MENU

Promocja małej i średniej przedsiębiorczości w Unii Europejskiej

(eBook)

Szanse wizerunek korzyści

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2007

  • Redakcja naukowa: Agnieszka Hess

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 35,50 zł
30,53
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Promocja małej i średniej przedsiębiorczości w Unii Europejskiej

Niniejsza książka jest skierowana do osób, które planują rozpoczęcie działalności gospodarczej lub rozszerzenie prowadzonej działalności na inne kraje Unii Europejskiej. Dostarcza teoretycznych i praktycznych informacji, które mogą ułatwić start młodym przedsiębiorcom na rynku krajowym i unijnym. Ma im pomóc w realizacji własnych planów biznesowych. Stanowi bardzo cenne kompendium promocji, reklamy i autoprezentacji oraz możliwość pozyskiwania środków finansowych na otwarcie lub poszerzenie działalności gospodarczej. Ze wstępu prof. dr hab. Teresy Sasińskiej - Klass Praca stanowi cenne źródło wiedzy na temat drogi do sukcesu w sferze biznesu, metod eliminacji i ograniczenia ryzyka inwestycyjnego. Jestem przekonana, że książka znajdzie czytelników nie tylko wśród pracowników nauki i studentów, ale także w środowiskach już działających w praktyce gospodarczej, szczególnie w takich jednostkach, które stosują wskazówki teoretyczne do praktyki gospodarczej. Z recenzji prof. dr hab. Janiny Pach

