Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Paczkomaty 0 zł »

Organizowanie działania przedsiębiorczego(eBook)

Nowe spojrzenie na firmę

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Wrocław, 1, 2017

  • Seria / cykl: POD PRĄD GŁÓWNEGO NURTU EKONOMII

  • Autor: Nicolai J. Foss, Peter Klein

  • Tłumacz: Jan Lewiński

  • Wydawca: Instytut Ludwiga von Misesa

  • Formaty:
    mobi
    PDF
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 30,00 zł
27,00
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,00 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Organizowanie działania przedsiębiorczego

Organizowanie działania przedsiębiorczego. Nowe spojrzenie na firmę autorstwa Petera G. Kleina i Nicolai’a J. Fossa w unikalny sposób ujmuje zagadnienie przedsiębiorczości i jej roli w funkcjonowaniu firmy. Przedsiębiorczość, zbyt długo zaniedbywana przez ekonomistów i przedstawicieli nauk o zarządzaniu, przeżywa w ostatnich dwóch dziesięcioleciach wielki renesans nie tylko w środowiskach akademickich ekonomistów i badaczy problematyki zarządzania, ale też wśród ustawodawców, dydaktyków i praktyków. Podobnie na znaczeniu jako dziedzina ekonomii i nauk o zarządzaniu zyskała teoria firmy, wywodząca się z przełomowego artykułu Natura firmy autorstwa Ronalda Coase’a. Mimo to w świecie akademickim i w praktyce zarządzania wciąż niewiele łączy prace na temat przedsiębiorczości z literaturą o firmie. Książka Organizowanie działania przedsiębiorczego zasypuje tę wyrwę, przedstawiając i rozwijając przedsiębiorczościową teorię firmy — teorię, która skupia się na związkach między przedsiębiorczością a zarządzeniem. Korzystając z dorobku ekonomii austriackiej, praca ta opisuje przedsiębiorczość w kategoriach decyzji opartych na osądzie i podejmowanych w warunkach niepewności, a także pokazuje, że osąd stanowi siłę napędową gospodarki rynkowej i jest pojęciem kluczowym dla właściwego zrozumienia funkcjonowania i organizacji przedsiębiorstw. Prof. Tomasz Mickiewicz napisał w przedmowie do książki: Jeśli przyjmiemy, że rola przedsiębiorców w rozwoju zarówno na poziomie mikro, jak i w efektach zagregowanych na poziomie gospodarki jest kluczowa, to musimy wyjść poza klasyczną teorię mikroekonomii, w której nie ma zbyt wiele możliwości analizy tego, w jaki sposób proces zmiany jest spowodowany przez przedsiębiorców, wykorzystujących własne zasoby do innowacji i inwestowania oraz podejmujących się nieubezpieczonych zagrożeń, a także – jak podkreśla Foss i Klein – podejmujących osądy dotyczące działania w oparciu o swoją specyficzną i niedoskonałą wiedzę. Zgodnie z tym kluczowa wartość dodana tej książki leży w podkreśleniu, jak różne wysiłki zmierzające do poszerzenia perspektywy mikroekonomicznej poza teorię równowagi marginalistycznej były ze sobą powiązane, jak się różniły i, w końcu, jakie były ich konsekwencje dla ujmowania przedsiębiorczości. Foss i Klein argumentują w szczególności, że ekonomiczna analiza praw własności, bodźców, heterogeniczności kapitału oraz subiektywnej i rozproszonej wiedzy może prowadzić do sformułowania bogatej teorii przedsiębiorczości, która wychodzi poza perspektywę Walrasowskiej równowagi ogólnej. Dr Jakub Bożydar Wiśniewski napisał o książce: Książka Petera Kleina i Nicolaia Fossa buduje bezprecedensowo solidny pomost między dyscyplinami, jakimi są ekonomia i zarządzanie. W opinii autorów najskuteczniejszym w tym kontekście intelektualnym narzędziem jest austriacka szkoła ekonomii, a zwłaszcza wypracowana przez nią koncepcja przedsiębiorczości oraz firmy. Klein i Foss w kompleksowy i sugestywny sposób przedstawiają wizję firmy jako struktury organizacyjnej niezbędnej przedsiębiorcy do wdrażania jego unikatowego osądu w warunkach rynkowej niepewności, zrywając tym samym z wysoce nierealistycznymi i mechanicznymi opisami firmy obecnymi w literaturze neoklasycznej. W związku z powyższym „Organizowanie działania przedsiębiorczego” powinno okazać się wartościową lekturą nie tylko dla teoretyków ekonomii czy zarządzania, ale również dla praktyków biznesu, współbrzmiąc z ich rynkowym doświadczeniem i pozwalając im dokonać na jego temat głębszej analitycznej refleksji. O autorach Nicolai J. Foss jest profesorem im. Carlo de Benedettiego Zakładu Przedsiębiorczości na Uniwersytecie Bocconiego oraz profesorem strategiii zarządzania w Norweskiej Szkole Ekonomii. Peter G. Klein jest profesorem im. W. W. Carutha Zakładu Przedsiębiorczości na Uniwersytecie Baylora oraz profesorem strategii i zarządzania w Norweskiej Szkole Ekonomii.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
PRZEDMOWA DO WYDANIA POLSKIEGO
WSTĘP
ROZDZIAŁ 1. POTRZEBA STWORZENIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCIOWEJ TEORII FIRMY
Teoria firmy w ekonomii
Przedsiębiorczość
Dlaczego przedsiębiorczość i teoria firmy stanowią całość?
Omówienie naszej narracji
ROZDZIAŁ 2. CZYM JEST PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ?
Przedsiębiorca, czyli wielki nieobecny w teorii ekonomii
Koncepcje przedsiębiorczości i przedsiębiorstwa
Podsumowanie: osąd przedsiębiorczy jako naturalne uzupełnienie teorii firmy
ROZDZIAŁ 3. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ: OD ODKRYWANIA SPOSOBNOŚCI DO OSĄDU
Austriacka szkoła ekonomii
Kirzner i przedsiębiorcza czujność
Kirzner i poświęcona przedsiębiorczości literatura z dyscypliny nauk o zarządzaniu
Wnioski
ROZDZIAŁ 4. CZYM JEST OSĄD?
Knightowska niepewność
Osąd: celowe działanie w warunkach niepewności
Osąd, inwestycje komplementarne i przedmiot badań w naukach o przedsiębiorczości
Wnioski
ROZDZIAŁ 5. OD PLASTELINY DO HETEROGENICZNEGO KAPITAŁU
Przedsiębiorczość i organizacja w świecie plastelinowego kapitału
Austriacka teoria kapitału: omówienie
Heterogeniczność kapitału widziana przez pryzmat atrybutów
Osąd przedsiębiorczy na tle złożonej struktury kapitałowej
ROZDZIAŁ 6. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I EKONOMICZNA TEORIA FIRMY
Przedsiębiorczość i teoria firmy: dlaczego tak niewiele je łączy?
Ugruntowane teorie firmy
Współczesna teoria firmy a przedsiębiorczość
Przedsiębiorczość jako niewykorzystany potencjał dla teorii firmy
Wnioski
ROZDZIAŁ 7. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ A NATURA I GRANICE FIRMY
Powstanie przedsiębiorstwa
Granice firmy
Dynamika granic przedsiębiorstwa
Kalkulacja ekonomiczna, osąd i granice organizacji
Wnioski
ROZDZIAŁ 8. ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA: OSĄD PIERWOTNY I POCHODNY
Osąd pierwotny i pochodny
Przedsiębiorczość pochodna: twórcza i niszcząca
Konsekwencje dla organizacji gospodarczej
Rozproszona wiedza, zwierzchność i organizacja przedsiębiorstwa
Wnioski
ROZDZIAŁ 9. PODSUMOWANIE DYSKUSJI
Wprowadzenie
Znaczenie dla teorii przedsiębiorczości
Znaczenie dla teorii firmy
Znaczenie dla polityki publicznej
Uwagi końcowe
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

