MENU

Programowanie strukturalne i obiektowe. T. 1

(eBook)

Programowanie strukturalne

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2009

  • Autor: Krzysztof Wojtuszkiewicz

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 59,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 29,50 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

47,20
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Programowanie strukturalne i obiektowe. T. 1

Książka jest wprowadzeniem do programowania, a zarazem podręcznikiem do przedmiotu PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE I OBIEKTOWE, wykładanym dla zawodu technik informatyk. Wiadomości w niej zawarte są przydatne także studentom rozpoczynającym naukę programowania – przedmiot WSTĘP DO PROGRAMOWANIA.


Publikacja opisuje podstawy programowania – algorytmy, cykl tworzenia programu oraz programowanie w językach Pascal oraz C/C++, zarówno w środowisku tekstowym, jak i w Windows. Przedstawia też skrótowo podstawy programowania w Javie.


Książka składa się z 2 części. Tom 1 obejmuje podstawy programowania oraz programowanie strukturalne w językach Pascal i C/C++. Przedstawiane w niej zagadnienia to:


- wstęp do algorytmów,


- podstawy programowania,


- podstawy języka Pascal,


- podstawy języka C i C++,


- obsługa środowisk programistycznych Free Pascal i C++ Builder,


- podstawy użycia debuggera.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp  	7
Część pierwsza. Podstawy programowania  	11
  1. Podstawy programowania  	11
    1.1. Co to jest program komputerowy  	11
    1.2. Algorytmy  	11
    1.3. Języki programowania  	13
    1.4. Jak jest realizowany program komputerowy  	16
    1.5. Cykl powstawania programu  	17
      1.5.1. Utworzenie kodu źródłowego  	18
      1.5.2. Kompilacja kodu źródłowego  	18
      1.5.3. Konsolidacja  	19
      1.5.4. Uruchamianie i testowanie programu  	20
      1.5.5. Cykl tworzenia programu  	20
  2. Algorytmy  	23
    2.1. Sposób przedstawiania algorytmów  	23
      2.1.1. Opis słowny  	24
      2.1.2. Lista kroków  	24
      2.1.3. Schemat blokowy  	24
      2.1.4. Zapis w języku programowania  	26
    2.2. Elementy algorytmów  	27
      2.2.1. Sekwencja operacji  	27
      2.2.2. Rozgałęzienie  	28
      2.2.3. Pętla  	28
    2.3. Złożoność algorytmu  	30
    2.4. Iteracja i rekurencja  	31
      2.4.1. Iteracja  	32
      2.4.2. Rekurencja  	33
Część druga. Pascal i C/C++, programowanie strukturalne  	37
  3. Środowisko programistyczne Free Pascal  	37
  4. Elementy języka Pascal  	41
    4.1. Struktura prostego programu w Pascalu  	41
    4.2. Nazwy, komentarze, estetyka i czytelność programu  	45
      4.2.1. Nazwy  	45
      4.2.2. Komentarze i akapitowanie  	46
    4.3. Typy danych – do czego służą zmienne  	47
      4.3.1. Typy podstawowe  	49
      4.3.2. Typ porządkowy  	49
      4.3.3. Typ BOOLEAN  	50
      4.3.4. Typ STRING  	50
      4.3.5. Typy definiowane przez użytkownika  	51
    4.4. Instrukcje sterujące, zastosowanie do realizacji elementów algorytmów  	57
      4.4.1. if...then lub if...then...else  	57
      4.4.2. case  	59
      4.4.3. repeat...until  	61
      4.4.4. while...do  	63
      4.4.5. for...to/downto...do  	64
    4.5. Operatory arytmetyczne i logiczne  	66
      4.5.1. Operatory arytmetyczne  	67
      4.5.2. Operatory logiczne  	69
    4.6. Procedury i funkcje  	74
      4.6.1. Procedury  	74
      4.6.2. Funkcje  	78
      4.6.3. Zmienne globalne i lokalne. Zasięg nazw  	79
    4.7. Projektowanie programu od ogółu do szczegółu (top-down) i od szczegółu do ogółu (bottom-up)  	81
    4.8. Uruchamianie programu, debugger - podstawy  	83
      4.8.1. Techniki uruchamiania programów  	83
      4.8.2. Debugowanie we Free Pascalu  	84
    4.9. Obsługa wejścia/wyjścia  	89
      4.9.1. Standardowe wejście/wyjście i moduł CRT  	89
      4.9.2. Operacje na plikach  	97
    4.10. Wskaźniki i dynamiczna rezerwacja pamięci  	104
      4.10.1. Wskaźniki  	104
      4.10.2. Dynamiczna rezerwacja pamięci  	107
      4.10.3. Dynamiczne struktury danych  	107
    4.11. Jak to zrobić?  	110
