Przestrzeń edukacyjna – dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne
Głównym przedmiotem pracy „Przestrzeń edukacyjna…” jest refleksja i propozycje sposobów doskonalenia funkcjonowania ośrodków szkolnych. Temat książki doskonale wpisuje się w aktualny dyskurs oświatowy. Autorzy poszczególnych tekstów skupiają swoją uwagę na szkole i jej znaczeniu we współczesnej strukturze społecznej, jej potrzebach i problemach. Tym samym opracowanie staje się diagnozą postawioną polskiej szkole.
Treść książki podzielona jest na trzy rozdziały podzielone za względu na obszar analizy. Pierwszy rozdział składa się z tekstów których myślą przewodnia są wyzwania przed jakimi stoi obecnie polskie szkolnictwo. Mowa tu między innymi o zmianach w sposobie realizacji funkcji dydaktycznej szkoły i konieczność jej otwarcia na wielokulturowość. Artykuły zebrane w drugiej części dotyczą roli szkoły w środowisku lokalnym i stawianych wobec niej oczekiwaniom i postulatom. Trzeci rozdział poświęcony jest wybranym problemom dotykającym współczesną szkołę m.in.: wciąż kontrowersyjnym kwestiom edukacji seksualnej, edukacji uczniów z tzw. obszarów ryzyka, integracji uczniów pełnosprawnych z niepełnosprawnymi, czy często pomijana w literaturze rola samorządu szkolnego.
Lektura książki pozwala zorientować się wśród najważniejszych zagadnień dotyczących współczesnej szkoły. Nawet jeśli nie dostarczy czytelnikowi konkretnych odpowiedzi na nurtujące pytania, z pewnością pobudzi do refleksji nad wielością obszarów funkcjonowania szkoły i różnorodnością wyzwań przed jakimi stoi.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7587-675-8
- ISBN druku: 978-83-7587-392-4
- Liczba stron: 206
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Słowo wstępne Krystyna Ferenz Cele bliskie i dalekie edukacji szkolnej 1. Szkoła wobec nowych potrzeb edukacyjnych Jolanta Karbowniczek Międzykulturowość i wielokulturowość jako model edukacji otwartej na odmienność kulturową i interakcje Marzanna Farnicka Stan umiejętności społecznych dzieci w polskich przedszkolach i szkołach podstawowych Małgorzata Siwińska Edukacja przez sztukę drogą do piękna doskonalącego człowieczeństwo Klaudia Błaszczyk Przygotowanie współczesnej szkoły do kształcenia na odległość Jarosław Wagner Kształcenie na odległość wspomagane komputerowo jako element procesu edukacji przyszłych pedagogów Ewa Nowicka Technologie informacyjne w pracy pedagoga-terapeuty 2. Rola szkoły w środowisku lokalnym Janusz Gęsicki Szkoła a zmiany społeczności lokalnych Zofia Remiszewska Szkoła w społeczności lokalnej. Studium przypadku Bożena Olszak-Krzyżanowska Podmiejska „szkoła przyszłości” widziana oczami społeczności szkolnej i lokalnej Ewa Tłuczek-Tadla Wychowanie ku zaangażowaniu społecznemu czy bierności społecznej? Małgorzata Krawczyk-Blicharska Oczekiwania pracodawcy wobec szkoły wyższej jako podmiotu kształtującego przyszłego pracownika 3. Wybrane problemy edukacji we współczesnej szkole Telimena Ryta Bariery edukacyjne dzieci i młodzieży z obszarów edukacyjnego ryzyka Marzena Sendyk Funkcjonowanie w szkole dzieci z poczuciem osamotnienia w rodzinie Iwona Rudek Anetta Soroka-Fedorczuk Szkolne warunki integracji dzieci pełnosprawnych z niepełnosprawnymi Irena Bartusiak Znaczenie samorządu szkolnego w procesie kształtowania się postaw prospołecznych uczniów Justyna Ratkowska-Pasikowska Wychowanie do życia w rodzinie w opinii uczniów Emilia Olejnik-Krupa Edukacja seksualna w polskiej i szwedzkiej szkole Bibliografia