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp (Teresa Sasińska-Klas)  11
Wprowadzenie: INTER GET UP. Geneza – realizacja – efekty (Agnieszka Hess) 13
Część I MAŁA I ŚREDNIA PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ W UNII EUROPEJSKIEJ 21
Wprowadzenie (Agnieszka Hess)  23
Rozdział 1. Unia Europejska – podstawowy pakiet informacyjny (Lucyna Słupek)  27
	Zjednoczeni w różnorodności  27
	Początki integracji w Europie  28
	Powstanie Wspólnot Europejskich 31
	Dorobek prawny Unii Europejskiej i zasady prawa wspólnotowego  33
	System instytucjonalny Unii Europejskiej  35
	Członkostwo w Unii Europejskiej  38
	Pogłębienie integracji – wizje i projekty polityków europejskich  39
	W poszukiwaniu tożsamości europejskiej  43
	Traktat ustanawiający Konstytucję dla Europy  44
Rozdział 2. Rynek Unii Europejskiej – szansa dla polskich przedsiębiorców (Paweł Drobny)  49
	Istota integracji europejskiej  49
	Jednolity rynek wewnętrzny Unii Europejskiej  50
	Zasady funkcjonowania rynku wewnętrznego Unii Europejskiej  52
		Zasada swobodnego przepływu towaru  52
		Zasada swobodnego przepływu osób  54
		Zasada swobodnego przepływu usług  55
		Zasada swobodnego przepływu kapitału  57
		Polityka ochrony konkurencji  57
	Nowa strategia lizbońska  60
	Wytyczne Komisji Europejskiej dotyczące strategii lizbońskiej  63
Rozdział 3. Prawne ramy funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw w Unii Europejskiej (Bogdan Fischer, Daniel Książek, Michał Biliński)  71
	Przedsiębiorca w prawie polskim  71
		Pojęcie działalności gospodarczej  71
		Przedsiębiorca  72
		Rozpoczęcie działalności  74
		Podstawowe koszty prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce  78
	Swoboda świadczenia usług oraz podejmowania działalności gospodarczej w Unii Europejskiej i Europejskim Obszarze Gospodarczym  84
		Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej a okresy przejściowe  84
		Decyzja co do sposobu wykonywania działalności usługowej w kraju Unii Europejskiej  86
		Definicja małych i średnich przedsiębiorstw 87
		Swoboda przedsiębiorczości – art. 43 (dawny art. 52) traktatu WE 87
		Zakaz dyskryminacji oraz wyjątki od niego  89
	Zakładanie przedsiębiorstwa przez osoby już prowadzące działalność w Polsce. Pojęcia podstawowe  91
		Europejska spółka akcyjna i prywatna  92
	Warunki ogólne zakładania nowych przedsiębiorstw w krajach Unii Europejskiej 94
	Prawa przedsiębiorców prowadzących działalność w krajach Unii Europejskiej 94
		Prawo wjazdu (wejścia) i pobytu  95
		Prawo do pozostania po zakończeniu działalności  96
		Prawo do zatrudnienia pracowników, w tym personelu kluczowego 97
		Zabezpieczenia społeczne  97
		Prawo nabycia na własność nieruchomości  98
		Prawo do wolnego wyboru miejsca i formy działania  99
		Prawa usługodawcy świadczącego usługi transgraniczne  99
	Obowiązki związane z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w krajach Unii Europejskiej  99
		Kwalifikacje zawodowe  100
		Zezwolenia na założenie działalności gospodarczej (wymogi związane z jej prowadzeniem) 101
		Inne wymogi (dokumenty założycielskie spółki akcyjnej)  102
	Projekt dyrektywy usługowej  102
		Uwagi ogólne  102
		Podstawowe rozwiązania zawarte w projekcie dyrektywy 103
	Kontakty, szczegółowe informacje  104
Część II  PROMOCJA I REKLAMA MAŁEGO PRZEDSIĘBIORSTWA  NA RYNKU UNII EUROPEJSKIEJ. KOMUNIKOWANIE SIĘ I AUTOPREZENTACJA  109
Wprowadzenie (Agnieszka Hess)  111
Rozdział 4. Public relations jako narzędzie promocji dla sektora małej i średniej przedsiębiorczości (Agnieszka Szymańska) 113
	Czym jest public relations?  114
	Jakimi narzędziami posługuje się public relations?  117
		Komunikacja z inwestorami/klientami  119
		Lobbing  120
		Wewnętrzne public relations  120
		Udział w targach i wystawach  121
		Media relations  121
		Sponsoring  122
		Komunikacja ze społecznością lokalną/sąsiedzką  123
		Organizacja wydarzeń specjalnych  124
	Przygotowanie kampanii public relations 125
Rozdział 5. Reklamowanie i konsumpcja w „starej” i „nowej” Europie. Pomiędzy tendencjami globalnymi a lokalną specyfiką kulturową (Małgorzata Lisowska-Magdziarz)  129
	Specyfika współczesnego rynku reklamy  129
	Styl globalny  131
	Style lokalne  132
	Czy istnieje europejska specyfika?  133
		Wspólne cechy nabywców w Unii Europejskiej  133
		Starzenie się europejskich społeczeństw  133
		Schyłek rodziny nuklearnej  134
		Rosnące różnice w dystrybucji dochodów  135
		Napływ imigrantów  136
		Wzrost świadomości ekologicznej  136
		Komunikacja globalna, ujednolicenie modeli kształcenia  136
		Postawy w stosunku do konsumpcji  137
	Konsumenci w Unii Europejskiej – czynniki różnicujące  137
		Nie ma eurokonsumenta – są kultury konsumpcji 138
		Z czego wynikają różnice kulturowe w regionach?  139
		Indywidualizm – kolektywizm  139
		Kultury „męskie” – kultury „kobiece”  139
		Unikanie niepewności – skłonność do ryzyka  140
		Duży dystans społeczny – mały dystans społeczny  140
		Optymizm – pesymizm  141
	Etnocentryzm konsumencki 142
		Efekt kraju pochodzenia  143
		Reklama zagranicznego produktu na rynku etnocentrycznym  144
		Reklama zagranicznego produktu na rynku etnocentrycznym – strategia alternatywna  145
Rozdział 6. Mały poradnik skutecznej komunikacji (Teresa Sławińska)  147
	Jak cię widzą, tak cię piszą – czyli o tym, jak przemawia ciało 147
		Głos  148
		Ważne elementy perswazji  149
		Oczy i usta – najważniejsze w nawiązaniu kontaktu  149
		Ręce i dotyk, które mówią  151
		Stanie i siedzenie, czyli postawa  152
	Dystans, czyli o twoim i innych terytorium osobistym  156
	Ładnemu we wszystkim ładnie: o wyglądzie fizycznym i nie tylko  157
	Skuteczna komunikacja i nawiązywanie kontaku – inne, ważne porady praktyczne  157
	Pierwsze i, niestety, ostatnie wrażenie. Rady, jak zrobić dobre pierwsze wrażenie 158
	Magia słowa. Vademecum dobrego rozmówcy  161
		Rozpoznawanie systemu reprezentacji rozmówcy  161
		Słuchanie aktywne  164
		Sztuka konwersacji – jak mówić, żeby być słuchanym i rozumianym  165
Część III REJESTRACJA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ I FINANSE MAŁYCH I ŚREDNICH FIRM 167
Wprowadzenie (Agnieszka Hess)  169
Rozdział 7. Działania przedsiębiorcy w zakresie rejestracji i realizacji niektórych danin publicznoprawnych (Agnieszka Pawlina)  171
	Rejestracja działalności gospodarczej  171
		Uzyskanie wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej  171
		Zgłoszenie powstałej firmy  173
		Zgłoszenie w urzędzie skarbowym  173
	Wybrane zobowiązania publicznoprawne   175
		Formy opodatkowania podatkiem dochodowym  175
		Przystąpienie do podatku VAT   180
		Obowiązek zgłoszenia do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych  181
	Wybrane dodatkowe obowiązki związane z prowadzeniem firmy  183
Rozdział 8. Biznesplan – twój pierwszy krok w stronę sukcesu (Tomasz Aleksandrowicz, Cyprian Szyszka)  187
	Zamiast wstępu – kilka słów o warsztatach i ich uczestnikach   187
	Jak napisać biznesplan?  188
		Dlaczego warto napisać biznesplan?  188
		Pomysł na biznes  189
		Analiza pomysłu na biznes  190
		Jak pisać biznesplan?  192
	Podstawowe składniki biznesplanu  193
		Prezentacja produktu/usługi  193
		Rynek i konkurencja  194
		Sposób sprzedaży i marketing  195
		Organizacja firmy i systemu jej działania  196
		Zespół zarządzający  197
		Finanse  198
		Szanse i zagrożenia  199
		Harmonogram  200
		Streszczenie  201
	Podsumowanie  201
Rozdział 9. Źródła finansowania małych i średnich przedsiębiorstw (Łukasz Frydrych) 203
	Wstęp  203
	Sektor MŚP oraz warunki jego funkcjonowania w Polsce 204
		Podstawowe ograniczenia w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw  205
	Charakterystyka finansowania małych i średnich przedsiębiorstw  206
	Istota procesu finansowania przedsiębiorstwa  206
	Struktura i rodzaje finansowania  207
	Sposoby finansowania działalności gospodarczej z kapitałów własnych  209
		Finansowanie wewnętrzne  209
		Finansowanie zewnętrzne 210
	Charakterystyka źródeł finansowania obcego małych i średnich przedsiębiorstw – analiza i przegląd ofert  212
		Kredyty i pożyczki bankowe w finansowaniu małych i średnich przedsiębiorstw 212
		Pozostałe formy finansowania kapitałami obcymi  218
	Finansowanie z funduszy unijnych  226
	Podsumowanie 227
Załącznik. Fundusze pożyczkowe w Polsce według siedziby głównej w podziale na województwa (stan na 30 czerwca 2006 roku)  229
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