      4.11.1. Sekwencja działań i instrukcja blokowa  	111
      4.11.2. Moment decyzyjny  	111
      4.11.3. Pętla, w której warunek sprawdzamy na początku  	113
      4.11.4. Pętla, w której warunek sprawdzamy na końcu  	114
      4.11.5. Wybór jednej z kilku dróg realizacji programu  	115
  5. Elementy języka C/C++ – programowanie strukturalne  	117
    5.1. Struktura programu w C/C++  	118
      5.1.1. Kilka uwag o wprowadzaniu i wyprowadzaniu informacji w C++  	118
      5.1.2. Struktura programu  	119
      5.1.3. Nazwy (identyfikatory) w C/C++  	124
    5.2. Środowisko C++ Builder 6  	125
    5.3. Komentarze i czytelność programu  	129
    5.4. Wbudowane typy danych i deklarowanie zmiennych  	130
      5.4.1. Wbudowane typy danych  	130
      5.4.2. Deklarowanie zmiennych  	133
      5.4.3. Dyrektywa #define  	133
    5.5. Operatory  	134
      5.5.1. Operator przypisania (podstawienia)  	135
      5.5.2. Operatory arytmetyczne dwuargumentowe  	135
      5.5.3. Operatory arytmetyczne jednoargumentowe  	137
      5.5.4. Pozostałe operatory przypisania  	138
      5.5.5. Operatory logiczne  	139
      5.5.6. Operator sizeof()  	143
      5.5.7. Operator przecinek  	145
      5.5.8. Konwersje typów danych. Operator rzutowania  	145
    5.6. Priorytety operatorów  	148
    5.7. Przykłady użycia operatorów  	151
      5.7.1. Przykłady realizacji sekwencji działań arytmetycznych  	151
      5.7.2. Przykłady tworzenia warunków  	152
    5.8. Instrukcje sterujące  	153
      5.8.1. Instrukcja if...else  	154
      5.8.2. Instrukcja pętli for  	156
      5.8.3. Instrukcja do...while  	157
      5.8.4. Pętle zagnieżdżone  	159
      5.8.5. Instrukcja while  	159
      5.8.6. Instrukcja break  	161
      5.8.7. Instrukcja switch  	162
      5.8.8. Instrukcja continue  	164
      5.8.9. Instrukcja goto  	165
    5.9. Funkcje - podstawy  	166
      5.9.1. Definiowanie funkcji  	167
      5.9.2. Przekazywanie parametrów do funkcji - część pierwsza  	176
      5.9.3. Funkcje typu inline  	179
      5.9.4. Zmienne globalne i lokalne  	180
    5.10. Typy danych definiowane przez użytkownika  	183
      5.10.1. Tablice  	184
      5.10.2. Tablice znakowe i przetwarzanie łańcuchów znaków  	187
      5.10.3. Struktury  	190
    5.11. Wskaźniki i referencje  	192
      5.11.1. Wskaźniki  	192
      5.11.2. Referencje  	198
      5.11.3. Kilka słów o czytaniu deklaracji  	199
    5.12. Przekazywanie parametrów do funkcji – część druga  	201
      5.12.1. Przekazywanie parametrów do funkcji przez wartość, wskaźnik i referencję  	201
      5.12.2. Przekazywanie do funkcji tablic i struktur  	203
    5.13. Dynamiczna rezerwacja pamięci, przykłady zastosowań  	208
      5.13.1. Operatory new i delete  	209
      5.13.2. Funkcje rezerwujące pamięć w języku C  	213
    5.14. Kilka przykładów funkcji bibliotecznych  	215
  6. Podstawy obsługi wejścia/wyjścia  	221
    6.1. Obsługa wejścia/wyjścia w języku C  	221
    6.2. Obsługa wejścia/wyjścia w języku C++  	229
      6.2.1. Klasy, strumienie i pliki nagłówkowe do obsługi wejścia/wyjścia w C++  	229
      6.2.2. Operatory wprowadzania i wyprowadzania informacji dla strumieni  	230
      6.2.3. Flagi stanu formatowania  	231
      6.2.4. Domniemania w pracy strumieni predefiniowanych  	232
      6.2.5. Sterowanie formatem wyświetlanej informacji  	233
  7. Podstawy operacji na plikach  	239
    7.1. Otwieranie i zamykanie pliku  	239
    7.2. Pliki tekstowe i binarne  	241
    7.3. Wejście/wyjście formatowane i nieformatowane  	241
      7.3.1. Wejście/wyjście formatowane  	242
      7.3.2. Wejście/wyjście nieformatowane. Dostęp sekwencyjny do pliku  	247
      7.3.3. Dostęp swobodny do pliku  	251
  8. Obsługa debuggera C++ Buildera  	259
    8.1. Śledzenie realizacji programu – debugger  	259
    8.2. Okno procesora – przykłady kompilacji instrukcji  	264
Podstawowe pliki nagłówkowe i biblioteki języka C  	267
Dodatek A. Najważniejsze komunikaty kompilatora o błędach  	269
Dodatek B. Przykłady zadań testowych  	273
Bibliografia  	277
Indeks  	279
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

