Wizerunek Rosji i Stanów Zjednoczonych w polskich tygodnikach opinii po 1991 roku
Rosja i Stany Zjednoczone to państwa od początku lat dziewięćdziesiątych znajdujące się w centrum ścisłego zainteresowania polskich tygodników opinii. Jego przedmiotem były najważniejsze wydarzenia na scenie politycznej i przemiany społeczno-ekonomiczne, które znalazły swoje odzwierciedlenie w różnych gatunkach informacyjnych i publicystycznych. Za pomocą takiego analityczno-syntetycznego ujęcia rosyjskiej i amerykańskiej rzeczywistości tygodniki opinii kształtowały wizerunek obu krajów zarówno wśród stałych czytelników tego segmentu prasy, jak i szerszej opinii publicznej. Książka jest próbą odtworzenia wizerunku Rosji i USA w trzech magazynach społeczno-politycznych: „Polityce", „Wprost" i „ Newsweeku", wyjaśnia czynniki wpływające na kształtowanie prasowego obrazu państwa oraz rolę tygodników opiniotwórczych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-233-8817-3
- ISBN druku: 978-83-233-3456-9
- Liczba stron: 308
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
I. Wprowadzenie metodologiczne do badanej problematyki 7 1. Wybór problematyki, cel badań, hipotezy badawcze 7 2. Metodologia badań prasoznawczych. Analizy treści a analiza zawartości prasy 13 3. Kategoryzacja materiału prasowego, zasięg czasowy badania 17 II. Zagadnienie wizerunku prasowego kraju. Czynniki wpływające na wizerunek państwa w świecie 19 1. Defi nicja wizerunku prasowego państwa 19 2. Informowanie o wydarzeniach ze świata w serwisach zagranicznych 21 3. Selekcja informacji, koncepcja „uramowienia” i agenda setting w strukturze informacji zagranicznej 25 4. Stereotypy dotyczące Rosji i USA i ich wpływ na obraz kraju w prasie 28 5. Znaczenie obiektywizmu dziennikarskiego i wpływ języka artykułów prasowych na kształtowanie obrazu państw 32 6. Działania dyplomacji tradycyjnej w kształtowaniu wizerunku Rosji na świecie 37 7. Rola public relations i dyplomacji publicznej w kształtowaniu wizerunku USA na świecie 40 III. Wpływ transformacji systemowej w Polsce w 1989 roku na zmiany własnościowe w tygodnikach opinii 45 1. „Wprost” 50 2. „Polityka” 54 3. „Newsweek Polska” 58 IV. Analiza jakościowa publikacji dotyczących Rosji i USA 65 1. Wizerunek Rosji w „Polityce” – 1992 rok 65 2. Wizerunek Rosji we „Wprost” – 1992 rok 80 3. Wizerunek USA w „Polityce” – 1992 rok 95 4. Wizerunek USA we „Wprost” – 1992 rok 105 5. Wizerunek Rosji w „Polityce” – 1993 rok 111 6. Wizerunek Rosji we „Wprost” – 1993 rok 132 7. Wizerunek USA w „Polityce” – 1993 rok 145 8. Wizerunek USA we „Wprost” – 1993 rok 151 9. Wizerunek Rosji w „Polityce” – 1994 rok 163 10. Wizerunek USA w „Polityce” – 1994 rok 174 11. Wizerunek Rosji we „Wprost” – 1994 rok 181 12. Wizerunek USA we „Wprost” – 1994 rok 191 13. Wizerunek Rosji w „Polityce” – 1995 rok 196 14. Wizerunek USA w „Polityce” – 1995 rok 207 15. Wizerunek Rosji we „Wprost” – 1995 rok 211 16. Wizerunek USA we „Wprost” – 1995 rok 225 17. Podsumowanie cząstkowe publikacji dotyczących Rosji i USA z lat 1992–1995 229 18. Wizerunek Rosji w „Newsweeku” – 2001 rok 235 19. Wizerunek Rosji w „Newsweeku” – 2002 rok 239 20. Wizerunek Rosji w „Newsweeku” – 2003 rok 242 21. Wizerunek Rosji w „Newsweeku” – 2004 rok 245 22. Wizerunek USA w „Newsweeku” – 2001 rok 249 23. Wizerunek USA w „Newsweeku” – 2002 rok 260 24. Wizerunek USA w „Newsweeku” – 2003 rok 271 25. Wizerunek USA w „Newsweeku” – 2004 rok 281 26. Podsumowanie cząstkowe publikacji dotyczących Rosji i USA z lat 2001–2004 286 27. Wizerunek Rosji i Stanów Zjednoczonych w polskich tygodnikach opinii (weryfikacja hipotez badawczych i synteza obrazu) 287 Zakończenie 293 Bibiliografia 295 Summary 303