Promocja małej i średniej przedsiębiorczości w Unii Europejskiej
Niniejsza książka jest skierowana do osób, które planują rozpoczęcie działalności gospodarczej lub rozszerzenie prowadzonej działalności na inne kraje Unii Europejskiej. Dostarcza teoretycznych i praktycznych informacji, które mogą ułatwić start młodym przedsiębiorcom na rynku krajowym i unijnym. Ma im pomóc w realizacji własnych planów biznesowych. Stanowi bardzo cenne kompendium promocji, reklamy i autoprezentacji oraz możliwość pozyskiwania środków finansowych na otwarcie lub poszerzenie działalności gospodarczej. Ze wstępu prof. dr hab. Teresy Sasińskiej - Klass Praca stanowi cenne źródło wiedzy na temat drogi do sukcesu w sferze biznesu, metod eliminacji i ograniczenia ryzyka inwestycyjnego. Jestem przekonana, że książka znajdzie czytelników nie tylko wśród pracowników nauki i studentów, ale także w środowiskach już działających w praktyce gospodarczej, szczególnie w takich jednostkach, które stosują wskazówki teoretyczne do praktyki gospodarczej. Z recenzji prof. dr hab. Janiny Pach
- Kategorie:
- Redakcja: Agnieszka Hess
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-233-2339-6
- Liczba stron: 232
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp (Teresa Sasińska-Klas) 11 Wprowadzenie: INTER GET UP. Geneza – realizacja – efekty (Agnieszka Hess) 13 Część I MAŁA I ŚREDNIA PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ W UNII EUROPEJSKIEJ 21 Wprowadzenie (Agnieszka Hess) 23 Rozdział 1. Unia Europejska – podstawowy pakiet informacyjny (Lucyna Słupek) 27 Zjednoczeni w różnorodności 27 Początki integracji w Europie 28 Powstanie Wspólnot Europejskich 31 Dorobek prawny Unii Europejskiej i zasady prawa wspólnotowego 33 System instytucjonalny Unii Europejskiej 35 Członkostwo w Unii Europejskiej 38 Pogłębienie integracji – wizje i projekty polityków europejskich 39 W poszukiwaniu tożsamości europejskiej 43 Traktat ustanawiający Konstytucję dla Europy 44 Rozdział 2. Rynek Unii Europejskiej – szansa dla polskich przedsiębiorców (Paweł Drobny) 49 Istota integracji europejskiej 49 Jednolity rynek wewnętrzny Unii Europejskiej 50 Zasady funkcjonowania rynku wewnętrznego Unii Europejskiej 52 Zasada swobodnego przepływu towaru 52 Zasada swobodnego przepływu osób 54 Zasada swobodnego przepływu usług 55 Zasada swobodnego przepływu kapitału 57 Polityka ochrony konkurencji 57 Nowa strategia lizbońska 60 Wytyczne Komisji Europejskiej dotyczące strategii lizbońskiej 63 Rozdział 3. Prawne ramy funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw w Unii Europejskiej (Bogdan Fischer, Daniel Książek, Michał Biliński) 71 Przedsiębiorca w prawie polskim 71 Pojęcie działalności gospodarczej 71 Przedsiębiorca 72 Rozpoczęcie działalności 74 Podstawowe koszty prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce 78 Swoboda świadczenia usług oraz podejmowania działalności gospodarczej w Unii Europejskiej i Europejskim Obszarze Gospodarczym 84 Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej a okresy przejściowe 84 Decyzja co do sposobu wykonywania działalności usługowej w kraju Unii Europejskiej 86 Definicja małych i średnich przedsiębiorstw 87 Swoboda przedsiębiorczości – art. 43 (dawny art. 52) traktatu WE 87 Zakaz dyskryminacji oraz wyjątki od niego 89 Zakładanie przedsiębiorstwa przez osoby już prowadzące działalność w Polsce. Pojęcia podstawowe 91 Europejska spółka akcyjna i prywatna 92 Warunki ogólne zakładania nowych przedsiębiorstw w krajach Unii Europejskiej 94 Prawa przedsiębiorców prowadzących działalność w krajach Unii Europejskiej 94 Prawo wjazdu (wejścia) i pobytu 95 Prawo do pozostania po zakończeniu działalności 96 Prawo do zatrudnienia pracowników, w tym personelu kluczowego 97 Zabezpieczenia społeczne 97 Prawo nabycia na własność nieruchomości 98 Prawo do wolnego wyboru miejsca i formy działania 99 Prawa usługodawcy świadczącego usługi transgraniczne 99 Obowiązki związane z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w krajach Unii Europejskiej 99 Kwalifikacje zawodowe 100 Zezwolenia na założenie działalności gospodarczej (wymogi związane z jej prowadzeniem) 101 Inne wymogi (dokumenty założycielskie spółki akcyjnej) 102 Projekt dyrektywy usługowej 102 Uwagi ogólne 102 Podstawowe rozwiązania zawarte w projekcie dyrektywy 103 Kontakty, szczegółowe informacje 104 Część II PROMOCJA I REKLAMA MAŁEGO PRZEDSIĘBIORSTWA NA RYNKU UNII EUROPEJSKIEJ. KOMUNIKOWANIE SIĘ I AUTOPREZENTACJA 109 Wprowadzenie (Agnieszka Hess) 111 Rozdział 4. Public relations jako narzędzie promocji dla sektora małej i średniej przedsiębiorczości (Agnieszka Szymańska) 113 Czym jest public relations? 