Współczesne media - gatunki w mediach. Tom 2. Gatunki w mediach elektronicznych
Niniejsza książka jest ósmą z serii „Współczesne media”. [...] Trzon publikacji stanowią teksty wygłoszone podczas konferencji „Współczesne media – gatunki w mediach” zorganizowanej w kwietniu 2016 roku przez Zakład Dziennikarstwa Wydziału Politologii z okazji Jubileuszu XL-lecia pracy naukowej Profesor Marii Wojtak. [...] Zarówno konferencja, jak i publikacja powstała na jej bazie zostały przez nas pomyślane jako formy uczczenia Jubileuszu wybitnej badaczki języka mediów, której prace są ważnym punktem odniesienia dla środowiska badaczy gatunków, w tym także gatunków medialnych. (Szczególny charakter tej publikacji sygnalizuje jej podtytuł: Prace dedykowane Profesor Marii Wojtak).
Ze Wstępu Iwona Hofman, Danuta Kępa-Figura
- Kategorie:
- Redakcja: Danuta Kępa-Figura, Iwona Hofman
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7784-969-9
- ISBN druku: 978-83-7784-969-9
- Liczba stron: 424
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
I. GATUNKI W RADIU 9 Barbara Boniecka Sylwiczność gatunkowa w radiowych audycjach dla dzieci i młodzieży 11 Grażyna Stachyra Radiowy phone-in jako forma gatunkotwórcza 35 Paulina Czarnek-Wnuk Rozrywka w radiowych formach gatunkotwórczych na przykładzie game show 55 Małgorzata Rzeszutko-Iwan Wywiad czy… przesłuchanie, rozmowa, konwersacja, gadanie? – o strukturze pytań w wybranych wywiadach radiowych 69 Joanna Bachura-Wojtasik Apetyt na życie. Rozważania o fikcji i prawdzie w dokumencie radiowym 81 Natalia Kowalska Sztuka opowiadania prawdziwych historii. Audycje radiowe typu feature 95 II. GATUNKI W TELEWIZJI 105 Andrzej Kozieł, Joanna Szylko-Kwas Analiza gatunkowo-formatowa tygodniowych ramówek TVP 1, Polsat i TVN 107 Monika Grzelka, Agnieszka Kula Współczesny news telewizyjny – o dwóch kolejnych strategiach gry w informowanie. Bezstronność i wiarygodność 121 Marcin Sanakiewicz Performans: hipergatunek czy antygatunek? Informacja w polityce medialnej współczesnej telewizji 133 Beata Grochala Wzorce alternacyjne telewizyjnej transmisji sportowej 147 Wioletta Kochmańska Telewizyjna relacja meczów siatkówki i jej konstytutywne cechy – przyczynek do opisu gatunku (na materiale transmisji przez Telewizje Polsat Spółka z o.o.) 163 Małgorzata Gruchoła Charakterystyka wątków skandalizujących w telewizyjnych programach reality show 181 Ewa Szkudlarek-Śmiechowicz Od docu-soap do virali – o konwergencji medialnej i recepcji przekazów telewizyjnych w środowisku młodzieży (na przykładzie telenoweli paradokumentalnej „Szkoła”) 199 Łukasz Jędrzejski Gatunki dziennikarskie w Polskiej Kronice Filmowej 217 III. GATUNKI W NOWYCH MEDIACH 233 Małgorzata Nowak Genologicznie o witrynie WWW 235 Alina Naruszewicz-Duchlińska Kilka refleksji na temat memów internetowych 251 Magdalena Steciąg Memy Marty Frej: hybryda medialna w publicystyce feministycznej 265 Katarzyna Jachimowska, Beata Kacperska Tweet jako najnowsza forma komentarza sportowego 277 Ignacy S. Fiut Wywiad w dominacji biasu hipertekstowego. Na przykładzie portalu Onet.pl 297 Paweł Urbaniak Interaktywność i multimedialność we współczesnych formach reportażowych 309 Mariusz Rutkowski Niemiec płakał, jak sprzedawał… O konwencjonalizacji gatunkowej internetowych ogłoszeń motoryzacyjnych 321 Iza Matusiak-Kempa „Doniesienia osobiste” w perspektywie aksjologicznej. Od pragmatyzmu do hedonizmu 337 Katarzyna Sobstyl To jest Bond – nie James, ale szczeniak. Internetowe ogłoszenia adopcyjne zwierząt jako przykład tekstu użytkowego 349 Paulina Sieradzka Poszukiwania genologiczne na przykładzie wybranych filmików na kanale AVON MAKE-UP TV 359 Monika Wasilonek Nowoczesna sztuka multimedialna w przestrzeni publicznej: nowa jakość w sztuce czy ewolucja reklamy 369 IV. SWIADOMOSC GENOLOGICZNA ODBIORCÓW MEDIÓW 385 Anna Granat Odzwierciedlenie recepcji gatunków dziennikarskich w zachowaniach językowych dzieci w wieku przedszkolnym 387 Magdalena Trysińska Szkolne problemy z genologia. Mit i legenda we współczesnych mediach i świadomości uczniów 409