Z imieniem przez życie
Imiona mamy wszyscy – nie wszyscy wiemy, jak wiele one znaczą. Lubimy je lub nie, pasują do nas jak ulał lub wcale, są modne lub staromodne, wydają się pospolite lub nazbyt oryginalne. Myślimy też o tym jakie imię wybrać dla dziecka? albo: jak o sobie mówić: Katarzyna, Kasia, czy może Kaśka? Książka Krystyny Doroszewicz w bardzo interesujący i kompetentny naukowo sposób omawia nie tylko te sprawy, lecz też przedstawia cały szeroki zakres zagadnień związanych z imionami. Autorka pisze o psychologicznej i społecznej roli imienia, o pułapkach w wyborze imion, o imienniczej modzie, specyfice kobiecych i męskich imion, o stereotypach imion oraz o atrakcyjności imienia w szkole, w pracy, w polityce. Przedstawiając liczne naukowe badania pokazuje, że imię może mieć ogromną moc – być „dobrą wróżbą” na życie lub uciążliwą etykietą. z recenzji prof. dr hab. Eugenii Mandal Książka Z imieniem przez życie może zainteresować nie tylko psychologów czy rodziców, którzy zastanawiają się nad wyborem imienia dla potomka. Każdy z nas ma jakieś doświadczenia z własnym imieniem. Lektura tej książki pozwoli skonfrontować indywidualne odczucia i refleksje z wynikami badań i teoriami psychologicznymi. Zawarta w niej wiedza wykracza często poza nasze doświadczenie i intuicję, pokazując ukryte związki imion z zachowaniem człowieka. Krystyna Doroszewicz – psycholog, adiunkt w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Interesuje się psychologią społeczną, a zwłaszcza wywieraniem wpływu w bliskich związkach. Jest autorką publikacji na temat taktyk wywierania wpływu, efektu Michała Anioła i satysfakcji w relacjach z innymi.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7383-602-0
- ISBN druku: 978-83-7383-602-0
- Liczba stron: 202
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp. Imiona jako przedmiot badań psychologicznych 9 Rozdział 1. Do czego potrzebne są imiona, czyli funkcje imion 13 Rozdział 2. Nadawanie imion, czyli decyzja na całe życie 19 Wzory nadawanie imion 19 Nadawanie imion w perspektywie psychologii ewolucyjnej 21 Kewin z Zimnej Wody, czyli o modzie imienniczej 27 Wybór imienia z perspektywy rodzicielskiej 47 Rola imion w rozwoju dzieci 57 Rozdział 3. Jakie informacje są zawarte w imionach, czyli o konotacyjnym znaczeniu imion 60 Stereotypy związane z imionami 73 Samospełniające się proroctwo jako mechanizm potwierdzania stereotypów 76 Rozdział 4. Specyfika imion męsko-żeńskich 79 Rozdział 5. Czy forma imion zmienia ich konotacje? 89 Wnioskowanie o osobowości na podstawie formy imienia 89 Sytuacyjne uwarunkowania preferowanych form imienia 93 Rozdział 6. Atrakcyjność imion, czyli jakie imiona są preferowane 99 Rozdział 7. Pomagają czy szkodzą? Kontrowersje związane z imionami niezwykłymi 106 Rozdział 8. Akceptacja własnego imienia a samoocena 117 Rozdział 9. Czy imiona mogą wpływać na ocenę atrakcyjności fizycznej i interpersonalnej? 124 Rozdział 10. Przewidywanie sukcesu zawodowego i osiągnięć szkolnych na podstawie imienia 135 Konotacje imion i stereotypy związane z zawodami a przewidywany sukces zawodowy 135 Atrakcyjność imion uczniów i studentów a uzyskiwane przez nich oceny w nauce 145 Rozdział 11. Imię jako narzędzie wpływu społecznego 155 Dlaczego imię zwiększa podatność na wpływ? 155 Zwracanie się po imieniu 156 „Kasia jestem”, czyli autoprezentacja za pomocą imienia 159 Podobieństwo/zbieżność imion 160 Utajony egotyzm (implicit egotism) 165 Utajony egotyzm a atrakcyjność produktów i marek 167 Utajony egotyzm w polityce 169 Rozdział 12. Imiona jako wskaźniki w badaniach psychologicznych i socjologicznych 172 Rozdział 13. Z życia wzięte, czyli uwagi końcowe 177 Po pierwsze nie szkodzić, czyli o wyborze imion 177 Pułapki związane z imionami 179 Imienniczki – fenomen społeczny Krystyn 180 Literatura cytowana 183