Umysł kreatywny. 62 ćwiczenia rozwijające intelekt
„Mistrz kreatywnego myślenia”. Independent on Sunday
„Edward de Bono jest kultową postacią wymyślającą sztuczki, które mają wyostrzyć umysł”. The Times
„Edward de Bono tworzy narzędzia, które powstają by pomóc w myśleniu; by ulepszyć nasze umysły”. Peter Gabriel
„Guru przejrzystego myślenia”. Marketing Week
Kreatywność jest umiejętnością, której każdy może się nauczyć, ćwiczyć ją i wykorzystywać.
Bez kreatywności są tylko powtórzenia i rutyna. Są to rzeczy bardzo wartościowe i stanowią znaczącą część naszego zachowania – ale to kreatywność potrzebna jest do umożliwienia zmian, rozwoju i wytyczania nowych kierunków.
W swojej książce Edward de Bono – czołowy autorytet w dziedzinie myślenia kreatywnego – przedstawia 62 ćwiczenia i gry wykorzystujące przypadkowe słowa do pobudzenia kreatywności i nieschematycznego myślenia.
Celem „Umysłu kreatywnego” jest stworzenie okazji do ćwiczenia kreatywności jako umiejętności umysłu i rozwinięcie przyzwyczajeń, które umożliwiają kreatywność.
Prosta, praktyczna i zabawna książka dla każdego, kto chce mieć wspaniałe pomysły.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-67107-17-4
- ISBN druku: 978-83-67107-16-7
- EAN: 9788367107167
- Liczba stron: 208
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp
Jak korzystać z tej książki
Jak korzystać z przypadkowych wyrazów
Gry
1. Przypadkowe wejście
2. Podwójny efekt
3. Jeden nie pasuje
4. Grupowanie
5. Dobieranie w pary
6. Związki
7. Łączenie
8. Postęp
9. Wartość
10. Wielokrotne połączenia
11. Most
12. Sznurek
13. Historia
14. Wymuszona historyjka
15. Rozwiązywanie problemów
16. Pomysły na rozwiązanie problemu
17. Listy
18. Ulepszenie
19. Wskazówki
20. Wsparcie dla pomysłu
21. Pisanie powieści
22. Centrum
23. Inny
24. Pożyteczne
25. Przeciwieństwa
26. Połączenie wstecz
27. Potrzeby
28. Skojarzenia
29. Baw się dobrze!
30. Wchłanianie
31. Osiąganie celu
32. Nowy sport
33. Silne koneksje
34. Wiem!
35. Twórz i niszcz
36. Wartości
37. Prezentacja
38. Opis
39. Polityczna siła
40. Historia
41. Różne kierunki
42. Pojęcia operacyjne
43. Poezja
44. Bliźniaki
45. Upraszczaj
46. Podobieństwo
47. Dewaluacja
48. Reklama
49. Atrakcyjne
50. Wzrost
51. Wpływ
52. Przydatne
53. Pośrodku
54. Trójkąt
55. Oczywistość
56. Ratunek
57. Mnóż
58. Graj dalej
59. Automat
60. Bajeczka
61. Część
62. Nagłówki
Wnioski
Tabele przypadkowych wyrazów
Mapy liczbowe
Tabele z przypadkowymi liczbami
Wcześniej ustawione tabele
O autorze
Przypisy