Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU
Kurier 0 zł »

Ochrona dzieci przed krzywdzeniem. Wyd. 2. - 08 rozdz 7, Tworzenie lokalnych systemów ochrony dzieci przed krzywdzeniem – obszary, rozwiązania i zasady(eBook)

Perspektywa globalna i lokalna

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Katowice, 1, 2014

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Ewa Jarosz

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 7,50 zł
6,75
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,75 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Ochrona dzieci przed krzywdzeniem. Wyd. 2. - 08 rozdz 7, Tworzenie lokalnych systemów ochrony dzieci przed krzywdzeniem – obszary, rozwiązania i zasady

Praca stanowi pierwszą w polskiej literaturze naukowej próbę kompletnego ukazania problematyki niezwykle ważnej – krzywdzenia dzieci. Autorka zjawisko krzywdzenia dzieci ukazuje w perspektywie historycznej i jednocześnie pokazuje, jak zagadnienie to wygląda współcześnie. Autorka dokonała typologizacji zjawiska. Wyodrębniła krzywdzenie dziecka jako normę obyczajową i akceptowaną praktykę społeczną; krzywdzenie dziecka jako problem moralno-społeczny; krzywdzenie dziecka jako problem prawny; krzywdzenie dziecka jako problem polityczny. Dzięki wielostronnemu i wieloaspektowemu ujęciu problematyki praca ma charakter interdyscyplinarny, choć przede wszystkim mieści się w zakresie pedagogiki społecznej. Nagroda im. Profesor Ireny Lepalczyk za pracę badawczą z zakresu pedagogiki społecznej pt. „Ochrona dzieci przed krzywdzeniem. Perspektywa globalna i lokalna”. Wyd. 1. przyznana przez Łódzkie Towarzystwo Naukowe Łódź, 19 listopada 2009 r. oraz Nagroda Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia naukowe w roku 2009.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WPROWADZENIE
Dziecko krzywdzone – społeczny, moralny i polityczny wymiar zagadnienia . . . 1
ZAŁOŻENIA TEORETYCZNE I METODOLOGICZNE
1. Dzieciństwo globalne i lokalne. Perspektywy teoretyczne w analizie
problemów ochrony dzieci przed krzywdzeniem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12
1.1. Globalne i lokalne konteksty sytuacyjne „dziecka krzywdzonego” . . . . . .13
1.2. Ochrona dzieci przed krzywdzeniem na tle pojęć, koncepcji i teorii
pedagogicznych oraz socjologicznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .22
2. Ochrona dziecka krzywdzonego w perspektywie pedagogiki społecznej . . . .31
2.1.Tematyka dziecka krzywdzonego w pedagogice społecznej . . . . . . . . . . . .31
2.2. Problematyka ochrony dzieci przed krzywdzeniem na tle
podstawowych myśli i pojęć pedagogiki społecznej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .38
3. Metodologiczne aspekty podejmowanych analiz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .44
3.1. Charakter badań, ich przedmiot i cel oraz przyjęte perspektywy
badawcze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .45
3.2. Kierunki i sposoby postępowania badawczego – problemy badawcze
i metody badań. Antycypacje badawcze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .54
ROZDZIAŁ I
Sytuacja dzieci i ich złe traktowanie
w perspektywie historyczno-antropologicznej
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .61
1. Dzieciństwo i krzywdzenie dzieci na tle cech kultur i epok . . . . . . . . . . . . . . .62
2. Szanse przeżycia dzieci w różnych warunkach kulturowych i czasowych
– prawo do życia jako podstawowy wskaźnik sytuacji życiowej dzieci
i traktowania ich przez dorosłych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .67
2.1. Motywy społeczno-biologiczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .67
2.2. Motywy wierzeniowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .71
2.3. Ograniczanie dzieciobójstwa w perspektywie historii . . . . . . . . . . . . . . . .72
2.4. Szanse dzieci na przeżycie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .74
3. Porzucanie, oddawanie i handel dziećmi w perspektywie dziejów
społecznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .75
3.1. Motywy porzucania dzieci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .75
3.2. Zakres i formy zjawiska pozbywania się dzieci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .77
3.3. Dzieci jako żywy towar . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .79
4. Idee i praktyka wychowawcza jako obszary krzywdzenia dzieci . . . . . . . . . . .80
