Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Wirtualne Targi Książki - rabaty do -43%

E-learning: projektowanie, organizowanie, realizowanie i ocena. Metody, narzędzia i dobre praktyki(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 2022

  • Autor: Renata Marciniak

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 59,00 zł
53,10
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 5,90 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online
Słowa kluczowe: e-learning

E-learning: projektowanie, organizowanie, realizowanie i ocena. Metody, narzędzia i dobre praktyki

W książce przedstawiono e-learning jako proces edukacyjny składający się z następujących po sobie etapów: projektowanie, organizowanie, realizacja i ewaluacja. Wskazano działania, jakie powinny być podjęte na każdym z nich, aby e-learning był skuteczny i pozwolił na osiągnięcie celów edukacyjnych. Autorka wyjaśnia zagadnienia dotyczące metodologii opracowania projektu kursu e-learningowego, skutecznych strategii realizacji procesu nauczania on-line, metod i zasad efektywnej oceny osiągnięć uczestników kursów on-line, opracowania atrakcyjnych materiałów dydaktycznych. W książce znajdują się wskazówki: jak zaprojektować, zorganizować i zrealizować dobry jakościowo kurs on-line, który pozwoli na osiągnięcie celów kształcenia, dotyczące komunikacji i interakcji, organizowania pracy grupowej, orientowania i motywowania uczestników do nauki, jakie strategie i kryteria oceny postępów uczestników należy stosować, aby wesprzeć ich w procesie uczenia się i zachęcić do nauki, w jaki sposób aktywizować uczestników kursów e-learningowych, aby chcieli się uczyć i nabywać nowe kompetencje. Publikacja wskazuje, jak zaprojektować i zrealizować kurs, szkolenie e-learningowe, a także lekcje on-line oraz ocenić ich jakość. Jest atrakcyjna zarówno dla trenerów biznesu, firm szkoleniowych, nauczycieli wszystkich poziomów nauczania, wykładowców akademickich, jak i pracowników odpowiedzialnych za e-learning w firmach.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 13
 Rozdział 1
 Wprowadzenie do e-learningu 15
 1.1. Panorama historyczna rozwoju e-learningu 15
 1.2. Definicje i cechy e-learningu 19
 1.3. Różnice między kształceniem tradycyjnym a e-learningiem 22
 1.4. Główne elementy e-learningu 25
 1.4.1. Uczestnicy 25
 1.4.2. Prowadzący 27
 1.4.3. Program kształcenia 29
 1.4.4. Materiały dydaktyczne 31
 1.4.5. Platforma e-learningowa 32
 1.5. Modele e-learningu 33
 1.5.1. Model skoncentrowany na technologii 33
 1.5.2. Model skoncentrowany na prowadzącym 36
 1.5.3. Model skoncentrowany na uczestniku 39
 1.5.4. Model skoncentrowany na zawartości kursu 41
 1.6. Formy realizacji e-learningu 43
 1.6.1. Formy e-learningu synchronicznego 43
 1.6.1.1. Webinar 43
 1.6.1.2. Warsztat online 44
 1.6.1.3. Sesja 1:1 online 45
 1.6.2. Formy e-learningu asynchronicznego 46
 1.6.2.1. Kursy prowadzone na platformie e-learningowej 46
 1.6.2.2. Kursy realizowane na podstawie standardu SCORM 47
 1.6.2.3. Kursy mobilne (mobile learning) 48
