Sztuka - edukacja - kultura - 02 Filozofia, czyli służba Muzom. O potrzebie dialogu między filozofią a sztuką
Monografia pt. Sztuka –
Edukacja –
Kultura. Z teorii i praktyki edukacji artystycznej prezentuje różnorodne rozważania, zarówno od strony teoretycznej, technologii warsztatu artystycznego, dydaktyki sztuki i innowacyjnych rozwiązań w edukacji artystycznej. Publikacja zmusza czytelnika do refleksji nad miejscem i rolą sztuki w edukacji i wychowaniu we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej bardzo szeroko pojętej. Na ile edukacja artystyczna zmienia się, a na ile jest osadzona w tradycji kształcenia artystycznego, takie pytania formułują Autorzy tekstów.
Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy teoretyków sztuki, badaczy, dydaktyków sztuki którzy zastanawiają się nad kształtem rozumienia sztuki i jej walorów edukacyjnych we współczesnym kształceniu artystycznym na wszystkich szczeblach nauczania.
- Kategorie:
- Redakcja: Ewa Linkiewicz, Urszula Szuścik
- Język wydania: angielski,polski
- ISBN: 978-83-8012-284-0
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Wstęp (Urszula Szuścik, Ewa Linkiewicz) 7 Część I TEORETYCZNE I HISTORYCZNE REFLEKSJE O EDUKACJI PRZEZ SZTUKĘ Malcolm Ross Cultivating the Arts in Education and Therapy 13 Kultywowanie sztuki w edukacji i terapii 21 Dariusz Rymar Filozofia czyli służba Muzom. O potrzebie dialogu między filozofią a sztuką 30 Ireneusz Botor Standardy to nie wszystko 47 Ryszard Solik Tu i teraz, czyli o niektórych wyzwaniach i kontekstach edukacji artystycznej w ponowoczesnym świecie 53 Magdalena Zaorska O życiu w sztuce, o wychowaniu artysty sceny dramatycznej i o roli etyki w przestrzeni teatru. (Z historii teatru rosyjskiego i doświadczenia szkoły Stanisławskiego) 63 Anna Maria Zadora Współczesne funkcje sztuki. Sztuka pomiędzy twórcą a odbiorcą na przykładzie twórczości malarskiej artystów środowiska śląskiego 79 Natalia Maria Ruman Sztuka strategią radzenia sobie z rzeczywistością tanatologiczną 97 Teresa Wagner-Tomaszewska Wpływ zajęć artystycznych na niwelowanie zachowań agresywnych młodzieży — doniesienia z badań 115 Krzysztof Kowalski Systemowe oddziaływania a przygotowanie młodzieży szkolnej do uczestnictwa w kulturze wizualnej 131 Ernest Zawada Kształcenie plastyczne — refleksje z własnej praktyki 147 Piotr Wysogląd Motywy podejmowania studiów na kierunku Edukacja Artystyczna w zakresie Sztuk Plastycznych. Komunikat 154 Część II PRAKTYCZNE I METODYCZNE SPOJRZENIE NA EDUKACJĘ PRZEZ SZTUKĘ Anna Bińkowska Od zera do bohatera, czyli problemy tworzenia programu edukacji kulturalnej w muzeum uniwersyteckim 163 Jolanta Skutnik Młodzież w muzeum — wybrane konteksty edukacji artystycznej 178 Anna Gronostaj Student jako krytyk i artysta w literackim performance 191 Wiesław Karolak W stronę prostoty i umiaru — Land Art 210 Tadeusz Wieczorek Przełamywanie stereotypów w edukacji artystycznej na przykładzie Międzynarodowych Warsztatów Niepokoju Twórczego Kieszeń Vincenta 224 Ewa Tomaszewska W poszukiwaniu nowego teatru dla dzieci 234 Sylwia Nowak Edukacja artystyczna w instytucji kultury a upowszechnianie kultury w instytucji oświaty 252 Urszula Szuścik Perspektywa psychologiczna w edukacji plastycznej dziecka 268 Ewa Linkiewicz Sztuki plastyczne w procesie kształtowania osobowości i postawy otwartej na świat 280 Agnieszka Gorgól Arteterapia w pracy oligofrenopedagoga 293 Aleksandra Drzazga, Katarzyna Michalska Kreatywne nauczanie w warunkach powszechnego gimnazjum na przykładzie projektu Klas Aktywności Twórczej 305 Łucja Piwowar-Bagińska Synergia nauki i sztuki w projektach artystyczno‑edukacyjnych 312 Noty o autorach 317