114 Jakimi narzędziami posługuje się public relations? 117 Komunikacja z inwestorami/klientami 119 Lobbing 120 Wewnętrzne public relations 120 Udział w targach i wystawach 121 Media relations 121 Sponsoring 122 Komunikacja ze społecznością lokalną/sąsiedzką 123 Organizacja wydarzeń specjalnych 124 Przygotowanie kampanii public relations 125 Rozdział 5. Reklamowanie i konsumpcja w „starej” i „nowej” Europie. Pomiędzy tendencjami globalnymi a lokalną specyfiką kulturową (Małgorzata Lisowska-Magdziarz) 129 Specyfika współczesnego rynku reklamy 129 Styl globalny 131 Style lokalne 132 Czy istnieje europejska specyfika? 133 Wspólne cechy nabywców w Unii Europejskiej 133 Starzenie się europejskich społeczeństw 133 Schyłek rodziny nuklearnej 134 Rosnące różnice w dystrybucji dochodów 135 Napływ imigrantów 136 Wzrost świadomości ekologicznej 136 Komunikacja globalna, ujednolicenie modeli kształcenia 136 Postawy w stosunku do konsumpcji 137 Konsumenci w Unii Europejskiej – czynniki różnicujące 137 Nie ma eurokonsumenta – są kultury konsumpcji 138 Z czego wynikają różnice kulturowe w regionach? 139 Indywidualizm – kolektywizm 139 Kultury „męskie” – kultury „kobiece” 139 Unikanie niepewności – skłonność do ryzyka 140 Duży dystans społeczny – mały dystans społeczny 140 Optymizm – pesymizm 141 Etnocentryzm konsumencki 142 Efekt kraju pochodzenia 143 Reklama zagranicznego produktu na rynku etnocentrycznym 144 Reklama zagranicznego produktu na rynku etnocentrycznym – strategia alternatywna 145 Rozdział 6. Mały poradnik skutecznej komunikacji (Teresa Sławińska) 147 Jak cię widzą, tak cię piszą – czyli o tym, jak przemawia ciało 147 Głos 148 Ważne elementy perswazji 149 Oczy i usta – najważniejsze w nawiązaniu kontaktu 149 Ręce i dotyk, które mówią 151 Stanie i siedzenie, czyli postawa 152 Dystans, czyli o twoim i innych terytorium osobistym 156 Ładnemu we wszystkim ładnie: o wyglądzie fizycznym i nie tylko 157 Skuteczna komunikacja i nawiązywanie kontaku – inne, ważne porady praktyczne 157 Pierwsze i, niestety, ostatnie wrażenie. Rady, jak zrobić dobre pierwsze wrażenie 158 Magia słowa. Vademecum dobrego rozmówcy 161 Rozpoznawanie systemu reprezentacji rozmówcy 161 Słuchanie aktywne 164 Sztuka konwersacji – jak mówić, żeby być słuchanym i rozumianym 165 Część III REJESTRACJA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ I FINANSE MAŁYCH I ŚREDNICH FIRM 167 Wprowadzenie (Agnieszka Hess) 169 Rozdział 7. Działania przedsiębiorcy w zakresie rejestracji i realizacji niektórych danin publicznoprawnych (Agnieszka Pawlina) 171 Rejestracja działalności gospodarczej 171 Uzyskanie wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej 171 Zgłoszenie powstałej firmy 173 Zgłoszenie w urzędzie skarbowym 173 Wybrane zobowiązania publicznoprawne 175 Formy opodatkowania podatkiem dochodowym 175 Przystąpienie do podatku VAT 180 Obowiązek zgłoszenia do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych 181 Wybrane dodatkowe obowiązki związane z prowadzeniem firmy 183 Rozdział 8. Biznesplan – twój pierwszy krok w stronę sukcesu (Tomasz Aleksandrowicz, Cyprian Szyszka) 187 Zamiast wstępu – kilka słów o warsztatach i ich uczestnikach 187 Jak napisać biznesplan? 188 Dlaczego warto napisać biznesplan? 188 Pomysł na biznes 189 Analiza pomysłu na biznes 190 Jak pisać biznesplan? 192 Podstawowe składniki biznesplanu 193 Prezentacja produktu/usługi 193 Rynek i konkurencja 194 Sposób sprzedaży i marketing 195 Organizacja firmy i systemu jej działania 196 Zespół zarządzający 197 Finanse 198 Szanse i zagrożenia 199 Harmonogram 200 Streszczenie 201 Podsumowanie 201 Rozdział 9. Źródła finansowania małych i średnich przedsiębiorstw (Łukasz Frydrych) 203 Wstęp 203 Sektor MŚP oraz warunki jego funkcjonowania w Polsce 204 Podstawowe ograniczenia w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw 205 Charakterystyka finansowania małych i średnich przedsiębiorstw 206 Istota procesu finansowania przedsiębiorstwa 206 Struktura i rodzaje finansowania 207 Sposoby finansowania działalności gospodarczej z kapitałów własnych 209 Finansowanie wewnętrzne 209 Finansowanie zewnętrzne 210 Charakterystyka źródeł finansowania obcego małych i średnich przedsiębiorstw – analiza i przegląd ofert 212 Kredyty i pożyczki bankowe w finansowaniu małych i średnich przedsiębiorstw 212 Pozostałe formy finansowania kapitałami obcymi 218 Finansowanie z funduszy unijnych 226 Podsumowanie 227 Załącznik. Fundusze pożyczkowe w Polsce według siedziby głównej w podziale na województwa (stan na 30 czerwca 2006 roku) 229