 1.6.2.4. Kursy realizowane na podstawie filmów edukacyjnych 49
 1.6.2.5. Kursy realizowane na podstawie podcastów 50
 1.7. Problematyczne aspekty e-learningu 51
 1.7.1. Zaniechanie kształcenia 52
 1.7.2. Weryfikacja osiągnięć uczestników kursu 53
 1.7.3. Ocena jakości e-learningu 54
 1.8. Przyszłość e-learningu 56
 Rozdział 2
 Projektowanie e-learningu 59
 2.1. Pojęcie i cechy projektu 60
 2.2. Projekt e-learningowy 62
 2.3. Cykl życia projektu e-learningowego 64
 2.3.1. Faza inicjowania projektu e-learningowego 65
 2.3.2. Faza planowania projektu e-learningowego 65
 2.3.3. Faza realizacji projektu e-learningowego 66
 2.3.4. Faza kontroli projektu e-learningowego 66
 2.3.5. Faza zamknięcia projektu e-learningowego 67
 2.4. Opis ról w projekcie e-learningowym i kompetencje… wymagane w poszczególnych rolach 67
 2.4.1. Kierownik projektu 68
 2.4.2. Ekspert dziedzinowy 68
 2.4.3. Metodyk e-learningu 69
 2.4.4. Scenarzysta kursów e-learningowych 70
 2.4.5. Grafik komputerowy 71
 2.4.6. Administrator platformy e-learningowej 71
 2.5. Modele projektowania e-learningu 72
 2.6. Kompleksowa metodologia opracowania projektu e-learningowego 74
 2.6.1. Diagnoza problemu edukacyjnego 76
 2.6.2. Uzasadnienie projektu 79
 2.6.3. Wyznaczenie celów projektu 81
 2.6.4. Dwie perspektywy projektu 82
 2.6.4.1. Perspektywa pozytywna 83
 2.6.4.2. Perspektywa negatywna 84
 2.6.5. Planowanie dydaktyczne 85
 2.6.6. Planowanie operacyjne 90
 2.6.7. Opracowanie budżetu projektu 90
 2.6.8. Opracowanie harmonogramu projektu 93
 2.6.9. Ocena ciągła projektu 94
 Rozdział 3
 Opracowanie programu kształcenia e-learningowego 101
 3.1. Definicja programu kształcenia 101
 3.2. Elementy programu kształcenia e-learningowego 103
 3.2.1. Uzasadnienie programu 103
 3.2.2. Cele dydaktyczne i kluczowe kompetencje 104
 3.2.3. Ustalanie profilu uczestnika 111
 3.2.4. Zawartość tematyczna 114
 3.2.5. Aktywności dla uczestników 117
 3.2.6. Profil prowadzącego 122
 3.2.7. Materiały dydaktyczne 123
 3.2.8. Strategie dydaktyczne 129
 3.2.8.1. Strategie nauczania 129
 3.2.8.2. Strategie uczenia się 132
 3.2.9. Strategie oceny osiągnięć uczestników 134
 3.2.10. Tutoring 134
 3.2.11. 
 Lista kontrolna do oceny jakości programu kształcenia e-learningowego 137
 Rozdział 4
 Organizowanie e-learningu 141
 4.1. Organizowanie zasobów ludzkich: wybór prowadzącego 142
 4.1.1. Profil zawodowy prowadzącego 142
 4.1.2. Pożądane cechy osobowości e-prowadzącego 143
 4.1.3. Kompetencje e-prowadzącego 146
 4.1.3.1. Kompetencje pedagogiczne 146
 4.1.3.2. Kompetencje techniczno-informatyczne 147
 4.1.3.3. Kompetencje społeczne 148
 4.1.3.4. Kompetencje dydaktyczne 149
 4.1.3.5. Kompetencje cyfrowe 151
 4.2. Organizacja zasobów dydaktycznych: opracowanie multimedialnych… materiałów dydaktycznych 159
 4.2.1. Multimedialne materiały edukacyjne: definicja, cechy, zalety 159
 4.2.2. Wybrane modele projektowania multimedialnych materiałów dydaktycznych 161
 4.2.3. Prawa autorskie w opracowywaniu materiałów dydaktycznych 166
 4.2.4. Dobre praktyki w zakresie opracowywania wybranych materiałów multimedialnych 169