4.1. Obraz dziecka jako „złego” – motywy karania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .81
4.2. Historia „używania” kar fizycznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .83
4.3. Kontestacja kar fizycznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .84
4.4. Przełom w wychowawczym stosunku do dziecka. Krzywdzenie dzieci
poprzez praktyki wychowawcze – poglądy XX-wieczne a rzeczywistość . . . .88
5. Sytuacja dziecka i jego relacje z dorosłymi – próba systematyzacji
historyczno-kulturowych trendów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .93
6. Społeczno-polityczny kontekst współczesnego zainteresowania
zjawiskiem krzywdzenia dzieci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .102
7. Eksplikacja występowania zjawiska krzywdzenia dzieci w dziejach
społecznych – próba syntezy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .105
ROZDZIAŁ II
Geneza i główne nurty w badaniach i analizach zjawiska
krzywdzenia dzieci do końca XX wieku
1. Ogólny kontekst rozwoju społecznego i naukowego zainteresowania
dzieckiem krzywdzonym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .108
2. Zainteresowanie różnych dyscyplin naukowych zjawiskiem krzywdzenia
dzieci – geneza i rozwój . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .112
2.1. Prekursorzy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .112
2.2. Początki naukowej kariery zjawiska krzywdzenia dzieci – battered
child syndrome . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .115
3. Badania i analizy zjawiska krzywdzenia dzieci do końca XX wieku . . . . . . .118
3.1. Profil badań nad krzywdzeniem dzieci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .118
3.2. Podejścia metodologiczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .119
3.3. Definicje i mechanizmy zjawiska . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .121
3.4. Intensywność i kierunki rozwoju wiedzy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .124
4. Problem krzywdzenia dzieci w nauce polskiej w latach 70. i 80. . . . . . . . . . .126
5. Naukowy a publiczny obraz problemu krzywdzenia dzieci . . . . . . . . . . . . . . .131
6. Krzywdzenie dzieci jako problem transkulturowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .135
ROZDZIAŁ III
Instytucjonalizacja i profesjonalizacja działań ochrony dzieci
przed krzywdzeniem
1. Ogólny zarys rozwoju instytucjonalizacji ochrony dzieci przed
krzywdzeniem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .138
2. Początki działań społecznych wobec dzieci krzywdzonych . . . . . . . . . . . . . . .142
2.1. Obraz ogólny historii działań na rzecz ochrony dzieci . . . . . . . . . . . . . . .142
2.2. Wczesne działania – ratowanie dzieci porzuconych . . . . . . . . . . . . . . . . .143
2.3. Pojawienie się regulacji i innych form instytucjonalizacji oraz ich kontekst 147
3. Początki i rozwój instytucjonalizacji ochrony dzieci przed krzywdzeniem .149
3.1. Pierwsze inicjatywy w sprawie dzieci maltretowanych przez rodziców 149
3.2. Społeczne ruchy obrony dziecka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .152
3.3. Międzynarodowe regulacje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .154
3.4. Nurty instytucjonalizacji i profesjonalizacji ochrony dzieci przed
krzywdzeniem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .157
4. Ewolucja współczesnych strategii i form działań wobec problemu
krzywdzenia dzieci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .159
4.1. Ogólne stanowiska w sprawie działań ochrony dzieci przed krzywdzeniem 160
4.2. Dyskusja nad skutecznością działań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .162
4.3. Systematyzacja współczesnych działań ochrony dzieci przed
krzywdzeniem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .164
5. Krytyka działań ochrony dzieci przed krzywdzeniem podejmowanych do
końca XX wieku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .170
ROZDZIAŁ IV
Ochrona dzieci przed krzywdzeniem na poziomie globalnym
– prawo, regulacje i inicjatywy międzynarodowe
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .175
1. Konwencja o Prawach Dziecka jako uniwersalny zbiór standardów
ochrony dzieci przed krzywdzeniem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .177
1.1. Ogólne idee i zasady praw dziecka wyrażane w Konwencji o Prawach
Dziecka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .178
1.2. Ogólne idee Konwencji a ochrona dzieci przed krzywdzeniem . . . . . . .183
