MENU

Ucieleśnienie

(eBook)

Psychiczne uwarunkowania otyłości u dzieci i osób w wieku dorastania

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2011

  • Autor: Joanna Radoszewska

  • Wydawca: Scholar

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 25,00 zł
17,50
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Scholar - oficjalny sklep

Ucieleśnienie

Podjęta w książce problematyka sytuuje się w obszarze psychologii klinicznej dziecka i psychologii rozwojowej. Autorka otyłość traktuje jako zaburzenie, w którego istnienie uwikłany jest komponent psychiczny, rozpatrywany w kontekście relacji matka–dziecko. Pytania sformułowane w pracy dotyczą czynników psychicznych, pozostających w związku z otyłością u dzieci i adolescentów. Książka jest adresowana do psychologów, psychoterapeutów i studentów psychologii, ale mogą z niej korzystać także lekarze.
Joanna Radoszewska – dr nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Psychologii Klinicznej Dziecka i Rodziny Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Zainteresowania naukowe: otyłość i zaburzenia jedzenia u dzieci i adolescentów. Autorka publikacji dotyczących psychicznych uwarunkowań powstawania i utrzymywania się otyłości i zaburzeń jedzenia. Konsultant w Zakresie Psychologii Klinicznej Dziecka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, w odniesieniu do problemów dzieci chorych somatycznie.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Od autorki  11
Wstęp   13
Rozdział 1. Wstęp do psychopatologii otyłości   15
1.1. Wprowadzenie   15
1.2. Kryteria diagnozy otyłości w psychologii   16
1.3. Epidemiologia   18
1.4. Miejsce problemu otyłości w klasyfikacjach zaburzeń   19
1.5. Otyłość a zaburzenia odżywiania   20
1.6. Otyłość a inne zaburzenia psychiczne   22
Rozdział 2. Otyłość w ujęciu psychologii klinicznej   26
2.1. Wprowadzenie   26
2.2. Problem otyłości w ujęciu poznawczo-behawioralnym  27
2.3. Problem otyłości w ujęciu psychoanalitycznym   31
2.3.1. Otyłość w ujęciu Hildy Bruch   34
2.3.1.1. Otyłość rozwojowa   35
2.3.1.2. Otyłość reaktywna   36
2.3.2. Podsumowanie  37
2.4. Problem otyłości w ujęciu systemowym   37
2.5. Problem otyłości w ujęciu społeczno-kulturowym    41
2.6. Podsumowanie   47
Rozdział 3. Wprowadzenie do problematyki badań   49
3.1. Teoretyczna rama pracy   49
3.2. Osobowe uwarunkowania psychicznego
funkcjonowania osoby   52
3.3. Definicje   54
3.4. Pytania badawcze   55
Rozdział 4. Metody badania w psychologii klinicznej   58
4.1. Wprowadzenie   58
4.2. Test Apercepcji dla Dzieci, wersja z postaciami zwierząt
(CAT-A) jako metoda badania poczucia
tożsamości dziecka   60
4.2.1. Test Apercepcji dla Dzieci, wersja z postaciami
zwierząt (CAT-A)   60
4.2.2. Wymiary do analizy poczucia tożsamości dziecka   64
4.2.2.1. Poczucie kontaktu z samym sobą   64
4.2.2.2. Rodzaj dostępnych treści doświadczania
siebie   66
4.2.2.3. Poczucie odrębności psychicznej   68
4.2.2.4. Poczucie własnej ciągłości w czasie   68
4.3. Rozmowa kliniczna jako metoda badania osoby   69
4.3.1. Rozmowa kliniczna   69
4.3.2. Rozmowa kliniczna jako metoda badania
poczucia tożsamości adolescenta  71
4.3.2.1. Opis metody  71
4.3.3. Rozmowa kliniczna jako metoda badania
psychicznej reprezentacji matki/ojca u dziecka  72
4.3.4. Rozmowa kliniczna jako metoda badania
psychicznej reprezentacji dziecka u matki   73
4.3.4.1. O rozmowie z matkami   73
4.3.4.2. Opis rozmowy z matką   75
4.4. Wymiary do analizy rozmowy klinicznej  77
4.5. Uwagi metodologiczne  81
Rozdział 5. Poczucie tożsamości dzieci
leczonych z powodu otyłości   82
5.1. O dzieciach otyłych   82
5.1.1. Zachowania jedzeniowe   82
5.1.2. Samoocena  85
5.1.3. Doświadczanie ciała   86
5.1.4. Podsumowanie  87
5.2. Metoda badania   88