32,00 zł

Autonomia fiskalna i jej wpływ na działania samorządów

Głównym celem rozważań zawartych w tej książce jest próba oceny, czy i w jaki sposób decentralizacja fiskalna wpływa na funkcjonowanie sektora publicznego w Polsce na poziomie lokalnym, oraz próba zweryfikowania hipotezy zak...
39,90 zł

Alfabet mitów menedżerskich, czyli o pułapkach bezrefleksyjnego działania

Menedżerowie, trenerzy, konsultanci i inni specjaliści często opierają swoje działania na popularnych koncepcjach czy powszechnych przekonaniach. Takie podejście nie zawsze się sprawdza i stwarza ryzyko podejmowania błędnych decyzji lub działania w cha...
47,00 zł

36 forteli. Chińska sztuka podstępu, układania planów i skutecznego działania

Bodaj najlepsze momenty sienkiewiczowskiej trylogii to opisy forteli obmyślanych przez imć Zagłobę. Dzięki znajomości ludzkiej psychiki z łatwością zwodził przeciwnika i realizował swoje cele, a także zdobywał szacunek swoich towarzyszy. W tej książce ...
34,99 zł

303. Dywizjon Myśliwski „Warszawski” im. Tadeusza Kościuszki. Działania wojenne 1940-1945

Historia najbardziej znanego dywizjonu Polskich Sił Powietrznych w Wielkiej Brytanii. Opis działań jednostki oparty o źródła historyczne w dużej mierze dotychczas niewykorzystane i przechowywane w brytyjskich i niemieckich archiwach (m.in. dzien...
23,90 zł

Spotkanie z klientem

Czy potrafisz wyobrazić sobie jak zmieniłyby się Twoje wyniki sprzedaży, gdybyś potrafił sfinalizować (prawie) każdą rozmowę z klientem? Co zrobić, aby każde spotkanie z klientem czyniło Cię bogatszym? Tak naprawdę osiągnięcie mistrzowskiego poziomu pr...
32,90 zł

Skóra. Fascynująca historia

Skóra to fenomenalny narząd! Największy, jaki ma do dyspozycji człowiek. To istny cud natury! Przekonaj się na własnej skórze o tym, jakie ma tajniki, i dowiedz się, jaki ty masz wpływ, na to by czuć się w niej dobrze. Skóra wchodz...
31,70 zł

Umysł. Jak z niego wreszcie korzystać?

Jak ważna dla Ciebie jest umiejętność korzystania z własnego umysłu? Wyobraź sobie taką oto sytuację: siedzisz sobie w wygodnym fotelu i słuchasz muzyki, którą uwielbiasz. Cały otaczający Cię świat nie ma najmniejszego znaczenia. I nagle postana...
19,90 zł

Marketing impulsowy

Jak wywołać u klienta impuls do zakupu i zacząć sprzedawać znacznie więcej? Jak stworzyć właściwe warunki, by klienci kupowali chętnie i dużo? Jak zarobić na usługach dodatkowych? Jak wywołać u klienta impuls do zakupu? Tę bezcenną wiedzę skrywały prze...
9,00 zł

Działania promocyjne w kształtowaniu preferencji konsumentów

Ważne i wciąż aktualne kwestie zachowań konsumentów na rynku od lat skupiają uwagę ekonomistów, psychologów i socjologów. Centralną kategorią opracowania jest kategoria „preferencje konsumentów”, a więc po...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!