1.3. Bezpośrednie komentarze Konwencji w kwestii ochrony dzieci przed
krzywdzeniem oraz ich interpretacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .186
2. Następstwa Konwencji o Prawach Dziecka – dokumenty i raporty
sekwencyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .190
2.1. Raport Komitetu Praw Dziecka ONZ o przemocy wobec dzieci
z 2001 roku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .192
2.2. Problem kar fizycznych – Komentarz Ogólny nr 8 Komitetu Praw
Dziecka ONZ i inne inicjatywy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .198
2.3. Światowy raport o przemocy wobec dzieci z 2006 roku . . . . . . . . . . . . . .202
3. Działania i rekomendacje globalnych organizacji wobec kwestii
krzywdzenia dzieci w rodzinie – UNICEF i WHO . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .211
3.1. UNICEF wobec kwestii krzywdzenia dzieci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .212
3.2. Krzywdzenie dzieci w perspektywie problemów ogólnoświatowego
zdrowia – stanowisko WHO . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .218
ROZDZIAŁ V
Ochrona dzieci przed krzywdzeniem na poziomie regionalnym –
Rada Europy i Unia Europejska wobec kwestii krzywdzenia dzieci
1. Problem krzywdzenia dzieci w polityce europejskiej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .234
2. Kwestie krzywdzenia dzieci w podstawowych dokumentach wspólnoty
europejskiej na temat praw człowieka, dziecka i rodziny . . . . . . . . . . . . . . . . .238
3. Szczegółowe instrumenty ochrony dzieci przed krzywdzeniem –
rekomendacje Rady Europy i Unii Europejskiej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .243
4. Inne źródła standardów europejskich w zakresie ochrony dzieci przed
krzywdzeniem – raporty, sprawozdania, komunikaty, programy unijne
i pozarządowe inicjatywy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .260
5. Obraz i perspektywy ochrony dzieci przed krzywdzeniem w Europie . . . . .271
ROZDZIAŁ VI
Współczesne naukowe standardy na temat krzywdzenia dzieci
jako argumentacja i ukierunkowanie działań społecznych
1. Uwagi wprowadzające: Czy można ograniczać zjawiska krzywdzenia dzieci? .279
2. Ewolucja rozumienia pojęcia: „krzywdzenia dziecka” . . . . . . . . . . . . . . . . . . .281
3. Epidemiologia – powszechność zjawiska . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .284
4. Etiologia krzywdzenia dziecka w rodzinie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .286
5. Znaczenie zjawiska . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .289
6. Przeciwdziałanie zjawisku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .299
7. Współczesna wiedza a społeczna świadomość i działania wobec
problemu krzywdzenia dzieci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .302
ROZDZIAŁ VII
Tworzenie lokalnych systemów ochrony dzieci przed
krzywdzeniem – obszary, rozwiązania i zasady
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .306
1. Profilaktyka zjawiska i przypadków krzywdzenia dzieci . . . . . . . . . . . . . . . . .307
1.1. Podstawowe kierunki profilaktyki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .307
1.2. Charakter i ogólne zasady współczesnej profilaktyki zjawiska
krzywdzenia dzieci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .314
1.3. Organizowanie profilaktyki w środowisku lokalnym . . . . . . . . . . . . . . . .317
1.4. Poziomy działań profilaktycznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .319
2. Interwencje wobec przypadków krzywdzenia dziecka . . . . . . . . . . . . . . . . . . .334
2.1. Wykrywanie przypadków krzywdzenia dziecka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .337
2.2. Zgłaszanie przypadków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .339
2.3. Diagnoza – rozpoznawanie sytuacji dziecka i rodziny . . . . . . . . . . . . . . .343
2.4. Projekt działań i ich realizacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .346
2.5. Działania postinterwencyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .348
2.6. Działanie na rzecz dorosłych ofiar krzywdzenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .348
2.7. Formalno-prawna ochrona dziecka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .348
3. „Ideologia” współczesnych systemów ochrony dzieci przed krzywdzeniem .350
4. Pryncypia działań – synteza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .354
ROZDZIAŁ VIII
