Wrażliwość edukacyjna dzieci z miejsc poszukiwania złota w gminie wiejskiej Sadiola w Republice Mali
Analiza sytuacji edukacyjnej dzieci w tych miejscach ma na celu potwierdzenie hipotezy, którą każdy specjalista ds. edukacji zanurzony w realiach miejsc poszukiwania złota mógłby sformułować wokół następującego pytania: czy edukacja dzieci uczęszczających do miejsc poszukiwania złota nie może być zagrożona ze względu na czynności, którym są poddawane? Badanie to było skuteczne dzięki badaniom terenowym. Ustalono trzy próby w celu określenia granic liczby osób, które powinny być badane zgodnie z ilościowym podejściem do analizy (30 dorosłych, 20 rodziców i 10 dzieci). Do analizy jakościowej zostali wybrani urzędnicy oświatowi i polityczno-administracyjni z gminy wiejskiej Sadiola. Dorośli pracujący w tych miejscach jednogłośnie twierdzą, że edukacja dzieci jest zagrożona przez działania, które wykonują w tych miejscach. Uzyskane informacje na temat rodzajów zajęć prowadzonych przez dzieci są następujące: 10% kopanie; 20% kruszenie; 10% ręczny transport minerałów; 15% płukanie minerałów; 15% handel; i 30% gastronomia.