The Chopin Games
The book presents the history of the International Fryderyk Chopin
Piano Competition narrated from the anthropological-cultural perspective and based on extensive source material, which enabled the authors to explore the less known aspects of one of the most important music competitions in the world.
It is worthy of note that the authors use extensive source material: quotations from press releases (dailies, weeklies, music magazines) and official speeches, excerpts from critical and musicological texts, reviews, memoirs, diaries, official reports, foreign press reports, materials from the Polish Film Chronicle, documentaries, private and official correspondence, advertisements, radio announcements and internet forums. The work undertaken to reach and use the sources and the quotes reflects great credit on the authors (Professor Waldemar Kuligowski).
The book is a pioneering project in many respects. Although there is an extensive factual literature on the
Chopin Competition, and numerous anecdotal sources, valuable for analysis, have been published, the history of the Chopin Competition has not been explored from the cultural history perspective and no attempts have been made to present it as a
cultural phenomenon sensu stricto, adopting methodological approaches of modern humanities. It is such an attempt that the authors have made in this case (Professor Krzysztof Moraczewski).
*********
Chopinowskie igrzysko. Historia Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina 1927-2015
Książka prezentuje historię Konkursu Chopinowskiego opowiedzianą z perspektywy antropologiczno-kulturoznawczej i opartą na obszernym materiale źródłowym. Dzięki temu autorki i autorzy mogli opisać mało dotychczas znane aspekty dziejów najważniejszego w Polsce i jednego z najważniejszych na świecie konkursów muzycznych.
Zwraca uwagę korzystanie z bardzo szerokiej gamy źródeł. Mamy bowiem w pracy cytaty z relacji prasowych (gazety codzienne, tygodniki, czasopisma muzyczne), fragmenty oficjalnych wystąpień, wyimki z tekstów krytycznych i muzykologicznych, fachowe recenzje, wspomnienia, dzienniki, raporty urzędnicze, zagraniczne doniesienia agencyjne, Polską Kronikę Filmową, dokumenty filmowe, prywatną i oficjalną korespondencję, anonse prasowe, radiowe zapowiedzi, a także fora internetowe. Zasługą autorów jest wykonana w dotarciu do tych źródeł praca, ale też umiejętne z nich korzystanie i rozsądne dawkowanie cytowań (Z recenzji prof. Waldemara Kuligowskiego).
Książka stanowi przedsięwzięcie pod wieloma względami pionierskie. Chociaż na temat Konkursu Chopinowskiego istnieje literatura faktograficzna, a także opublikowano wiele źródeł o charakterze anegdotycznym, czasem bardzo wartościowych jako materiał do analiz, nie było dotąd próby rozważenia dziejów tego konkursu z perspektywy historii kulturowej, ukazania go jako zjawiska kulturowego w ścisłym sensie z wykorzystaniem podejść badawczych i propozycji metodologicznych przyjętych we współczesnej humanistyce. Z taką właśnie próbą mamy do czynienia w tym wypadku (Z recenzji prof. Krzysztofa Moraczewskiego).
- Kategorie:
- Redakcja: Paweł Majewski
- Język wydania: angielski
- ISBN: 978-83-235-4809-6
- ISBN druku: 978-83-235-4801-0
- Liczba stron: 462
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Introduction Paweł Majewski 7 The 1st Competition. The Difficult Beginnings. 23rd–30th January 1927 Paweł Majewski 17 The 2nd Competition. Opening Up to the World. 6th–23rd March 1932 Paweł Majewski 43 The 3rd Competition. In the Shadow of Imminent War. 21st February–12th March 1937 Paweł Majewski 69 The 4th Competition. Chopin Hijacked. 15th September–15th October 1949 Ada Arendt 114 The 5th Competition. In Jasna Street. 22nd February–21st March 1955 Ada Arendt 137 The 6th Competition. A Chopiniade on a Nocturne. 22nd February–13th March 1960 Ada Arendt 162 The 7th Competition. The Gombrowicz Edition. 22nd February–13th March 1965 Ada Arendt 178 The 8th Competition. (At Last) an Ordinary Competition. 7th–25th October 1970 Kornelia Sobczak 195 The 9th Competition. Con amore. 7th–28th October 1975 Kornelia Sobczak 215 The 10th Competition. A Rebel’s Triumph. 2nd–19th October 1980 Kornelia Sobczak 238 The 11th Competition. Hardliners and Tanks. The Competition at the Crossroads. 30th September–20th October 1985 Kornelia Sobczak 274 The 12th Competition. The Difficult Transition Period. 1st–20th October 1990 Paweł Majewski 302 The 13th Competition. Crisis Continues. 1st–22nd October 1995 Paweł Majewski 322 The 14th Competition. Chopin Goes Global. 4th–22nd October 2000 Marcin Bogucki 339 The 15th Competition. The Blechacz Craze. 2nd–24th October 2005 Marcin Bogucki 357 The 16th Competition. Between Progress and Ressentiment. 2nd–23rd October 2010 Marcin Bogucki 382 The 17th Competition. Chopin in the Multiculti Era? 1st–23rd October 2015 Marcin Bogucki 416 Conclusion. The Chopin Competition in the Context of Its Times Paweł Majewski 442 Index of Persons 446