 4.2.4.1. Prezentacja multimedialna 169
 4.2.4.2. Pisemna lekcja wirtualna 170
 4.2.4.3. E-book 176
 4.2.4.4. Podcasty 178
 4.2.4.5. Pigułki wiedzy 180
 4.2.4.6. Screencast 181
 4.2.4.7. Filmik edukacyjny 182
 4.3. Organizacja zasobów technologicznych: wybór platformy edukacyjnej 184
 Rozdział 5
 Realizacja e-learningu 193
 5.1. Komunikacja i interakcja 194
 5.1.1. Proces komunikacji w e-learningu 194
 5.1.2. Rodzaje i kanały komunikacji w e-learningu 196
 5.1.3. Narzędzia informatyczne do komunikacji 
 w e-learningu 199
 5.1.4. Netykieta w komunikacji online 205
 5.2. Dynamizowanie zajęć e-learningowych 206
 5.2.1. Pojęcie strategii dynamizacji 206
 5.2.2. Pobudzanie uwagi i aktywnego udziału w lekcji online 208
 5.2.3. Metody aktywizujące uczenie online 212
 5.2.4. Wybrane metody aktywizujące w e-learningu 216
 5.2.4.1. Grywalizacja 217
 5.2.4.2. Blogodydaktyka 221
 5.2.4.3. Odwrócona lekcja 224
 5.2.4.4. Wideodydaktyka 229
 5.2.4.5. Metoda projektowa 235
 5.3. Organizacja pracy zespołowej 239
 5.3.1. Postawy i zachowania ułatwiające pracę zespołową 241
 5.3.1.1. Kompromis 242
 5.3.1.2. Przejrzystość 243
 5.3.1.3. Szacunek 244
 5.3.1.4. Wspieranie 245
 5.3.2. Etapy pracy zespołowej 245
 5.3.2.1. Tworzenie zespołów 246
 5.3.2.2. Rozpoczęcie pracy zespołowej 248
 5.3.2.3. Realizacja pracy zespołowej 250
 5.3.2.4. Ocena pracy zespołowej 251
 5.4. Motywowanie w e-learningu 255
 5.5. Orientowanie uczestników w procesie uczenia się 259
 5.5.1. Role prowadzącego w orientowaniu uczestników 260
 5.5.2. W jaki sposób orientować uczestników kursu e-learningowego 263
 Rozdział 6
 Ocena w e-learningu 267
 6.1. Ocena osiągnięć uczestnika 268
 6.1.1. Pojęcie i typy oceny 268
 6.1.2. Sześć kroków do efektywnej oceny osiągnięć 
 uczestników 271
 6.1.2.1. Oceniamy, aby wesprzeć proces uczenia się 272
 6.1.2.2. Uszczegóławiamy, co oceniamy 273
 6.1.2.3. Wybieramy narzędzia oceny 274
 6.1.2.4. Określamy kryteria oceny i informujemy o nich uczestników 275
 6.1.2.5. Monitorujemy i udzielamy informacji 
 zwrotnej 76
 6.1.2.6. Pozwalamy, aby uczestnik był bohaterem oceny 277
 6.1.3. Lista kontrolna wspomagająca efektywne ocenianie osiągnięć uczestników kursu e-learningowego 278
 6.1.4. Narzędzia oceny osiągnięć uczestników 279
 6.1.4.1. Egzamin diagnostyczny 280
 6.1.4.2. Test online 280
 6.1.4.3. Projekt 281
 6.1.4.4. Samoocena 281
 6.1.4.5. Rubryka 282
 6.1.4.6. Elektroniczne portfolio uczestnika 282
 6.1.4.7. Weblog 282
 6.1.4.8. Wiki 284
 6.1.4.9. Mapa koncepcyjna 284
 6.1.4.10. Sprawdzian wiedzy 285
 6.1.4.11. Ocena koleżeńska 285
 6.1.4.12. Studium przypadku 286
 6.1.4.13. Ocena za pomocą gier 286
 6.2. Ocena jakości e-learningu 287
 6.2.1. Pojęcie jakości e-learningu 287
 6.2.2. Modele oceny jakości e-learningu 294
 6.2.3. Model zintegrowanej oceny jakości kursów e-learningowych 306
 Bibliografia 331
 Wykaz aktów prawnych 341
 Słownik terminów związanych z e-learningiem 343
 Spis tabel 361
 Spis rysunków 363
 Spis ilustracji 365
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

