Szef firmy w systemie zarządzania przez jakość. Wyd. III
Prawie 20-letnia praktyka wprowadzania w polskich organizacjach systemów zarządzania jakością według wymagań norm ISO serii 9000 i nieco krótsza przy wprowadzaniu zasad TQM, wskazuje, że w wielu przypadkach zaangażowanie najwyższego kierownictwa w działania z tym związane nie spełnia oczekiwań. Jest zdecydowanie niższe niż w krajach Europy Zachodniej, nie wspominając już o Japonii, w której filozofia zarządzania przez jakość opiera się przede wszystkim na głębokim uczestnictwie i zaangażowaniu kierownictwa.
Tam gdzie kierownictwo nie angażuje się w projakościowe systemy zarządzania odbija się to od razu negatywnie na postawach pracowników. Jedną z podstawowych przyczyn tego stanu jest zbyt mała wiedza kadry menedżerskiej na temat nowoczesnych systemów zarządzania i korzyści z wdrożenia takich systemów dla organizacji, jej pracowników oraz wszystkich innych zainteresowanych podmiotów.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7941-548-9
- ISBN druku: 978-83-7556-423-5
- EAN: 9788375564235
- Liczba stron: 165
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 7
Rozdział 1
Zarządzanie organizacją wg norm ISO serii 9000 13
1.1. Ewolucja podejścia do zarządzania jakością 13
1.2. Podstawowe zasady systemu zarządzania wg norm ISO serii 9000 20
1.3. Bariery i uwarunkowania oraz korzyści z wdrażania systemów wg norm ISO 9000 31
Rozdział 2
Procesowy system zarządzania 39
2.1. Poziomy zarządzania organizacją 39
2.2. Zarządzanie procesem 42
Rozdział 3
Kierownictwo firmy w systemie zarządzania wg normy ISO 9001:2000 53
Rozdział 4
Etapy wdrażania systemu zarządzania jakością - rola kierownictwa 59
4.1. Projektowanie systemu 59
4.1.1. Decyzja o wdrożeniu systemu 59
4.1.2. Diagnoza stanu organizacji 62
4.1.3. Określenie założeń systemu 65
4.1.4. Określenie polityki i celów jakości 70
4.1.5. Przykłady polityk jakości 75
4.1.6. Identyfikacja i podział procesów 82
4.1.7. Opracowanie dokumentacji procesów i systemu 89
4.2. Wprowadzenie systemu 92
4.3. Utrzymanie i doskonalenie systemu 93
Rozdział 5
Od systemu ISO do filozofii TQM i Europejskiego Modelu Doskonałości EFQM 103
5.1. Zintegrowany System Zarządzania 104
5.2. TQM - zarządzanie przez jakość 114
5.3. Europejski Model Doskonałości EFQM 124
5.3.1. Podstawy EFQM 124
5.3.2. Proces wdrożenia zasad TQM - modelu doskonałości 129
Rozdział 6
Od kierownika do przywódcy 133