41,16 zł
58,80 zł

Kryzysy w Unii Europejskiej w drugiej dekadzie XXI wieku. Uwarunkowania – przebieg – implikacje

Unia Europejska znalazła się w drugiej dekadzie XXI wieku w kryzysie egzystencjalnym. Przyczyną tego stanu było współwystępowanie (nakładanie się) wielu kryzysów i stosunkowo słabe efekty podejmowanych działań zmierzających do ich rozwiąz...
37,85 zł
47,31 zł

Księgowość małej firmy 2014

„Sam sobie sterem, żeglarzem, okrętem …” – dla wielu to kusząca perspektywa; dlatego wielu przedsiębiorczych Polaków zakłada działalność gospodarczą, by samodzielnie pracować na własny sukces. Jednak nie u każdego żyłka ...
115,20 zł
128,00 zł

Obowiązek wykładni prawa krajowego zgodnie z prawem unijnym jako instrument zapewniania efektywności prawa Unii Europejskiej

Agnieszka Sołtys - doktor nauk prawnych, adiunkt w Zakładzie Prawa Europejskiego Instytutu Nauk Prawnych PAN, współpracownik Trybunału Konstytucyjnego; ukończyła studia podyplomowe prawa europejskiego na Uniwersytecie w Oksfordzie; radca prawny,...
18,00 zł
20,00 zł

Granice Unii Europejskiej w kontekście współczesnych wyzwań kryzysu uchodźczego, brexitu i pandemii koronawirusa

Monografia stanowi efekt wieloletniego zainteresowania autora problematyką funkcjonowania granic w Unii Europejskiej w warunkach konkretnych wyzwań związanych z kryzysem migracyjnym, brexitem oraz pandemią COVID-19. W treści pracy zostały zawarte probl...
12,90 zł
15,00 zł

Podstawy ekonomii integracji europejskiej

W książce są omówione główne ekonomiczne problemy Unii Europejskiej, z uwzględnieniem fundamentów politycznych oraz instytucjonalnych determinujących jej funkcjonowanie. Pierwsza część dotyczy historii integracji, przedstawiono chr...
36,00 zł
40,00 zł

Problemy i wyzwania w stosunkach NATO - Unia Europejska

Celem publikacji jest charakterystyka problemów i wyzwań w stosunkach NATO – Unia Europejska na przestrzeni ponad dwudziestu lat. Autor analizuje znaczenie i role obu organizacji w stosunkach miedzynarodowych oraz proces kształtowania sie ...
17,20 zł
20,00 zł

Metodologiczne problemy studiów europejskich

Studia europejskie mają charakter interdyscyplinarny. Wielopłaszczyznowy przedmiot ich badań powoduje konieczność analizy z punktu widzenia różnych dyscyplin badawczych, w tym w szczególności: nauki o polityce, nauki o stosunkach międzyna...
34,31 zł
39,90 zł

Polityka regionalna Unii Europejskiej jako polityka publiczna wobec potrzeby optymalizacji działania publicznego

Niejasna, mało skuteczna, trudno dostrzegalna, skomplikowana – tak często określa się politykę regionalną Unii Europejskiej. Tymczasem jest ona jedną z najważniejszych polityk publicznych, zwłaszcza ze względu na ilość środków pochodzących...
169,20 zł
188,00 zł

Europejskie modele instrumentów finansowych

Książka zawiera informacje o obecnie obowiązujacych regulacjach prawnych rynku finansowego w Polsce i za granicą. Przedstawiono w niej m.in. kwestie dotyczące:papierów wartościowych,pochodnych instrumentów finansowych,

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!