mózg . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19 Hormony . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19 Jak się zmieniamy w okresie dojrzewania? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22 Zupełnie inaczej jest z dziewczętami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24 Cechy zwane płciowymi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25 Trzeciorzędne, ale widoczne! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26 Co się dzieje z głosem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29 Mutacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30 Pojawia się nowe owłosienie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30 ROZDZIAŁ 2. Jak się rozwija układ płciowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33 Narządy płciowe kobiety . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33 Jajniki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34 Jajeczko . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36 Jajowody . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37 Macica . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38 Miesiączkowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38 Apel do dżentelmena . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 Pochwa i jej okolice . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42 Błona dziewicza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43 Piersi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44 Męska budowa ciała . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45 Funkcje męskich narządów płciowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46 Jądra . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46 Moszna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47 Uważaj, nie przegrzewaj! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47 Produkcja i wędrówka plemników . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48 Członek, czyli penis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49 Najbardziej męski narząd . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50 Wytrysk nasienia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52 Onanizm – inaczej masturbacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53 ROZDZIAŁ 3. Kłopoty wieku dojrzewania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57 Każdy rośnie w swoim tempie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57 Problemy z cerą, czyli trądzik młodzieńczy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58 Jak postępować z zaskórnikiem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60 W pocie nie tylko czoła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60 Chłopcom też rosną piersi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61 Niepokoje młodości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62 Niespodzianki, jakie nam płata organizm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63 Kilka dobrych rad z dziedziny higieny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65 ROZDZIAŁ 4. Dorosłość – macierzyństwo i ojcostwo . . . . . . . . . . . . 69 Prawdziwy cud natury . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70 Tropizm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70 Zdrowie matki – najważniejsze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74 Ciąża . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75 Gdy płód dojrzeje, następuje poród . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76 Przygotuj się . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78 Ojciec jest potrzebny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79 Planowanie rodziny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80 Antykoncepcja – zapobieganie ciąży . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82 Ochrona przed chorobą . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85 Nie zdawaj się na przypadek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86 Niechciana ciąża – niechciane dziecko . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87 Przerwanie ciąży . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 Poronienie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90 Jak powstaje ciąża mnoga . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91 Dziedziczenie płci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92 ROZDZIAŁ 5. Popęd seksualny człowieka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95 Napięcie seksualne i jego rozładowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96 Gody. Kiedy wybucha popęd . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97 Seks jako siła napędowa? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100 Odwieczne rytuały . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101 Człowiek może wybierać . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103 Wpływ hormonów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106 Pobudliwość chłopców . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106 Kłopoty z nazewnictwem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108 Nagość . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110 Pornografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110 Podglądanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112 Popęd płciowy u kobiet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113 Petting . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114 ROZDZIAŁ 6. Jak chłopcy zmieniają się w okresie dojrzewania 115 Zmiana stosunku do otoczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115 Co z dziewczętami? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119 O miłości platonicznej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120 „Co się ze mną dzieje?” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122 O tych, którzy dojrzewają później . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124 O warunkach, które kształtują człowieka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125 Odwieczny konflikt pokoleń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126 Ciekawość szerokiego świata . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129 Potrzeba przyjaźni . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133 ROZDZIAŁ 7. „Miłość niejedno ma imię” Manowce młodości, ale nie tylko . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137 Kiedy miłość jest źródłem udręki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137 „Normalni” i „dziwni” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138 Ekshibicjoniści . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139 Transwestyci i transseksualiści . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141 Homoseksualiści . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141 MiłoŚć lesbijska . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146 Parę słów o pedofilii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146 Jak uniknąć dewiacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147 Seks byle jaki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148 O prostytucji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149 Co stanowi prawo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150 O chorobach zakaźnych przenoszonych drogą płciową . . . . . . . . . . . . . 150 Kiła i rzeżączka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 151 AIDS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152 Jak uniknąć zakażenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154 Trudno stawać się dorosłym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 155 O paleniu papierosów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156 Alkohol – fatalny doradca . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 157 Co robić? Kogo się radzić? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159 ROZDZIAŁ 8. Pytania, na które nie zawsze łatwo odpowiedzieć 161