Pozyskiwanie inwestorów do gmin
Niniejsza książka to kompleksowy poradnik prowadzenia gminnej polityki proinwestycyjnej. Zawiera opis mechanizmów i instrumentów możliwych do zastosowania w polskich warunkach wraz z praktycznymi przykładami.
Każde zagadnienie jest syntetycznie podsumowane, dzięki czemu czytelnik łatwo odnajdzie metody najbardziej pasujące do prowadzonej przez jego gminę polityki rozwoju gospodarczego. Szczególnie przydatne mogą być fragmenty opisujące narzędzia promocji proinwestycyjnej, mechanizmy przygotowywania ofert czy założenia polityki poinwestycyjnej (after care policy).
Adresaci:
Poradnik skierowany jest do pracowników samorządów gminnych i regionalnych, firm i instytucji zajmujących się wspieraniem władz lokalnych w procesie pozyskiwania inwestorów, ekspertów i naukowców zajmujących się programowaniem polityki rozwoju, a także studentów kierunków geografii, ekonomii, gospodarki przestrzennej i innych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-4732-7
- ISBN druku: 978-83-264-0769-7
- EAN: 9788326447327
- Liczba stron: 220
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa str. 9 Rozdział 1. Wprowadzenie str. 11 Cele książki str. 11 Wpływ władz lokalnych na decyzje lokalizacyjne firm str. 14 Marketing terytorialny str. 17 Kto rządzi w mieście? str. 21 Układ pracy str. 23 Rozdział 2. Znaczenie postaw władz lokalnych w działaniach proinwestycyjnych gmin str. 25 Wizja proinwestycyjna str. 28 Metropolie str. 31 Stabilność władzy str. 32 Liczba kadencji a działania proinwestycyjne str. 33 Przejęcie władzy w gminie str. 35 Wnioski str. 37 Rozdział 3. Proinwestycyjne planowanie strategiczne str. 40 Etapy proinwestycyjnego planowania strategicznego w gminach str. 42 Sformułowanie wizji str. 43 Zbieranie danych i ich analiza str. 44 Obranie celów i zaplanowanie środków ich realizacji str. 48 Wdrażanie i kontrola str. 50 Wnioski str. 51 Rozdział 4. Przygotowywanie ofert inwestycyjnych str. 53 Nieruchomości str. 53 Plany zagospodarowania przestrzennego str. 56 Pozyskiwanie nieruchomości str. 57 Wykup str. 59 Wymiana gruntu str. 60 Przejęcie za długi str. 61 Komunalizacja str. 61 Wywłaszczenie str. 62 Oferowanie przez gminę nieruchomości prywatnych str. 63 Oświadczenia woli zbycia nieruchomości str. 63 Plan zagospodarowania za upoważnienie notarialne str. 65 Spółki właścicieli str. 65 Cechy działek inwestycyjnych str. 66 Uzbrojenie infrastrukturalne terenu str. 66 Dostępność komunikacyjna str. 67 Cechy obniżające atrakcyjność terenów inwestycyjnych str. 68 Zachęty dla inwestorów str. 71 Ulgi w podatku od nieruchomości str. 71 Wyznaczanie ceny nieruchomości str. 73 Pozostałe formy wsparcia str. 74 Wnioski str. 75 Rozdział 5. Specjalne strefy ekonomiczne w gminach str. 76 Funkcjonowanie SSE w Polsce str. 76 Pozyskiwanie SSE dla gmin str. 81 Zasady włączania nowych terenów do SSE str. 81 Gminy wobec wymagań zarządów SSE str. 83 Wnioski str. 86 Rozdział 6. Promocja proinwestycyjna gmin str. 88 Strategie promocji gmin str. 90 Organizacja promocji proinwestycyjnej w gminie str. 94 Promocja pośrednia str. 96 Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) str. 97 Regionalne centra obsługi inwestora (RCOI) str. 100 Instytucje rozwoju lokalnego str. 102 Zarządy specjalnych stref ekonomicznych str. 104 Firmy konsultingowe, biura pośrednictwa nieruchomości, deweloperzy str. 105 Samorządy gospodarcze str. 107 Wydziały ekonomiczno-handlowe ambasad str. 109 Promocja poprzez działających w gminie przedsiębiorców str. 110 Konkursy i rankingi str. 111 Porozumienia o współpracy str. 112 Public relations (PR) str. 114 Promocja bezpośrednia str. 115 Materiały promocyjne str. 116 Slogany str. 120 Opracowania specjalistyczne str. 121 Marketing bezpośredni str. 123 Pozyskanie informacji o planowanej inwestycji str. 123 Przedstawienie oferty potencjalnym inwestorom str. 124 Direct mailing i telemarketing str. 125 Strony internetowe str. 126 Reklama str. 127 Organizacja wydarzeń i misji gospodarczych str. 130 Uczestnictwo w targach inwestycyjnych str. 131 Promocja proinwestycyjna a wizerunek gminy str. 132 Ocena efektywności działań promocyjnych str. 133 Wnioski str. 138 Rozdział 7. Prowadzenie negocjacji oraz obsługa inwestorów str. 141 Organizacja obsługi inwestorów w urzędach str. 141 Prowadzenie negocjacji str. 145 Wiarygodność i szczegółowość przekazywanych informacji str. 145 Dyskrecja str. 146 Zasady i warunki prowadzenia negocjacji str. 146 Obsługa procesu inwestycyjnego str. 149 Wnioski str. 151 Rozdział 8. Zakorzenienie firm i opieka poinwestycyjna str. 153 Zakorzenienie firm str. 155 Opieka poinwestycyjna - platformy współpracy str. 156 Obszary opieki poinwestycyjnej str. 159 Nieruchomości i infrastruktura techniczna str. 159 Infrastruktura społeczna str. 160 Problemy leżące poza kompetencjami władz lokalnych str. 161 Powiązania z partnerami handlowymi str. 164 Znaczenie opieki poinwestycyjnej w polityce proinwestycyjnej str. 164 Wnioski str. 165 Rozdział 9. Sukces polityki proinwestycyjnej Niepołomic - wnioski dla władz lokalnych str. 166 Powstanie i rozwój Niepołomickiej Strefy Inwestycyjnej str. 167 Budowa wizerunku gminy proinwestycyjnej str. 169 Promocja bezpośrednia str. 171 Niepołomickie investatur str. 173 Nagrody, wyróżnienia i rankingi str. 173 Zamek Królewski w Niepołomicach str. 174 Promocja pośrednia str. 175 Wysoka pozycja Stanisława Kracika na regionalnej i krajowej scenie politycznej str. 176 Promocja gminy przez działania w sferze polityki społecznej str. 177 Podsumowanie - czynniki sukcesu str. 178 Czynniki sukcesu Niepołomic str. 179 Wnioski dla polskich miast str. 183 Rozdział 10. Podsumowanie str. 192 Trzeba działać, by osiągnąć sukces str. 194 Sposoby wpływania na decyzje lokalizacyjne inwestorów str. 197 Co z tym marketingiem terytorialnym? str. 200 Spis ilustracji str. 203 Spis przykładów str. 204 Spis tabel str. 206 Literatura str. 209