65,00 zł

Prawo obrotu nieruchomościami. Wydanie 5

W podręczniku "Prawo obrotu nieruchomościami" wyjaśniono w przystępny i usystematyzowany sposób większość zagadnień prawnych związanych z szeroko rozumianym obrotem nieruchomościami. Omówiono m.in. zagadnienia dotyczące: pojęcia...
60,00 zł

Postępowanie wieczystoksięgowe. Komentarz

? Komentarz w sposób kompleksowy omawia fragment kodeksu postępowania cywilnego poświęcony księgom wieczystym. Publikacja zawiera bogaty zbiór orzeczeń i tez piśmiennictwa, które pomogą Czytelnikowi rozwiązać wszelkie wątpliwości p...
111,00 zł

Mediacja w postępowaniu cywilnym. Komentarz

W komentarzu szczegółowo omówiono mediację w postępowaniu cywilnym po zmianach wprowadzonych nowelą z dnia 10 września 2015 r. oraz wydanymi na jej podstawie aktami wykonawczymi, z uwzględnieniem przepisów dyrektywy w sprawie niekt...
89,00 zł

Leksykon prawa oświatowego i prawa o szkolnictwie wyższym

Leksykon prawa oświatowego i prawa o szkolnictwie wyższym, zawiera – zgodnie z konwencją Wydawcy – wiele przedmiotowych haseł z określonego zakresu. Autorzy starali się zespolić ze sobą dwa – wydawałoby się pokrewne – systemy oś...
1,49 zł

Klauzule generalne w prawie krajowym i obcym - 20 Problematyka klauzul generalnych w orzecznictwie Trybunału Konstytucyjnego

Klauzule generalne stanowią jedno z najbardziej dyskutowanych zagadnień zarówno na gruncie prawa publicznego, jak i prawa prywatnego. Wzbudzają wątpliwości nie tylko na etapie ich definiowania oraz umiejscowienia w systemie norm i uregulowań pra...
199,00 zł

Środki przymusowej restrukturyzacji banku

Monografia jest pierwszym kompleksowym opracowaniem dotyczącym środków przymusowej restrukturyzacji banku w polskim porządku prawnym. Przymusowa restrukturyzacja banku stanowi pozasądowy tryb pozwalający na sprawne i uproszczone pod względem pro...
119,00 zł

Obowiązki dokumentacyjne i formalne w prawie podatkowym

Monografia omawia najważniejsze zagadnienia dotyczące problematyki obowiązków dokumentacyjnych i formalnych występujących w polskim prawie podatkowym. W szczególności w publikacji zwrócono uwagę na kwestie ich związku z zasadami pr...
63,20 zł

PIP i ZUS Kontrole u pracodawcy

"Publikacja jest praktyczną i nieodzowną pomocą dla każdego pracodawcy. Zawiera omówienie praw i obowiązków, jakie mają pracodawcy w razie kontroli Państwowej Inspekcji Pracy i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w zakładzie pracy. Szcze...
9,90 zł

Jakie zmiany w funkcjonowaniu związków zawodowych będą obowiązywać od 1 stycznia 2019 r.

Publikacja zawiera rewolucyjne zmiany, jakie zostaną wprowadzone w zakresie działalności związków zawodowych od 1 stycznia 2019 r. Możliwość tworzenia związków zawodowych i przystępowania do nich przez osoby świadczące pracę na podstawie ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!