Prewencyjno-edukacyjne działania policji w systemie bezpieczeństwa publicznego
W pracy zostały wykorzystane ilościowe i jakościowe metody badań socjologicznych, przy czym te pierwsze w większym stopniu. Są one dostosowane do stawianego problemu. Głównym celem badawczym jest odpowiedź na pytanie o to, jakie zależności występują między rzeczywistym działaniem funkcjonariuszy policji prewencyjnej w kształtowaniu bezpieczeństwa publicznego a potrzebami i oczekiwaniami społeczności lokalnych w tym zakresie, a także, jak przedstawia się działalność tychże służb w opinii samych policjantów (dzielnicowych). Stosownie do wykorzystanej metody użyto odpowiednie narzędzia badawcze. (Fragment Wstępu)
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7467-187-3
- ISBN druku: 978-83-7467-187-3
- Liczba stron: 202
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP 5 ROZDZIAŁ I PEDAGOGIKA ALTERNATYWNA W KSZTAŁTOWANIU POCZUCIA BEZPIECZEŃSTWA 10 1.1. Pedagogika dylematów współczesności 10 1.2. Bezpieczeństwo publiczne jako wyzwanie dla pedagogiki 15 1.3. Kształtowanie poczucia bezpieczeństwa w społeczności lokalnej 17 1.4. Środowisko wychowawcze konstytuujące perspektywę rozwoju jednostki 22 ROZDZIAŁ II SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA BEZPIECZEŃSTWA 25 2.1. Bezpieczeństwo w ujęciu socjologicznym 25 2.2. Socjologiczny wymiar badań nad bezpieczeństwem 29 2.3. Socjologiczne aspekty badań nad policją 38 2.4. Społeczność lokalna w perspektywie zmian społecznych 40 ROZDZIAŁ III POLICJA W SYSTEMIE EDUKACJI DLA BEZPIECZEŃSTWA 47 3.1. Struktura organizacyjna policji 47 3.2. Strategie rozwoju polskiej policji 52 3.3. Policja w badaniach socjologicznych 58 3.3.1. Geneza badań społecznych nad policją 58 3.3.2. Ocena pracy policji w państwach Unii Europejskiej 60 3.3.3. Mocne i słabe strony polskiej policji 63 3.4. Strategia szkolnictwa policyjnego w świetle służby prewencyjnej 73 3.5. Zawód funkcjonariusza policji 78 ROZDZIAŁ IV PREWENCYJNO-EDUKACYJNY WYMIAR SŁUŻBY DZIELNICOWEGO 82 4.1. Wizerunek dzielnicowego w świetle badań własnych 82 4.2. Wizja dzielnicowego z perspektywy społeczności lokalnej 106 4.3. Ewolucja przepisów prawnych regulująca pracę dzielnicowego w opinii kierownictwa jednostek policji 110 4.4. Zadania dzielnicowego w zakresie zapobiegania przemocy oraz edukacji dla bezpieczeństwa społeczności lokalnej 119 ROZDZIAŁ V OCHRONA LUDNOŚCI ORAZ KSZTAŁTOWANIE BEZPIECZNEJ PRZESTRZENI W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH 124 5.1. Metodologia badań nad bezpieczeństwem 124 5.2. Bezpieczeństwo w percepcji społeczności lokalnej 127 5.3. Jakościowe badania socjologiczne kierownictwa jednostek policji nad funkcjonowaniem służb prewencji 139 ROZDZIAŁ VI MISJA EFEKTYWNEGO FUNKCJONOWANIA POLICJI PREWENCYJNEJ NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO 144 6.1. Prewencyjne działania policji w percepcji uczniów szkół ponadgimnazjalnych 144 6.2. Ocena skuteczności policji w opinii społecznej 154 6.3. Zadania policji w sytuacji kryzysowej na szczeblu lokalnym 158 6.4. Wizja efektywnego funkcjonowania polskiej policji prewencyjnej 163 ZAKOŃCZENIE POSTULATYWNY KSZTAŁT SŁUŻBY PREWENCYJNEJ POLICJI W SYSTEMIE BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO 168 Zusammenfassung 173 Akty prawne 177 Bibliografia 180 Aneksy 188