Idea zintegrowanej wielosektorowości działań w lokalnym
systemie ochrony dzieci przed krzywdzeniem
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .361
1. Podmioty i elementy działań wielosektorowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .362
1.1. Sektor społeczny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .362
1.2. Sektor zdrowotny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .363
1.3. Sektor prawny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .364
1.4. Sektor edukacyjny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .365
1.5. Sektor polityczny i władze lokalne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .369
1.6. Organizacje pozarządowe i stowarzyszenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .369
1.7. Sektor mass mediów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .370
1.8. Spoleczność wyznaniowa i jej instytucje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .370
2. Zasady prowadzenia działań wielosektorowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .371
3. Współdziałanie wielosektorowe – istota, cele i poziomy realizacji . . . . . . . . .375
4. Czynniki utrudniające zintegrowaną działalność wielosektorową . . . . . . . . .386
5. Determinanty efektywności współdziałania międzysektorowego:
rekomendacje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .394
ROZDZIAŁ IX
Bezpośredni kontekst tworzenia lokalnych systemów ochrony
dzieci przed krzywdzeniem – warunki na poziomie państwowym
1. Ogólny kontekst rozwoju lokalnych systemów ochrony dzieci przed
krzywdzeniem w Polsce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .401
2. Standardy prawa polskiego określające zachowania wobec dzieci jako
przestępstwo lub wykroczenie krzywdzenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .406
3. Standardy prawne dotyczące podejmowania działań wobec sytuacji
krzywdzenia dzieci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .410
4. Krytyka i potrzeby modyfikacji prawnej ochrony dzieci przed
krzywdzeniem w Polsce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .417
5. Standardy prawa i rozporządzenia na temat charakteru pomocy
i przeciwdziałania krzywdzeniu dzieci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .419
6. Programy państwowe jako źródła standardów na temat charakteru
działań na rzecz ochrony dzieci przed krzywdzeniem . . . . . . . . . . . . . . . . . . .425
7. Inne dokumenty, programy i procedury państwowe na temat standardów
i zasad działań na rzecz ochrony dzieci przed krzywdzeniem . . . . . . . . . . . .432
8. Propozycje polskich ekspertów, badaczy i praktyków na temat standardów
działań i tworzenia systemu ochrony dzieci przed krzywdzeniem . . . . . . . . .437
9. Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .443
ROZDZIAŁ X
Finalna synteza – model tworzenia lokalnych systemów ochrony
dzieci przed krzywdzeniem
1. Introdukcja. Metodologiczny kontekst propozycji modelu . . . . . . . . . . . . . . .445
2. Model tworzenia i modernizowania lokalnego systemu ochrony dzieci
przed krzywdzeniem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .451
3. Komponenty Modelu – treść . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .453
– założenia systemu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .453
– zasady działania systemu i jego aktywności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .457
– obszary działań systemu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .461
– zadania systemu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .465
– metodyka tworzenia systemu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .468
4. Obszary badawczej aktywności lokalnego systemu ochrony dzieci przed
krzywdzeniem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .472
4.1. Trudności w doborze wskaźników . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .476
4.2. Identyfikacja lokalnych czynników ryzyka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .479
4.3. Problemy ewaluacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .482
SŁOWO KOŃCOWE
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .487
BIBLIOGRAFIA
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .494
ANEKS
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .540
INDEKS NAZWISK
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .546
ABSTRACT
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .555
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

