Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Sztuka - edukacja - kultura - 02 Filozofia, czyli służba Muzom. O potrzebie dialogu między filozofią a sztuką

(eBook)

Z teorii i praktyki edukacji artystycznej

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2014

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Sztuka i Dydaktyka

  • Redakcja naukowa: Ewa Linkiewicz, Urszula Szuścik

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 2,49 zł
Najniższa cena z 30 dni: 1,87 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

1,49
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Sztuka - edukacja - kultura - 02 Filozofia, czyli służba Muzom. O potrzebie dialogu między filozofią a sztuką

Monografia pt. SztukaEdukacjaKultura. Z teorii i praktyki edukacji artystycznej prezentuje różnorodne rozważania, zarówno od strony teoretycznej, technologii warsztatu artystycznego, dydaktyki sztuki i innowacyjnych rozwiązań w edukacji artystycznej. Publikacja zmusza czytelnika do refleksji nad miejscem i rolą sztuki w edukacji i wychowaniu we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej bardzo szeroko pojętej. Na ile edukacja artystyczna zmienia się, a na ile jest osadzona w tradycji kształcenia artystycznego, takie pytania formułują Autorzy tekstów.

Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy teoretyków sztuki, badaczy, dydaktyków sztuki którzy zastanawiają się nad kształtem rozumienia sztuki i jej walorów edukacyjnych we współczesnym kształceniu artystycznym na wszystkich szczeblach nauczania.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp (Urszula Szuścik, Ewa Linkiewicz) 7

Część I
TEORETYCZNE I HISTORYCZNE REFLEKSJE O EDUKACJI PRZEZ SZTUKĘ

Malcolm Ross
Cultivating the Arts in Education and Therapy 13
Kultywowanie sztuki w edukacji i terapii 21

Dariusz Rymar
Filozofia czyli służba Muzom. O potrzebie dialogu między filozofią a sztuką 30

Ireneusz Botor
Standardy to nie wszystko 47

Ryszard Solik
Tu i teraz, czyli o niektórych wyzwaniach i kontekstach edukacji artystycznej w ponowoczesnym świecie 53

Magdalena Zaorska
O życiu w sztuce, o wychowaniu artysty sceny dramatycznej i o roli etyki w przestrzeni teatru. (Z historii teatru rosyjskiego i doświadczenia szkoły Stanisławskiego) 63

Anna Maria Zadora
Współczesne funkcje sztuki. Sztuka pomiędzy twórcą a odbiorcą na przykładzie twórczości malarskiej artystów środowiska śląskiego 79

Natalia Maria Ruman
Sztuka strategią radzenia sobie z rzeczywistością tanatologiczną 97

Teresa Wagner-Tomaszewska
Wpływ zajęć artystycznych na niwelowanie zachowań agresywnych młodzieży — doniesienia z badań 115

Krzysztof Kowalski
Systemowe oddziaływania a przygotowanie młodzieży szkolnej do uczestnictwa w kulturze wizualnej 131

Ernest Zawada
Kształcenie plastyczne — refleksje z własnej praktyki 147

Piotr Wysogląd
Motywy podejmowania studiów na kierunku Edukacja Artystyczna w zakresie Sztuk Plastycznych. Komunikat 154

Część II
PRAKTYCZNE I METODYCZNE SPOJRZENIE NA EDUKACJĘ PRZEZ SZTUKĘ

Anna Bińkowska
Od zera do bohatera, czyli problemy tworzenia programu edukacji kulturalnej w muzeum uniwersyteckim 163

Jolanta Skutnik
Młodzież w muzeum — wybrane konteksty edukacji artystycznej 178

Anna Gronostaj
Student jako krytyk i artysta w literackim performance 191

Wiesław Karolak
W stronę prostoty i umiaru — Land Art 210

Tadeusz Wieczorek
Przełamywanie stereotypów w edukacji artystycznej na przykładzie Międzynarodowych Warsztatów Niepokoju Twórczego Kieszeń Vincenta 224

Ewa Tomaszewska
W poszukiwaniu nowego teatru dla dzieci 234 

Sylwia Nowak
Edukacja artystyczna w instytucji kultury a upowszechnianie kultury w instytucji oświaty 252 

