Strategie rozwoju przedsiębiorstw po kryzysie
Kryzys uważany przez wielu za najgorszy od czasów Wielkiego Kryzysu i pierwszy w skali zglobalizowanego świata, osiągnął w 2008 roku światowe systemy finansowe i globalną gospodarkę. Czy ten kluczowy punkt w historii przyniesie nowe zasady dla biznesu? Jak wpłynie to na strategie rozwoju firm? W niniejszym opracowaniu opracowaliśmy badanie oparte na dwóch kluczowych konsekwencjach, które wyszły z tego kryzysu: (1) nowe systemy regulacyjne; oraz (2) nowe postrzeganie praktyki zarządzania przez zainteresowane strony. Oceniamy wpływ, jaki zmiana w środowisku biznesowym może mieć na strategie rozwoju firmy. Stwierdzamy, że koszty zadłużenia, długoterminowe systemy wynagrodzeń kadry kierowniczej oraz niechęć akcjonariuszy do podejmowania ryzyka prawdopodobnie wzrosną w "nowym, normalnym" środowisku biznesowym. Wnioski te przyczynią się prawdopodobnie do powstania nowych punktów odniesienia dla inwestorów finansowych, co pozwoli na dostosowanie oceny wyników firm publicznych´ do nowego zestawu wskaźników. Znalezienie właściwej pozycji firmy na początku nowego otoczenia biznesowego jest kluczowe. Badanie to wesprze nowe benchmarki i wzrok menedżerski w długofalowej perspektywie konkurencyjności i sukcesu firm.