Sztuka jako czynniki wpływające na rozwój poznawczy dziecka
Sztuka jako wpływ na rozwój poznawczy i rozwój osobowości dzieci w ramach kursu doszkalającego: "Dziecięce Warsztaty Twórcze" Wydziału Artystycznego Uniwersytetu w Antioquii. Medellín-Antioquia- Kolumbia. 2021. Badania te zostały przeprowadzone w dwóch grupach, które wzięły udział w kursie uzupełniającym "Twórcze warsztaty dziecięce" w centrali Medellina. Celem tej analizy było stwierdzenie, że sztuka wpływa i dostarcza narzędzi do rozwoju poznawczego i rozwoju osobowości we wczesnym dzieciństwie. Badania te polegały na obserwacji - udziale etnograficznym w terenie, co pozwoliło na zebranie informacji i danych od rodziców, członków rodziny i nauczycieli prowadzących kurs; ponadto zasadniczy wkład trzech autorów, takich jak: Piaget, Freud i Erikson.