Rodzice więźniów
Problematyka kryzysu penitencjarnego rodzin, choć stanowi ważne zagadnienie w ramach teorii i praktyki resocjalizacyjnej, nadal wydaje się nierozpoznana. Studium doświadczeń rodzicielskich to propozycja szczególnego wglądu w biografie ojców i matek uwięzionych (dorosłych) dzieci. Autorka w interpretatywnej perspektywie odkrywa, ujawnia i analizuje biografie rodziców przygniecionych ciężarem przestępczej działalności dzieci. Krok po kroku przeprowadza czytelnika przez kolejne etapy narastania bezładu, wzmacniania napięć i kumulowania zagrożeń. Kim są, kim byli i kim ostatecznie stają się rodzice więzionych dzieci? Jak postrzegają swoją rodzicielską rolę? Jak kształtuje się ich relacja z dzieckiem pozbawionym wolności? To tylko kilka wybranych pytań towarzyszących podjętym analizom.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8220-805-4
- ISBN druku: 978-83-8220-806-1
- Liczba stron: 204
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 CZĘŚĆ I. TEORETYCZNO-METODOLOGICZNE RAMY PROJEKTU BADAŃ Z UDZIAŁEM RODZICÓW WIĘŹNIÓW 13 Rozdział 1. Rodzina, rodzicielstwo i uwięzienie 15 1.1. Rodzicielstwo. Macierzyństwo. Ojcostwo 15 1.2. Kryzys penitencjarny rodziny: zdefiniowanie zjawiska 22 1.3. Rodzic w przebiegu resocjalizacji dorosłego dziecka 27 Rozdział 2. Organizacja procesu badawczego 33 2.1. Realizacja projektu, przedmiot i cel badań 33 2.2. Metoda, procedura i strategia badawcza 42 2.3. Próba badawcza: ogólna charakterystyka, odstępstwa i zróżnicowanie 49 2.4. Badanie dzieci więźniów i badanie rodziców więźniów 54 CZĘŚĆ II. STAWANIE SIĘ RODZICEM UWIĘZIONEGO DZIECKA W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH 59 Rozdział 3. Niespełnione rodzicielstwo w kryzysie penitencjarnym 61 3.1. Autodiagnozowanie roli rodzicielskiej 64 3.2. O ambiwalencji odczuć i podwójnej moralności 76 3.3. Rodzic versus instytucje totalizujące 85 3.4. Poczucie (niezawinionego) wstydu 96 3.5. Żałoba, czyli doświadczenie wpisane w niespełnienie rodzicielskie 99 3.6. Paradoks zaburzonych kryzysów, czyli kryzys fazy kryzysu 104 Rozdział 4. Strategie zaradcze i adaptacyjne w niespełnionym rodzicielstwie 111 4.1. Oswajanie doświadczenia za pomocą aktów językowych 111 4.1.1. Definiowanie źródeł przestępczości dziecka 112 4.1.2. Definiowanie procesu resocjalizacji 120 4.1.3. Argumentacja i neutralizacja 128 4.1.4. Ochrona lub wina. Relacje partnerskie w świetle uwięzienia dziecka 138 4.2. Oswajanie za pomocą działań w rzeczywistości społecznej 143 4.2.1. Budowanie sieci kontaktów – osoby i instytucje towarzyszące wydarzeniu 144 4.2.2. Na pograniczu norm, prawa i etyki 154 4.2.3. Kreowanie i kontrolowanie rzeczywistości postpenitencjarnej 157 4.2.4. „Rozwód” z dzieckiem 162 Rozdział 5. Zebrane: próba uogólnionej typologizacji sposobów działania i postaw 171 5.1. Rodzice otrzeźwiający i dyscyplinujący 172 5.2. Rodzice opatrujący rany 174 5.3. Rodzice aktywni taktycy 175 5.4. Rodzice w zewnętrznym zawierzeniu 176 5.5. Rodzice w niedopowiedzeniu lub rezygnacji 177 CZĘŚĆ III. NOTATKI BADAWCZE. POSTSCRIPTUM 179 Wprowadzenie do formy reporterskiej 181 Nie ma takiego numeru 182 Mój syn? Nie wiem. Chyba coś się pani pomyliło 183 Czy jest pani matką? 186 Pod Bolesławem Chrobrym 187 Nie będę rozmawiał o tym, bo tego nie dożyję 188 Zakończenie 191 Bibliografia 195