5.2.1. Metoda pozyskiwania uczestników badań   88
5.2.2. Osoby badane   88
5.2.3. Warunki badania   89
5.3. Sposób analizowania danych z Testu Apercepcji
dla Dzieci, wersja z postaciami zwierząt (CAT-A)   90
5.4. Wyniki badania. Poczucie tożsamości dziecka otyłego   91
5.4.1. Poczucie kontaktu z samym sobą
doświadczane przez dziecko otyłe  91
5.4.2. Rodzaj dostępnych właściwości doświadczania siebie
przez dziecko otyłe   95
5.4.3. Poczucie odrębności psychicznej
doświadczanej przez dziecko otyłe   99
5.4.4. Poczucie własnej ciągłości w czasie
doświadczane przez dziecko otyłe  102
5.4.5. Dziecko otyłe leczone z powodu otyłości prostej   105
Rozdział 6. Poczucie tożsamości otyłych adolescentów   106
6.1. Adolescencja   106
6.2. O osobach otyłych w wieku dorastania   108
6.2.1. Przeżywanie ciała przez otyłych adolescentów  108
6.2.2. Samoocena  111
6.2.3. Relacje w rodzinie   112
6.2.4. Relacje z innymi   112
6.2.5. Pytanie badawcze   112
6.3. Metoda badania   113
6.3.1. Rozmowa kliniczna   113
6.3.2. Rozmowa kliniczna jako metoda badania
poczucia tożsamości
i psychicznej reprezentacji matki/ojca  114
6.3.3. Sposób analizowania danych z rozmowy   114
6.4. Osoby badane   115
6.4.1. Metoda pozyskiwania uczestników badań   115
6.4.2. Osoby badane   115
6.4.3. Warunki badania   116
6.5. Wyniki badania. Poczucie tożsamości otyłej osoby
w wieku dorastania  117
6.5.1. Poczucie kontaktu z samym sobą
doświadczane przez otyłą osobę w wieku dorastania  117
6.5.2. Rodzaj właściwości doświadczania siebie   120
6.5.3. Poczucie odrębności psychicznej   127
6.5.4. Poczucie własnej ciągłości w czasie   130
6.5.5. Kto to jest otyła osoba w wieku dorastania?   133
6.6. Wyniki badania. Psychiczna reprezentacja matki
u osoby w wieku dorastania   134
6.6.1. Dostęp do psychicznej reprezentacji matki   135
6.6.2. Rodzaje treści w reprezentacji matki  138
6.6.3. Odrębność psychiczna reprezentacji matki   143
6.6.4. Ciągłość w czasie reprezentacji matki   145
6.6.5. Kim jest matka dla otyłego nastolatka?   148
6.7. Wyniki badania. Psychiczna reprezentacja ojca
u osoby w wieku dorastania   149
6.7.1. Dostęp do psychicznej reprezentacji ojca   150
6.7.2. Rodzaje treści w reprezentacji ojca   153
6.7.3. Odrębność psychiczna reprezentacji ojca  156
6.7.4. Ciągłość w czasie psychicznej reprezentacji ojca   159
6.8. Kim jest ojciec otyłego adolescenta?   161
Rozdział 7. Psychiczna reprezentacja otyłego nastolatka
u matki   163
7.1. O matkach dzieci otyłych  163
7.2. Pytania badawcze   166
7.3. Metoda badania   167
7.3.1. Rozmowa kliniczna jako metoda badania
reprezentacji psychicznej dziecka u matki   167
7.3.2. Sposób analizowania danych z rozmowy   167
7.4. Osoby badane   168
7.4.1. Metoda pozyskiwania uczestników badań   168
7.4.2. Osoby badane   168
7.4.3. Warunki badania   169
7.5. Wyniki badania: psychiczna reprezentacja dziecka
u matki   170
7.5.1. Dostęp do reprezentacji dziecka   170
7.5.2. Rodzaj treści reprezentacji dziecka   171
7.5.3. Odrębność reprezentacji dziecka   177
7.5.4. Ciągłość w czasie reprezentacji dziecka   180
7.6. Wyniki badania: psychiczna reprezentacja siebie
jako matki   182
7.6.1. Dostęp do reprezentacji siebie jako matki  182
7.6.2. Rodzaj treści reprezentacji siebie jako matki   184
7.6.3. Odrębność reprezentacji siebie jako matki    186
7.6.4. Ciągłość w czasie reprezentacji siebie jako matki  188
7.6.5. Kim jest otyły nastolatek w oczach swojej matki?
Jak doświadcza siebie jego matka?   191
Rozdział 8. Ucieleśnienie   195
8.1. Wprowadzenie   195
8.2. Kontekst ucieleśniania – matka   196
8.3. Relacja dziecka otyłego z matką   199
8.4. Uwagi końcowe   200
Bibliografia   203
Indeks nazwisk   214
Indeks rzeczowy   219
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