2,00 zł

Lektury pokoleniowe i ponadpokoleniowe - 09 Korzyści i zagrożenia dotyczące czytelnika lokalnej prasy (przykład "Strzelca Opolskiego")

Tom zatytułowany Lektury pokoleniowe i ponadpokoleniowe. Z zagadnień recepcji jest pokłosiem konferencji naukowej „Pożytki i szkody płynące z lektury” zorganizo­wanej w kwietniu 2010 roku w Instytucie Bibliotekoznawstwa i Informacji Nau...
9,50 zł

Metropolizacja a lokalne „governance” - 03 Rozdz. 3, cz. 1. Uwarunkowania...: Zarządzanie publiczne w warunkach...; Procesy metropolizacyjne, metropolizacja...; Determinanty gospodarczo-finansowe...

Globalizacja jest niewątpliwie jednym z tych współczesnych procesów, które znajdują się u źródeł najistotniejszych przemian współczesnych społeczeństw. Zachodzące dotąd niezależnie w obrębie państw narodowych zjawiska...
8,50 zł

Gdzie diabeł (tasmański) mówi dobranoc - 05 Rozdz. 5. Australia we współczesnej literaturze podróżniczej; Australia - "przez wieki idąca powieść"; Bibliografia

Książka stanowi omówienie wybranych tekstów polskich podejmujących wątki australijskie i na różne sposoby kreujących wizerunek tego odległego kraju-kontynentu. Uwzględnione w niej zostały utwory reprezentujące zarówno litera...
3,00 zł

Szkoła na miarę możliwości dziecka - Monika Kornaszewska-Polak: Komunikacja z uczniem trudnym

W listopadzie 2008 roku w Instytucie Pedagogiki Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu została zorganizowana Ogólnopolska Konferencja Naukowa na temat: SZKOŁA NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI DZIECKA. Konferencja stanowiła próbę rozważań nad kształceniem...
5,50 zł

Idylla/testament. Wiersze przebrane. Testament/idylla. Wiersze przybrane - 04 Rozdz. 7-9. Larum czy monotonia? "Ostatnie słowa" Zbigniewa Herberta; Poza cyklem. "Wiersze ostatnie" Czesława Miłosza; Nowojorska wyprawa Jacka Bierezina

W ramach prezentowanej publikacji Czytelnik znajdzie szkice o poezji Zuzanny Ginczanki, Jana Lechonia, Czesława Miłosza, Piotra Sommera, Jerzego Ficowskiego, Jarosława Iwaszkiewicza oraz Zbigniewa Herberta. Granica między idyllicznością a testamentem z...
8,50 zł

Sztuka felietonu Stefana Kisielewskiego - 02 Rozdz. 2-3. Kisiel z PRL-em; Kisiel z historią

Stefan Kisielewski to postać niezwykle barwna. Choć był zarówno kompozytorem, poważnym publicystą, jak i twórcą powieści, najbardziej znany jest jako autor felietonów, które przez bez mała pięćdziesiąt lat publikował w &bdqu...

Ochrona zdrowia w stosunkach międzynarodowych

Książka poświęcona jest międzynarodowym aspektom ochrony zdrowia w wymiarze medycznym, ale także społeczno-politycznym i gospodarczym. Badania nad działaniami w zakresie ochrony zdrowia mogą być podejmowane z uwzględnieniem zagadnień historycznych, geo...
31,50 zł

Uciec przed prawdą

"Czwarty tom bestsellerowego cyklu „Złoty wiek” Cykl obejmuje cały XX w. i przedstawia losy kilku pokoleń rodu Lauritzenów. Lata 40. XX wieku. Szwecji jeszcze nie objęła pożoga II wojny światowej. Wojna rozdziera nie tylko Europ...
7,00 zł

Paradoksy paryskiej „Kultury”. Wyd. 3. zm. i uzup. - 11 Część piąta: O demokratyzację i desowietyzację Europy Środkowo-Wschodniej (lata 1968-1980) - Rozdz. 20-21. Orientacja wschodnia; "Polityka na Kraj"

Monografia przedstawia genezę i ewolucję poglądów politycznych zespołu paryskiej „Kultury” w okresie od 1947 do 1980 roku. To już trzecie wydanie, zmienione kompozycyjnie, uaktualnione i poszerzone, dzięki czemu stanowi propozycję &b...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!