Sztuka bycia człowiekiem
Polecana książka jest dziełem wieńczącym serię książek Nauczyciele – Nauczycielom, poświęconą propagowaniu idei pedagogiki współbycia, nakierowanej na twórczy, podmiotowy rozwój dziecka, potrafiącego nie tylko zgodnie koegzystować w świecie, ale także kreatywnie ów świat wespół z Innymi przekształcać. Stanowi syntezę głównych wątków serii, koncentrujących się na dziecku jako człowieku, którym staje się ono od pierwszych chwil życia. Nie ma ważniejszego celu edukacyjnego ponad ten, jakim jest rozwijanie Osoby. W tym wymiarze książka mieści się w kręgu współczesnej literatury pedagogicznej o nachyleniu antropologicznym i aksjologicznym.
Jest to opracowanie ze wszech miar nowatorskie. Wpisuje się w nurt książek otwartych (still writing book), co jest zabiegiem celowym i, jak się wydaje, jedynym słusznym w przypadku dzieł dotykających podstaw ludzkiej egzystencji. Trudno bowiem o człowieku i poszukiwaniu człowieczeństwa pisać w sposób jednoznaczny i zamknięty […] Należy podkreślić, że zarówno pierwsza, jak i druga część książki tworzą spójną całość, której udało się nadać spiralną strukturę. To kolejne nowatorstwo […] wokół osi spirali, którą tworzą człowiek i dobro, udało się stworzyć spiralę zagadnień wzajemnie się przenikających i stanowiących „spiralne rusztowanie”, po którym wspina się nauczyciel, kształtując człowieka w człowieku. To całościowe i strukturalne podejście do tematu powoduje, że książkę (pomimo że jest zbiorem wypowiedzi wielu autorów) można traktować jako dzieło autorskie, w którym twórcy (tutaj współautorki), trafnie łącząc i komentując (na przykład we wprowadzeniach) przytaczane teksty, konsekwentnie udzielają odpowiedzi na główne pytanie: Jak ukształtować dziecko i ocalić człowieka w człowieku? […] mamy do czynienia z żywą, inspirującą, aktywizującą odbiorcę książką, zmuszającą go niejako do samookreślenia i autorefleksji.
Z recenzji dr Aliny Górniok-Naglik
- Kategorie:
- Redakcja: Bogusława Cholewa-Gałuszka, Bronisława Dymara, Ewa Kochanowska
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7587-704-5
- ISBN druku: 978-83-7587-407-5
- Liczba stron: 340
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 13 Część pierwsza Nauczyciele jako poławiacze pereł Rozdział I Miłość i przyjaźń: radość, nadzieja, optymizm, dążenie do szczęścia – wartości jako drogi i drogowskazy 27 Rozdział II Sztuka bycia nauczycielem małych dzieci, młodzieży i studentów. Sztuka, profesja czy „trudny zawód”? 47 Rozdział III O kulturze współbycia w rodzinie, szkole i życiu publicznym. Współbycie i współdziałanie nauczycieli różnych typów szkół i uniwersytetów... Nadzieja, potrzeba czy już rzeczywistość? 75 Rozdział IV O roli mediów w wychowaniu i edukacji. Etos pielęgnowania wartości oraz tradycji lokalnych i narodowych a problematyka globalizacji 97 Rozdział V O sztuce dostrzegania związków pomiędzy wiedzą potoczną, naukową oraz wiedzą i mądrością wpisaną w dzieła sztuki. Czym różni się mądrość od samej tylko wiedzy? 107 Rozdział VI O sztuce bycia dzieckiem, uczniem i życzliwym człowiekiem. Życzliwość – w czym się przejawia? 129 Rozdział VII O tolerancji i odwadze bycia dobrym człowiekiem 145 Rozdział VIII Dziecko w świecie pokus i przemocy. Jak przerwać spiralę nienawiści? 169 Rozdział IX O cechach i o znaczeniu książek pedagogicznych serii Nauczyciele – Nauczycielom... (Dla kogo? Dlaczego? W jakim zakresie? W kontekście jakich przemian?) 181 Rozdział X Inne problemy istotne dla ocalenia człowieczeństwa w człowieku 189 Część druga Trud niedaremny Rozdział I Narodziny serii Nauczyciele – Nauczycielom. Inspiracje, idee, rozwój... 225 Rozdział II Wybrane treści recenzji książek serii pedagogicznej Nauczyciele – Nauczycielom 251 Rozdział III Promocja i popularyzacja serii Nauczyciele – Nauczycielom 273 Aneksy 313