Organizacja i zarządzanie turystyką w Polsce
W książce przedstawiono aktualny system organizacji i zarządzania turystyką w Polsce. Zostały w niej szczegółowo omówione najważniejsze struktury krajowe, regionalne oraz lokalne.
Zaprezentowano w niej:
- współczesne modele struktur organizacyjnych i zarządzania turystyką,
- zarys rozwoju struktur organizacyjnych oraz zarządzania turystyką w Polsce,
- stan obecny struktur organizacyjnych i zarządzania turystyką w Polsce na szczeblach: ogólnokrajowym, regionalnym i lokalnym,
- otoczenie zewnętrzne (w tym organizacje międzynarodowe i struktury zagraniczne) a rozwiązania organizacyjne w Polsce.
Książka jest kierowana do szerokiego grona odbiorców, w tym:
- studentów kierunku „Turystyka i rekreacja" i innych, na których realizowane są specjalności o profilu turystycznym lub wybrane treści programowe z zakresu turystyki,
- praktyków, zajmujących się problematyką promocji i rozwoju funkcji turystycznej.
Publikacja jest swoistym podsumowaniem przeobrażeń w systemie organizacji i zarządzania turystyką w Polsce w pierwszych latach XXI wieku.
„(...) Książka powinna zainteresować (...) z wielu powodów. Najważniejszym z nich jest całościowe spojrzenie na poruszaną problematykę, które obejmuje wszystkie szczeble systemu organizacji i zarządzania turystyką w Polsce, wraz z jego uwarunkowaniami zewnętrznymi (międzynarodowymi)."
z recenzji dr. hab. W. Alejziaka
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7941-247-1
- ISBN druku: 978-83-7556-389-4
- EAN: 9788375563894
- Liczba stron: 145
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis zastosowanych akronimów 7
Wprowadzenie 11
Rozdział 1
Zarys rozwoju struktur organizacyjnych oraz zarządzania turystyką
w Polsce do 2000 r. 13
1.1. Turystyka w strukturach organizacyjnych do 1918 r. 14
1.2. Organizacja i zarządzanie turystyką w okresie międzywojennym 15
1.3. Organizacja i zarządzanie turystyką w latach 1945-1999 20
Rozdział 2
Współczesne modele struktur organizacyjnych i zarządzania turystyką 25
2.1. Destination Marketing (Management) Organisations (DMO) - nowoczesne struktury organizacyjne w turystyce 26
2.2. Charakterystyka zadań i kompetencji najważniejszych podmiotów tworzących współczesne systemy organizacji i zarządzania turystyką 29
Rozdział 3
Organizacja i zarządzanie turystyką na szczeblu ogólnokrajowym 35
3.1. Turystyka w strukturze administracji i zarządzania państwem 36
3.2. Narodowa administracja turystyczna (NTA) 38
3.3. Narodowa organizacja turystyczna (NTO) 44
3.4. Organizacje samorządu gospodarczego i stowarzyszenia turystyczne 52
Rozdział 4
Organizacja i zarządzanie turystyką na szczeblu regionalnym 57
4.1. Turystyka w wojewódzkich jednostkach samorządu terytorialnego 57
4.2. Regionalne organizacje turystyczne (ROT) 63
4.3. Inne podmioty systemu zarządzania turystyką na szczeblu regionalnym 71
Rozdział 5
Organizacja i zarządzanie turystyką na szczeblu lokalnym 75
5.1. Turystyka w powiatowych i gminnych jednostkach samorządu terytorialnego 76
5.2. Lokalne organizacje turystyczne (LOT) 82
5.3. Inne podmioty systemu zarządzania turystyką na szczeblu lokalnym 88
Rozdział 6
Otoczenie międzynarodowe i jego wpływ na system organizacji i zarządzania turystyką w Polsce 93
6.1. Globalizacja a współczesne systemy organizacji i zarządzania turystyką 93
6.2. Rola i wpływ organizacji międzynarodowych na system zarządzania turystyką 95
Rozdział 7
Polski model organizacji i zarządzania turystyką na tle rozwiązań stosowanych w innych krajach europejskich 103
7.1. Region Skandynawski 104
7.2. Region Bałtycki 107
7.3. Region Wysp Brytyjskich 108
7.4. Region Zachodnioeuropejski 110
7.5. Region Alpejski 114
7.6. Region Środkowoeuropejski 115
7.7. Region Wschodnioeuropejski 117
7.8. Region Czarnomorski 117
7.9. Region Śródziemnomorski 118
7.10. Kierunki zmian w systemach organizacji i zarządzania turystyką - analiza porównawcza 123
Zakończenie 129
Bibliografia 131
Spis tabel 141
Spis rysunków 143