126,88 zł
166,95 zł

Programowanie Microsoft SQL Server 2012

Niezbędny przewodnik po programowych funkcjach Microsoft SQL Server 2012Podnieś swoje umiejętności programowania baz danych na nowy poziom, pozwalający na tworzenie własnych aplikacji przy użyciu narzędzi programistycznych dostarczanych wraz z se...
63,20 zł
79,00 zł

JAVA. Uniwersalne techniki programowania

Książka przedstawia sposoby i techniki programowania użyteczne we wszelkich zastosowaniach języka Java. W publikacji akcentowany jest kontekst praktyczny: jak i do czego poszczególnych narzędzi językowych używać. Specjalna uwaga zwracana jest na...
75,01 zł
98,70 zł

Programowanie w ASP.NET Core

Kompletny podręcznik budowania wysokiej jakości rozwiązań przy użyciu ASP.NET CoreProgramowanie w ASP.NET Core to wyczerpujący podręcznik praktycznego tworzenia aplikacji WWW przy użyciu nowej platformy ASP.NET Core firmy Microsoft. Autor Dino Es...
10,52 zł
13,15 zł

JAVA. Uniwersalne techniki programowania. Rozdział 5-6

Rozdziały 5-6 z publikacji pt. "JAVA. Uniwersalne techniki programowania", redakcja naukowa: Krzysztof Barteczko. Rozdział 5. Typy i metody sparametryzowane (generics)Rozdział 6. Elementy programowania funkcyjnego w Javie 8. Przeg...
63,20 zł
79,00 zł

Uczymy dzieci programowania

Uczymy dzieci programowania to przewodnik dla rodziców i nauczycieli, przeznaczony do uczenia dzieci podstaw programowania i rozwiązywania problemów za pomocą Pythona, potężnego języka wykorzystywanego na zajęciach uniwersyteckich i przez...
10,52 zł
13,15 zł

JAVA. Uniwersalne techniki programowania. Rozdział 13-14

Rozdziały 13-14 z publikacji pt."JAVA. Uniwersalne techniki programowania", redakcja naukowa: Krzysztof Barteczko. Rozdział 13. Dynamiczna JavaRozdział 14. Lokalizacja i internacjonalizacja aplikacji. Książka przedstawia spo...
22,05 zł
31,50 zł

Procedury zamówień publicznych w projektach współfinansowanych ze środków funduszy strukturalnych

Niniejsza publikacja przeznaczona jest dla podmiotów należących do sektora finansów publicznych udzielających zamówień publicznych, w szczególności zamówień współfinansowanych ze środków UE. Opracowanie ...
14,70 zł
21,00 zł

Nauka programowania dla początkujących: podejście graficzne

„Niniejsza książka jest łagodnym wprowadzeniem w świat programowania. Okazuje się, że nie musimy być geniuszami komputerowymi, aby nauczyć się programować. Większość ludzi ma ograniczone pojęcie o budowie i działaniu samochodu czy motocykla, ale ...
31,20 zł
39,00 zł

ECDL S10. Podstawy programowania w języku Python

Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (European Computer Driving Licence - ECDL) potwierdza zdobycie umiejętności w zakresie obsługi komputera i programów użytkowych po odbyciu międzynarodowego systemu szkoleń.W Polsce licencji ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!