MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Wizerunek gminy i jego ochrona

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2020

  • Seria / cykl: MONOGRAFIE

  • Autor: Natalia Mrukowska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 110,00 zł
99,00
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Wizerunek gminy i jego ochrona

W książce zaprezentowano szczegółową analizę oraz kategoryzację istotnych zagadnień dotyczących wizerunku gminy i jego ochrony, w tym m.in.:

budowanie wizerunku gminy, kreowanie marki i branding gminy, kampanie reklamowe w kształtowaniu wizerunku gminy, rola logotypu jako elementu identyfikacji wizualnej gminy;
wizerunek jako dobro osobiste gminy: pojęcie dobra osobistego osoby prawnej i jego charakter prawny, wizerunek jako dobre imię gminy, identyfikacja wizualna gminy, hasła promocyjne i slogany reklamowe gminy;
ochrona wizerunku gminy: środki ochrony dóbr osobistych gminy, przykłady naruszenia wizerunku gminy oraz strefy identyfikacji wizualnej, roszczenia w przypadku naruszeń.



W publikacji odwołano się nie tylko do jurydycznego rozumienia „wizerunku”, lecz także przywołano kontekst badań socjologicznych oraz ekonomicznych, przede wszystkim z zakresu marketingu i promocji. Takie ujęcie tematu przedstawia szerszy zakres przesłanek i uwarunkowań, jakimi kieruje się jednostka samorządu terytorialnego w tworzeniu i wykorzystywaniu swojego wizerunku.


Adresaci:
Publikacja przeznaczona jest dla osób zajmujących się kreowaniem wizerunku jednostek samorządu terytorialnego oraz wizerunku w marketingu terytorialnym. Zainteresuje także adwokatów i radców prawnych współpracujących z samorządami oraz przedstawicieli nauki prawa, ekonomii, czy socjologii.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp.....................................................................................................................................6
 
 Rozdział I
 Wizerunek gminy................................................................................................................10
 1. Pojęcie wizerunku miejsca ..............................................................................................13
 2. Typy wizerunku miejsca...................................................................................................26
 3. Funkcje wizerunku miejsca..............................................................................................29
 4. Wizerunek, tożsamość a marka gminy.............................................................................34
 5. Budowanie wizerunku......................................................................................................42
 5.1 Kreowanie marki i branding gminy................................................................................47
 5.2. Kampanie reklamowe w kształtowaniu wizerunku gminy............................................52
 6. Logotyp jako podstawowy element identyfikacji wizualnej gminy.................................54
 7. Rozpoznawalność jako wyznacznik wizerunku gminy....................................................58
 7.1. Kreatorzy wizerunku gminy..........................................................................................62
 8. Postrzeganie gminy..........................................................................................................64
 9. Konkluzja.........................................................................................................................67
 
 Rozdział II
 Wizerunek jako dobro osobiste gminy.............................................................................70
 1. Pojęcie dobra osobistego osoby prawnej ........................................................................71
 2. Obiektywne ujęcie natury dóbr osobistych i ich naruszenie............................................73
 2.1. Obiektywne kryteria naruszenia dóbr osobistych osób prawnych................................76
 3. Konstrukcja dobra osobistego osoby prawnej..................................................................78
 3.1. Znaczenie art. 43 kodeksu cywilnego..........................................................................78
 3.2. Dobra osobiste osoby prawnej jako dobra sui generis..................................................82
 3.3. Problem ogólnego prawa osobistego i wielość praw osobistych..................................88
 4. Charakter prawny dóbr osobistych osób prawnych.........................................................92
 5. Dobra osobiste gmin jako osób prawnych.......................................................................95
 6. Wizerunek jako dobro osobiste gminy.............................................................................97
 6.1. Spór w orzecznictwie dotyczący tego, czy osoba prawna ma prawo do ochrony swojego wizerunku........................................................................................................................98
 6.2. Prawo do wizerunku osób fizycznych..........................................................................98
 6.3. Wizerunek stanowi dobro osobiste gminy...................................................................100
 6.3.1. Wizerunek jako dobre imię gminy...........................................................................101
 6.3.2. Wizerunek jako strefa identyfikacji wizualnej gminy.............................................110
 6.3.2.1. Nazwa gminy.........................................................................................................113
 6.3.2.2. Herb gminy............................................................................................................118
 6.3.2.3. Logo gminy...........................................................................................................122
 6.3.2.4. Hasła promocyjne, slogany reklamowe................................................................124
 6.3.2.5. Inne symbole gminy..............................................................................................124
 7. Konkluzja.......................................................................................................................125
 
