MENU

Wrocławski program „Trener Osiedlowy” – ewaluacja wyników z lat 2003–2014

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2019

  • Autor: Agnieszka Surynt

  • Wydawca: Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 20,00 zł
16,00
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Wrocławski program „Trener Osiedlowy” – ewaluacja wyników z lat 2003–2014

Ocena skuteczności programu „Trener Osiedlowy” w odniesieniu do redukcji zachowań patologicznych wśród dzieci i młodzieży Wrocławia oraz ukazanie roli programu w budowaniu więzi i poczucia tożsamości mieszkańców lokalnych społeczności aglomeracji miejskich. Poruszono zagadnienia dotyczące zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży oraz poszukiwań skutecznych sposobów i strategii przeciwdziałania lub ograniczania rozmiarów używania substancji psychoaktywnych i stosowania przemocy w tych grupach, przeglądu definicji profilaktyki i promocji zdrowia oraz opisu polityki Urzędu Miejskiego Wrocławia na ich rzecz w środowisku wielkomiejskim, a także autorskiej propozycji „Wieloczynnikowego Modelu Środowiskowego – Sport 2014”.
Praca adresowana jest do pedagogów, trenerów, psychologów, jak również liderów promocji zdrowia oraz polityków, którzy ze względu na pełnioną rolę społeczną powinni mieć świadomość konieczności ograniczania rozmiarów używania substancji psychoaktywnych i przemocy wśród dzieci i młodzieży.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 6
1. Wrocław miastem promocji zdrowia 14
	1.1. Promocja zdrowia – definicje, podstawowe zasady i metody działań 15
		1.1.1. Definicje i podstawowe zasady promocji zdrowia 16
		1.1.2. Kncepcje i metody działań w promocji zdrowia 17
	1.2. Profilaktyka – poziomy i sposoby interpretacji 18
	1.3. Profilaktyka a promocja zdrowia 21
	1.4. Polityka Urzędu Miejskiego Wrocławia na rzecz profilaktyki i promocji zdrowia w środowisku wielkomiejskim 21
		1.4.1. Wrocławski Program Szkół Promujących Zdrowie 23
		1.4.2. Program „Moje osiedle – forum jakości życia” – integracja działań lokalnych społeczności na rzecz dzieci i młodzieży 25
2. Program „Trener Osiedlowy” – założenia i podstawy teoretyczne 27
	2.1. Geneza programu 27
	2.2. Cele, zadania i koszty programu 28
	2.3. Trener osiedlowy – jego zadania i obowiązki 29
	2.4. Teoretyczne podstawy programu „Trener Osiedlowy” 32
		2.4.1. Strategie alternatyw 33
		2.4.2. Strategia przemian w społeczności lokalnej (podejście „siedliskowe”) 38
		2.4.3. Strategia działań środowiskowych 40
		2.4.4. Praca z mentorami 40
3. Metodologia badań ewaluacyjnych programu „Trener Osiedlowy” 41
	3.1. Cele badań i podstawowe pytania ewaluacyjne 43
	3.2. Główne kryteria i wskaźniki 44
	3.3. Metody i narzędzia badawcze 48
	3.4. Organizacja badań 50
	3.5. Materiał 52
	3.6. Metody opracowania materiału 52
4. Wyniki badań ewaluacyjnych programu „Trener Osiedlowy” 55
	4.1. Analiza redukcji zachowań patologicznych w poszczególnych rejonach Wrocławia na podstawie danych za lata 2003–2011 55
		4.1.1. Charakterystyka patologii nieletnich w poszczególnychosiedlach Wrocławia w latach 2003–2008 55
		4.1.2. Charakterystyka patologii nieletnich w poszczególnych dzielnicach Wrocławia w latach 2009–2011 63
		4.1.3. Odpowiedzi na pierwsze pytanie badawcze 64
	4.2. Analiza realizacji programu na podstawie danych (2006–2014) rejestrowanych przez uczestników zajęć 65
		4.2.1. Uczestnicy programu „Trener Osiedlowy” 66
		4.2.2. Porównanie danych rejestrowanych przez uczestników programu w zależności od etapu badań oraz fazy sezonu prac trenera osiedlowego (początkowej i zaawansowanej) 67
