Skuteczność pomocy zagranicznej w edukacji
Niniejsze badanie koncentruje się głównie na analizie skuteczności pomocy w edukacji w ogóle, aw szczególności w szkolnictwie podstawowym i podstawowym. Dla efektywnego wykorzystania i zarządzania pomocą przy aktywnym udziale społeczności i jednoczesnym skupieniu się na pięciu zasadach Deklaracji Paryskiej jest kluczowe. Ponadto energiczny udział społeczności ze wspólnym i spójnym zrozumieniem jest niezbędny dla skutecznego przydzielania, zarządzania i wykorzystania pomocy. Partnerzy rozwojowi i rząd byli przekonani co do ilościowego postępu w edukacji podstawowej i podstawowej, jednak beneficjenci oczekiwali, że osiągną bardziej jakościowy postęp w każdym z czterech filarów edukacji - dostępu, równości, jakości i przydatności. W związku z tym wzajemna bliskość, jasność, zrozumienie i dzielenie się, z naciskiem na wzmocnioną współpracę między partnerami rozwojowymi a krajami przyjmującymi, powinny być siłą przewodnią w tworzeniu skutecznych znaczeń i wyników pomocy. Warto zinterpretować fakt, że partnerzy rozwojowi lepiej przyczyniają się do roli moderatorów, niż podają się za ratowników.