Statystyka dla psychologów i pedagogów
Podręcznik powstał przede wszystkim z myślą o takim poszerzaniu wiedzy czytelników, które odbywa się poprzez rozumienie omawianych problemów. Tekst uczy więc studentów rozumienia logiki statystyki i stosowanych w niej procedur, właściwości narzędzi statystycznych, wagi założeń, które z tymi narzędziami są związane oraz rozumienia tego, co się zdarzy, gdy owe surowe wymagania teorii statystycznej zostaną skonfrontowane z realnymi danymi zebranymi w trakcie badań empirycznych.
(Ze Wstępu)
King Bruce M.
Doktor psychologii; ukończył studia na UCLA w 1969 roku, doktoryzował się w 1978 roku na Uniwersytecie w Chicago w dziedzinie biopsychologii; członek Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Minium Edward W.
Emerytowany profesor psychologii. Ukończył studia na uniwersytecie w Standford w 1939 roku. W 1951 roku, po służbie w Siłach Powietrznych Armii Stanów Zjednoczonych podczas II wojny światowej, uzyskał doktorat z psychologii na kalifornijskim uniwersytecie w Berkeley. W latach 1948-1982 wykładowca w San Jose State University, gdzie w latach 1961-1966 kierował Instytutem Psychologii.
Współautor książek: Elementary statistics reasoning (z Robertem B. Clarke, 2004) oraz Fundamentals of statistical reasoning in education (2003). Jego podręcznik Statistical reasoning in psychology and education jest wysoko oceniany w środowisku statystyczno-metodologicznym jako najlepsze wprowadzenie do statystyki dla humanistów.
Seria Psychologia – klasyczne podręczniki
Seria obejmuje podręczniki akademickie do podstawowych przedmiotów na studiach psychologicznych i pokrewnych, które od wielu lat służą studentom i wykładowcom. Seria „Psychologia – klasyczne podręczniki akademickie” jest sukcesywnie odświeżana i aktualizowana.