 Rozdział III
 Ochrona wizerunku gminy .............................................................................................127
 1. Przesłanki i środki ochrony dóbr osobistych gminy.......................................................129
 1.1. Bezprawność działania jako podstawowa przesłanka ochrony dóbr osobistych gminy................................................................................................................................. 130
 1.2. Działanie w ramach porządku prawnego....................................................................136
 1.3. Zgoda uprawnionego...................................................................................................137
 1.4. Działanie w obronie uzasadnionego interesu .............................................................140
 2. Legitymacja czynna gminy w zakresie .........................................................................147
 3. Przykłady naruszenia wizerunku gminy.........................................................................148
 3.1. Przykładowe sytuacje .................................................................................................148
 3.2.Przykładowe sytuacje naruszenia strefy identyfikacji wizualnej gminy.................... 154
 3.2.1. Naruszenie herbu gminy...........................................................................................154
 3.3. Naruszenie nazwy gminy............................................................................................155
 4. Środki ochrony...............................................................................................................156
 4.1. Środki ochrony niemajątkowej...................................................................................157
 4.1.1. Powództwo o ustalenie.............................................................................................157
 4.1.2. Roszczenie o zaniechanie.........................................................................................159
 4.1.3. Roszczenie o usunięcie skutków naruszenia............................................................162
 4.2. Środki ochrony majątkowej........................................................................................167
 5. Konkluzja ......................................................................................................................171
 
 Zakończenie .....................................................................................................................174
 
 Bibliografia...................................................................................................................... 182
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

6,59 zł
10,99 zł

Pod specjalną ochroną

Royce otrzymuje zlecenie ochrony prześladowanej przez byłego męża Sary Atwood. Uważa ją za rozpieszczoną córeczkę bogatego tatusia. Nie lubi takich kobiet. Jednak gdy poznaje Sarę bliżej, zaskakuje go swoim silnym charakterem, a jej dążenie do n...
44,10 zł
49,00 zł

Idealny rodzic nie istnieje

Wychowanie dzieci jest banalnie proste… dopóki się ich nie ma.To prawda, o której bardzo szybko przekonuje się każdy człowiek, gdy tylko zostaje rodzicem i nagle odkrywa, że nikt go na to wcześniej nie przygotował. Poja...
153,00 zł
170,00 zł

Ustawa o ochronie zdrowia psychicznego. Komentarz

Książka stanowi kompleksowe i przejrzyste omówienie wszystkich aspektów prawnych regulacji ochrony zdrowia psychicznego, dotyczących m.in.:ochrony praw osoby chorej psychicznie, poszanowania jej godności oraz zapewnienia...
39,73 zł
46,20 zł

Archiwum Jeleńskich z NGAB w Mińsku (XVI–XX wiek) – jego dzieje i inwentarz

Praca pokazuje losy Archiwum Jeleńskich i jego twórców z ich koneksjami rodzinnymi, co pozwala ukazać wartość i znaczenie ich spuścizny. Druga obszerniejsza część publikacji jest inwentarzem – dla czasów stanisławowskich rozb...
6,59 zł
10,99 zł

Nie poślubię milionera

Romantyczna archeolog Lily Rose pragnie miłości, rodziny i gromadki dzieci. Kolejne rozczarowanie mężczyzną, który ją oszukał, nie zniechęca jej. Jednak by wyleczyć zranione serce, potrzebuje przelotnego romansu. Najlepszym kandydatem wydaje się...
35,40 zł
59,00 zł

O rozsądku i jego szaleństwach

W czasach, gdy mniemanie o ludzkiej naturze przenika gorycz, a namysł nad rolą wartości i ideałów wybrzmiewa śmiesznie, pora pokazać, że sztuka filozoficznej refleksji to nie bujanie w obłokach, ale sposób na uczynienie życia bogatszym.
170,10 zł
189,00 zł

Prawo cywilne wobec nowości medycznych - cywilna ochrona prawna uczestnika badania klinicznego oraz pacjenta w kontekście zastosowania produktów leczniczych w zakresie off-label

Monografie Prawnicze to seria, w której ukazują się publikacje omawiające w wyczerpujący sposób określone instytucje czy zagadnienia prawne. Adresujemy ją przede wszystkim do prawników poszukujących wnikliwego ujęcia tematu, łącząc...
20,80 zł
26,00 zł

Filmowe sensorium Teoria zmysłów i jej krytyczny potencjał

„W książce: Filmowe sensorium. Teoria zmysłów i jej krytyczny potencjał poza przedstawieniem spójnej, przemyślanej refleksji w obszarze wyznaczonym tytułem dokonuje się ponadto rodzaj (re)interpretacji istotnych dla rozwoju wsp&oacu...
68,40 zł
76,00 zł

Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku

Employer branding to stosunkowo nowa, interesująca koncepcja w dziedzinie HR, obejmująca te działania podejmowane przez organizację, które mają na celu budowanie jej wizerunku jako atrakcyjnego pracodawcy, a także wspierają jej strategiczne cele...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!