Współczesne oblicza medialnych rozmów o sporcie
Autorka podejmuje temat aktualny, atrakcyjny dla czytelnika. Monografia ma charakter naukowy, napisana jest z dbałością o precyzyjne użycie terminów i pojęć z zakresu językoznawstwa. Autorka dokonuje przemyślanego wyboru literatury przedmiotu, a praca ukazuje Jej duże oczytanie w publikacjach z zakresu lingwistyki sportu. Do dotychczasowego stanu badań książka wnosi przede wszystkim doprecyzowanie terminu „rozmowa medialna”, a także próby wskazania jej specyfiki oraz medialnych form dialogowych. Autorka odwołuje się do metodologii zaproponowanej przez Marię Wojtak, konsekwentnie stosuje kolejne kroki badawcze, w każdym (sub)gatunku analizując aspekt pragmatyczny, strukturalny, stylistyczny i poznawczy. Monografia z pewnością zainteresuje językoznawców i medioznawców, nie tylko badaczy języka sportu. Z pewnością do grona jej odbiorców będą należeli dziennikarze profesjonalni oraz amatorzy, działający w ramach dziennikarstwa społecznego/obywatelskiego. Warta polecenia jest również studentom kierunków humanistycznych i społecznych, głównie dziennikarstwa.
Z recenzji dr hab. Marty Wójcickiej, prof. UMCS
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8220-627-2
- ISBN druku: 978-83-8220-626-5
- Liczba stron: 186
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Część teoretyczna 17 Rozdział I. Rozmowa jako gatunek wypowiedzi 19 1.1. Przegląd źródeł leksykograficznych 19 1.2. Przegląd stanowisk badaczy 24 1.2.1. Rozmowa w badaniach językoznawczych 25 1.2.2. Rozmowa w badaniach nie językoznawczych 33 1.3. Podsumowanie stanowisk 37 1.4. Typologia rozmowy 39 1.5. Specyfika rozmowy w mediach 41 1.5.1. Formy dialogowe w mediach masowych 41 1.5.2. Rozmowa medialna 45 Rozdział II. Sport w badaniach naukowych 49 2.1. Ujęcie psychologiczne 49 2.2. Ujęcie socjologiczne 53 2.3. Ujęcie medioznawcze 57 2.4. Ujęcie lingwistyczne 59 Część analityczna 63 Rozdział III. Medialne rozmowy ze sportowcami 65 3.1. Typy medialnych rozmów ze sportowcami 66 3.1.1. Wywiad 66 3.1.2. Konferencja prasowa 75 3.1.3. Talk show 77 3.2. Metodologia badań i typologia materiału analitycznego 80 3.3. Wywiad prasowy 85 3.4. Wywiad radiowy 97 3.5. Mikrowywiad pomeczowy 107 3.6. Wywiad kwestionariuszowy 117 3.7. Wywiad internetowy 124 3.8. Rozmowa w programie talk show 133 3.9. Rozmowa potoczna w wideoblogu „Igłą szyte” 142 Zakończenie 153 Summary 161 Bibliografia 163 Wykaz skrótów 175 Spis medialnych rozmów ze sportowcami 177 Spis tabel 181 Spis wykresów 183 Spis zdjęć 185