			4.2.2.1. Wiek aktywnych uczestników programu 67
			4.2.2.2. Systematyczność udziału w programie 69
			4.2.2.3. Motywy uczestnictwa w programie 69
			4.2.2.4. Źródło informacji o programie 70
			4.2.2.5. Oczekiwania uczestników w odniesieniu do zajęć 71
			4.2.2.6. Stopień zadowolenia z zajęć 72
		4.2.3. Odpowiedzi na drugie pytanie badawcze w odniesieniu do uczestników programu 73
	4.3. Analiza realizacji programu na podstawie danych (2006–2014) rejestrowanych przez trenerów i niezależnych obserwatorów 75
		4.3.1. Porównanie danych rejestrowanych przez trenerów osiedlowych w zależności od etapu badań oraz fazy prac trenera osiedlowego (początkowej i zaawansowanej) 75
			4.3.1.1. Liczba aktywnych uczestników programu na początku zajęć 75
			4.3.1.2. Liczba aktywnych uczestników programu na końcu zajęć 76
			4.3.1.3. Liczba biernych uczestników programu 77
			4.3.1.4. Wiek aktywnych uczestników programu 77
			4.3.1.5. Efektywność zajęć pod względem poziomu aktywności ruchowej 78
			4.3.1.6. Zachowanie warunków bezpieczeństwa w czasie zajęć 79
			4.3.1.7. Warunki pogodowe podczas zajęć 80
			4.3.1.8. Pomoc w organizacji zajęć ze stronylokalnej społeczności 81
			4.3.1.9. Atmosfera zajęć 82
			4.3.1.10. Ocena siebie jako organizatora zajęć 83
			4.3.1.11. Rodzaj dominującej aktywności ruchowej 83
			4.3.1.12. Liczba stałych uczestników programu 84
			4.3.1.13. Stopień oczekiwania na zajęcia 84
		4.3.2. Porównanie danych rejestrowanych przez niezależnych obserwatorów w zależności od etapu badań, części zajęć (początek, połowa, koniec) oraz fazy sezonu prac trenera osiedlowego (początkowej i zaawansowanej) 86
			4.3.2.1. Liczba aktywnych uczestników programu 86
			4.3.2.2. Liczba biernych uczestników programu 87
			4.3.2.3. Wiek aktywnych uczestników programu 89
			4.3.2.4. Ukierunkowanie aktywności ruchowej 91
			4.3.2.5. Rodzaj dominującej aktywności ruchowej 92
			4.3.2.6. Efektywność prowadzącego w kierunku integracji grupy 94
			4.3.2.7. Sprzęt sportowy i pomocniczy używany podczas zajęć 95
			4.3.2.8. Sprawność organizacyjna prowadzącego 97
			4.3.2.9. Warunki pogodowe podczas zajęć 99
			4.3.2.10. Warunki ludzkie 101
			4.3.2.11. Atmosfera zajęć 102
		4.3.3. Porównanie danych rejestrowanych przez trenerów osiedlowych i niezależnych obserwatorów w zależności od etapu badań oraz fazy sezonu prac trenera osiedlowego 103
			4.3.3.1. Liczba aktywnych uczestników programu na początku zajęć 103
			4.3.3.2. Liczba aktywnych uczestników programu na końcu zajęć 104
			4.3.3.3. Liczba biernych uczestników programu 105
			4.3.3.4. Wiek aktywnych uczestników programu 106
			4.3.3.5. Warunki pogodowe podczas zajęć 107
			4.3.3.6. Atmosfera zajęć 108
			4.3.3.7. Rodzaj dominującej aktywności ruchowej 109
			4.3.3.8. Ocena siebie jako organizatora zajęć/sprawność organizacyjna prowadzącego 110
		4.3.4. Odpowiedzi na drugie pytanie badawcze w odniesieniu do trenerów i obserwatorów programu 110
	4.4. Działania uzupełniające 111
		4.4.1. Warsztaty dla trenerów osiedlowych 112
		4.4.2. Program „Trener Osiedlowy” a opinie przedstawicieli rad osiedlowych 112
5. Sport na rzecz profilaktyki zachowań patologicznych wśród dzieci i młodzieży aglomeracji miejskich – autorska propozycja „Wieloczynnikowego modelu środowiskowego – Sport 2014” 114
6. Dyskusja 121
7. Wnioski i rekomendacje 128
	7.1. Wnioski 128
	7.2. Rekomendacje 129
Aneks 130
	1. Arkusze wykorzystane w badaniach 130
	2. Tabele 136
Bibliografia 253
Wykaz rycin i tabel 272
Summary 283
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