8,94 zł
14,90 zł

Poradnictwo psychologiczne dla osób w okresie średniej dorosłości

Kryzysy rozwojowe są naturalnymi zdarzeniami w życiu człowieka. Często radzimy sobie z nimi sami lub „z niewielką pomocą przyjaciół”. Bywają jednak i takie kryzysy, z których łatwiej jest wyjść, korzystając z pomocy psychologa...
26,10 zł
29,00 zł

Problem władzy politycznej

Michael Huemer jest profesorem filozofii Uniwersytetu Colorado Boulder. Jest autorem ponad sześćdziesięciu artykułów naukowych i sześciu książek. W swoich pracach porusza szczególnie zagadnienia związane z etyką, epistemologią i filozofią...
37,80 zł
42,00 zł

Psychopedagogiczne mity 2. Dlaczego warto pytać o dowody

Nagroda główna w konkursie „Książka dla trenera” Polskiego Towarzystwa Trenerów BiznesuKsiążka przedstawia sposoby odróżniania psychopedagogicznych mitów od teorii oraz praktyki edukacyjnej i terapeutycznej...
29,64 zł
38,00 zł

Przemoc seksualna wobec dziecka

„Przemoc seksualna wobec dziecka. Studium pedagogiczno – kryminologiczne”, prezentuje współczesną analizę podejścia do przestępstw seksualnych naruszających nietykalność osobistą dziecka. Autorka ukazuje rozmiar krzywd wyrządzo...
6,90 zł
11,50 zł

Psychologia penitencjarna. Rozdział 3-4

Rozdziały 3-4 z publikacji pt. "Psychologia Penitencjarna" - redakcja naukowa Mieczysław Ciosek, Beata Pastwa-Wojciechowska. Rozdział 3. Teoretyczne podstawy procesu resocjalizacjiRozdział 4. Instytucje izolacyjne dla nieletnich. ...
47,40 zł
79,00 zł

Człowiek istota społeczna. Wydanie nowe

W 1978 roku zdałem maturę i sięgnąłem po pierwszą w życiu książkę psychologiczną. Była to fascynująca monografia Człowiek istota społeczna. Po jej przeczytaniu nie miałem wątpliwości jaki kierunek studiów wybrać. Dziś m...
26,01 zł
29,90 zł

Mózg nie służy do myślenia

Myślisz, że o mózgu wiesz już wszystko i nic nie może cię zaskoczyć? Wydaje ci się oczywiste, że powstał po to, by zapewnić nam jasność myśli i wyobraźnię? Jeśli tak, to… jesteś w błędzie! Jak przekonuje specjalistka w dziedzinie psycholo...
44,91 zł
49,90 zł

Bystre zwierzę

Frans de Waal, holenderski prymatolog i badacz zachowania zwierząt, broni przekonania, że niektóre zachowania zwierząt wcale nie różnią się od zachowań ludzkich. Szympansy całują się na przywitanie, z tego samego powodu, dla które...
22,41 zł
24,90 zł

Koło Czasu

Pierwsze polskie wydanie Koła czasu jedenastej książki autora „Nauk Don Juana”, urodzonego w Peru, antropologa, filozofa i szamana Carlosa Castanedy (1925-1998)!Castaneda to autor dwunastu książek, napisanych w ciągu trzydziestu lat i...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!