UWARUNKOWANIA JAKOŚCI USŁUG W GRECKIM SYSTEMIE BANKOWYM
Badanie to ma na celu przyczynienie się do poprawy istniejącego poziomu zrozumienia w zakresie czynników warunkujących jakość usług i ich wpływu na zachowania klientów w greckim sektorze bankowym oraz zmniejszenie istniejącej luki w literaturze. Oczekujemy, że wyciągnięte wnioski zostaną przyjęte z zadowoleniem przez kierownictwo instytucji bankowych i zostaną dobrze wykorzystane do rozwoju ich konkurencyjnej pozycji rynkowej. Dotychczasowe badania na rynkach międzynarodowych pokazały, że wizerunek korporacyjny instytucji bankowych w dużym stopniu zależy od doskonałości świadczonych przez nie usług i ich zdolności do utrzymywania długotrwałych relacji z klientami. Mamy nadzieję, że nasze wyniki staną się użyteczną podstawą do dalszych badań na rynku greckim lub innych rynkach usług finansowych. Skala typu SERVQUAL jest opracowywana specjalnie na potrzeby greckiego sektora bankowego, ocenia wiarygodność i zasadność skali oraz wykrywa jej strukturę czynnikową. Analiza ważności i wyników jest wykorzystywana w celu zapewnienia greckim instytucjom bankowym strategicznych wytycznych dotyczących wykorzystania ich wysiłków i zasobów w celu lepszego dopasowania do potrzeb i oczekiwań klientów.