8,10 zł
9,00 zł

Bitmapowa grafika komputerowa. Wprowadzenie do programu GIMP 2.8

Treść podręcznika została zorientowana przede wszystkim na nabycie przez studentów umiejętności praktycznych przy wykorzystaniu programu GIMP wj wersji 2.8, która miała swoją premierę na początku maja 2012 r.
30,16 zł
35,90 zł

Miłość pod okiem trenera

Julia nie czuła się dobrze w swoim ciele. Krytyczne myśli i oceny wpędziły ją w kompleksy, ale mogły doprowadzić do czegoś gorszego – depresji. Dziewczynie wydawało się, że za wszystkie porażki w jej życiu odpowiadają nadprogramowe kilogramy. Pe...
22,58 zł
28,22 zł

Poradnik ryczałtowca 2014

W poradniku w sposób jasny i przejrzysty opisane zostały sytuacje i warunki na jakich można wybrać ryczałt ewidencjonowany oraz wskazano kto nie może skorzystać z tej formy opodatkowania.Pozycja ta pozwala również na podjęcie ...
47,40 zł
79,00 zł

Jan Nowak Jeziorański, Zbigniew Brzeziński. Listy 1959-2003

Książka zawiera niepublikowaną korespondencję prowadzoną w latach 1959–2003 między wybitnymi i znanymi osobistościami: Janem Nowakiem-Jeziorańskim i Zbigniewem Brzezińskim.W tej ciekawej wymianie myśli, opinii i komentarzy obaj wybitn...
28,79 zł
31,99 zł

Na zawsze razem. Sześciotygodniowy program dla par

To propozycja równie dobra dla początkujących par, jak i dla małżeństw – z krótszym bądź dłuższym stażem. Podzielone na kolejne tygodnie i dni teksty prowokują do refleksji i pomagają w odkryciu odpowiedzi na najbardziej fundamental...
29,48 zł
39,30 zł

Program dr. Barnarda dla odwrócenia skutków cukrzycy. Naturalna metoda potwierdzona naukowo

Każdy cukrzyk posiada wyjątkową zdolność do stopniowego leczenia i powrotu do zdrowia. Choć różni się ona u każdej osoby, to badania dr. Barnarda potwierdziły, że ani wiek, waga, geny czy jakikolwiek inny czynnik nie oznacza, że poprawa jest nie...
33,54 zł
39,00 zł

Programy animowane dla dzieci w historii Telewizji Polskiej. Znak, styl, dyskurs

Autorka bada zupełnie nowe zagadnienie, gdyż nie ma językoznawczego opracowania filmów animowanych nadawanych cyklicznie w seriach, przedstawia ich rozwój i zachodzące zmiany w aspekcie historycznym, dzięki czemu udało się jej poró...
17,16 zł
22,00 zł

Pedagogika osób niepełnosprawnych. Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju

Są to ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych.Program przeznaczony jest do realizacji w pracy terapeutycznej w przeds...
8,10 zł
9,00 zł

Zastosowanie programu Mathcad do rozwiązywania wybranych zagadnień inżynierskich

Podręcznik przedstawia przykłady rozwiązywania zagadnień mechaniki technicznej oraz wytrzymałości materiałów przy wykorzystaniu programu komputerowego Mathcad. Adresowany jest do studentów wyższych uczelni technicznych jak równie...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!