Paradygmaty współczesnego kina
Książka jest kolejnym (po publikacjach: Perspektywy badań nad kulturą, red. Ryszard W. Kluszczyński, Anna Zeidler-Janiszewska; Katarzyna Prajzner, Tekst jako świat i gra. Modele narracyjności w kulturze współczesnej; Blanka Brzozowska, Spadkobiercy flâneura. Spacer jako twórczość kulturowa – współczesne reprezentacje; Kamila Żyto, Strategie labiryntowe w filmie fikcji; Dagmara Rode, Polityka w pierwszej osobie: twórczość Dereka Jarman; Trajektorie obrazów. Strategie wizualne w sztuce współczesnej, red. Ryszard W. Kluszczyński, Dagmara Rode) tomem serii SZTUKA – MEDIA – KULTURA pod red. prof. R. W. Kluszczyńskiego. Stanowi próbę wskazania paradygmatów współczesnego kina – poprzez ukazanie paradygmatów współczesnej narracji filmowej (labirynt i kłącze); przybliżenie paradygmatu kina blockbusterowego; porządkującą analizę kina interaktywnego; rekonesans związany z dokumentem interaktywnym; rzut oka na crowdfunding, stanowiący zapowiedź nowego modelu finansowania kina; spojrzenie na esej audiowizualny z perspektywy genologicznej i historycznej; próbę kategoryzacji kina 3D; przypomnienie niemieckich realizacji dokumentalnych stacji ARD i ZDF (lata 2006-2008); dostrzeżenie zwyczajnego realizmu i kina mówionego we współczesnej odsłonie; wnikliwą analizę postmodernistycznego kodu w filmach Leosa Carakasa; wskazanie sposobów funkcjonowania westernu w amerykańskim kinie współczesnym.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7969-539-3
- ISBN druku: 978-83-7969-538-6
- Liczba stron: 206
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp (Tomasz Kłys, Ryszard W. Kluszczyński) 8 Małgorzata Jakubowska, Kamila Żyto – Labirynt i kłącze – paradygmaty współczesnej narracji filmowej 12 Krzysztof Jajko – Nadmiar na sprzedaż. Wstęp do opisu paradygmatu kina blockbusterowego 24 Ryszard W. Kluszczyński – Kino interaktywne – porządkowanie pola 42 Dagmara Rode, Paweł Sołodki – Dokument interaktywny – rekonesans 76 Blanka Brzozowska – Crowdfunding – nowy model finansowania kina? 88 Bartosz Zając – Esej audiowizualny – w stronę historii 100 Michał Pabiś-Orzeszyna – Historia na naszych oczach? Kino 3D i retoryka rewolucji 114 Konrad Klejsa – Drezno i Gustloff – miejsca pamięci niemieckich ofiar II wojny światowej i ich reprezentacje w filmach telewizyjnych stacji ARD i ZDF z lat 2006-2008 134 Patryk Łapczyński – Niewidzialna kamera. W stronę zwyczajnego realizmu i kina mówionego 154 Adam Cybulski – Dezorientacja, nadmiar, cytat. O postmodernistycznym kodzie w filmach Leosa Caraksa 168 Tomasz Szczęsny – Sposoby funkcjonowania westernu w amerykańskim kinie współczesnym 190 Noty o autorach 204