Polska scena polityczna. Środowiska - komunikacja polityczna - strategie
Niniejsza publikacja jest realizacją koherentnie zaprojektowanego przedsięwzięcia naukowego dotyczącego polskich partii politycznych i systemu partyjnego w jego funkcjonalnym ujęciu wobec społeczeństwa. Warto podkreślić nowatorską konceptualizację opracowania, która wyraża się w udanym połączeniu wątków teoretycznych i syntezujących oraz politycznych realiów i wyników badań empirycznych przeprowadzonych przez znaczną część Autorów. Bardzo wartościowy naukowo okazał się także interdyscyplinarny ogląd badawczy i zróżnicowane ujęcie tematu przez politologów, medioznawców, socjologów oraz prawników.
Z recenzji prof. dr. hab. Tadeusza Godlewskiego
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-233-2964-0
- ISBN druku: 978-83-233-2964-0
- Liczba stron: 420
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 ŚRODOWISKA 11 Krzysztof Kowalczyk, Środowiska polityczne jako zaplecze partii – wprowadzenie 13 Magdalena Mikołajczyk, Środowiska polityczne – próba konceptualizacji pojęcia i wyróżnienia cech charakteryzujących środowiska w PRL i współcześnie 16 Danuta Karnowska, „Solidarność” jako środowisko antyliberalne na polskiej scenie politycznej 30 Krzysztof Łabędź, Partie „postsolidarnościowe” dzisiaj 38 Katarzyna Pokorna-Ignatowicz, Rodzina Radia Maryja jako elektorat 46 Anna Frątczak, Wybory polityczne mniejszości seksualnych? 56 Magdalena Mateja, Aktorki drugiego planu? Dylematy tożsamości w dyskursie Partii Kobiet 64 Sylwester Wróbel, Miejskie ruchy polityczne w górnośląskich miastach na prawach powiatu 75 Ewa Ganowicz, Formy reprezentacji mniejszości narodowych w Polsce 86 Anna Żebrak, Awans polityczny przedstawicieli młodzieżowych ugrupowań partyjnych 98 Radosław Marzęcki, Autoidentyfikacje asystentów parlamentarnych. Kilka wniosków z badań jakościowych 108 Jacek Lewicki, Intelektualne i eksperckie zaplecze partii politycznych w Polsce 120 KOMUNIKACJA POLITYCZNA 129 Agnieszka Hess, Relacje mediów masowych i partii politycznych jako przedmiot badań studiów nad komunikacją polityczną – wprowadzenie 131 Dorota Piontek, Politycy i media. Sposoby wpływania przez polityków na zawartość mediów 141 Janina Fras, Samoidentyfikacja polskich partii politycznych 150 Michał M. Bukowski, Stronniczość mediów a strategie komunikacyjne Ligi Polskich Rodzin i Samoobrony 163 Marek Mazur, Kampania wizerunkowa w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku w Polsce. Analiza zawartości telewizyjnej reklamy politycznej 175 Karolina Churska-Nowak, Rytuał, rytualność, rytualizacja we współczesnych kampaniach wyborczych 189 Ewa Modrzejewska, „Rzeczpospolita” sporu – spór jako retoryczna strategia komunikacji (na przykładzie publikacji poświęconych polityce w dzienniku „Rzeczpospolita”) 200 Agnieszka Turska-Kawa, Dychotomia wizerunkowa Prawa i Sprawiedliwości oraz Platformy Obywatelskiej w mediach. Analiza materiałów internetowych w kontekście wyborów do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku 211 Lucyna Szot, Relacje między dziennikarzami a politykami – wzory zachowań (normy prawne i etyczne) 225 Andrzej Konrad Piasecki, Trudna kohabitacja: lokalni politycy i dziennikarze 239 Maria Łoszewska-Ołowska, Sądowy zakaz emisji reklamy wyborczej i inne środki orzekane w trybie przyśpieszonym – ograniczenie wolności wypowiedzi politycznej czy uzasadniony instrument ochrony prawdy? 251 Maria Magoska, Partie polityczne, media i polityka konfrontacji 259 Ludwik Habuda, Media, demokracja, obywatelskie społeczeństwo 267 STRATEGIE 279 Katarzyna Sobolewska-Myślik, Strategie partyjne jako obszar badań politologicznych – wprowadzenie 281 Jerzy Sielski, Wpływ niektórych czynników osobowościowych na działalność liderów partyjnych w Polsce 285 Krzysztof Kowalczyk, Strategia Prawicy Rzeczypospolitej na rynku politycznym (2007–2009) 297 Łukasz Tomczak, Pozaparlamentarne partie polskiej lewicy. Struktury, programy, strategie działania 308 Jacek Wojnicki, Stronnictwo Demokratyczne – między chwałą a upadkiem 318 Agnieszka Kwiatkowska, Zieloni 2004 – reprezentacja nowych ruchów społecznych na polskiej scenie politycznej 328 Ewa Maj, Komunikowanie polityczne ugrupowań neoendeckich: próba wyjścia z politycznej niszy 340 Maciej Stobiński, Silna struktura członkowska jako główny zasób partii politycznej na przykładzie Polskiego Stronnictwa Ludowego 351 Mateusz Piskorski, Samoobrona RP – od relewancji gabinetowej do opozycji pozaparlamentarnej 364 Agnieszka Walecka-Rynduch, Strategie marketingowe polskich partii politycznych a problem znikającego wyborcy 377 Waldemar Wojtasik, Efektywność strategii selekcji kandydatów na listy wyborcze w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku 389 Jarosław Flis, Kwadratura okręgu. Ordynacja wyborcza do Parlamentu Europejskiego jako instytucjonalna rama komunikowania społecznego 400