Urszula Szuścik
Perspektywa psychologiczna w edukacji plastycznej dziecka 268 

Ewa Linkiewicz
Sztuki plastyczne w procesie kształtowania osobowości i postawy otwartej na świat 280 

Agnieszka Gorgól
Arteterapia w pracy oligofrenopedagoga 293

Aleksandra Drzazga, Katarzyna Michalska
Kreatywne nauczanie w warunkach powszechnego gimnazjum na przykładzie projektu Klas Aktywności Twórczej 305

Łucja Piwowar-Bagińska
Synergia nauki i sztuki w projektach artystyczno‑edukacyjnych 312

Noty o autorach 317
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

Polska Ludowa w edukacji historycznej - Marek Białokur: Anegdota, dowcip, kawał jako źródła edukacji o Polsce Ludowej

Praca stanowi połączenie rozważań teoretycznych i propozycji praktycznych rozwiązań, dotyczących okresu Polski Ludowej, przydatnych w procesie szkolnej i pozaszkolnej edukacji historycznej. W tomie przedstawiono sposób wykorzystania różno...

Technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learning we współczesnej edukacji - 04 Zakończenie; Bibliografia

Książka stanowi systematyczne opracowanie w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych i e-learningu we współczesnej edukacji z uwzględnieniem podejścia kompetencyjnego. Obecny system edukacyjny jest w trakcie globalnych zmian, dlatego po...

Między Śląskiem a Wileńszczyzną - 21 Wspomnienia i refleksje

Publikacja ukazuje paralele losów Górnego Śląska i Wileńszczyzny, wzajemne związki w sferze kultury i bezpośrednie kontakty w okresie II Rzeczypospolitej. Kiedy w 1922 r. kształtowały się granice państwa polskiego, a w jego obszarze znala...

Przedsiębiorczość - biznes - edukacja

Zdając sobie sprawę z bardzo obszernej fachowej literatury poświęconej problematyce przedsiębiorczości i działalności biznesowej, autor chciał podkreślić, że moim celem jest zwrócenie uwagi na te kwestie, które – jak sądzę – m...
4,90 zł

Kultura dialogu. Dialog w kulturze - KSZTAŁTOWANIE ŚWIADOMOŚCI SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO W PROCESIE ZMIAN CYWILIZACYJNO-KULTUROWYCH

Słowo dialog jest wieloznaczne i ma odmienny sens w zależności od obszaru, na którym funkcjonuje. W życiu codziennym jest to rozmowa dwojga ludzi. Z kolei w naukach o literaturze określa się nim zarówno wypowiedź dwu lub więcej osó...

Edukacja i zdrowie w dobie globalizacji - STRES ZAWODOWY NAUCZYCIELA JAKO POTENCJALNE ŹRÓDŁO ZAGROŻENIA ZDROWIA

Skutki globalizacji noszą znamiona przełomu cywilizacyjnego, przenikając do wszystkich sfer aktywności współczesnego człowieka. Uwzględnianie kontekstu tego faktu w analizach procesów edukacji stało się więc nie tylko potrzebne, ale jest ...

Kultury obrazu – tabu – edukacja - 08 Problematyka tabu w twórczości Todda Solondza

W tekstach, jakie znalazły się w zbiorze, nie tyle [...] bierze się pod lupę tabu, ile podejmuje się złożoną refleksję nad ewolucją tego pojęcia. Autorzy odwołują się przy tym do rozumienia tabuizacji zgodnego ze słownikiem tradycyjnej antropologii, ...

Edukacja medialna a reklama

Cywilizacja medialna, zmediatyzowany świat, zapośredniczona rzeczywistość to tylko kilka określeń współczesnego środowiska życia człowieka. Nie wydaje się przesadą stwierdzenie, że media są dziś wszechobecne. Ich rozwój nigdy dotąd nie pr...
19,99 zł

Morderca na plebanii czyli klasyczna powieść kryminalna o wdowie, zakonnicy i psie

W Wielmoży umiera starsza parafianka. Zwyczajna kolej rzeczy? A może... zabójstwo idealne? I co ma z tym wspólnego zbrodnia sprzed lat?Do akcji wkracza znana ze „Śledztwa od kuchni” wdowa po aptekarzu ze Skały, Karolina ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!