Zacznij programowanie w Go
Go jest prostym językiem programowanie zaprojektowanym przez Google do rozwiązywania dużych problemów. Wielkie projekty oznaczają wielkie zespoły tworzone przez osoby o różnym stopniu doświadczenia. Go oferuje mały, ale zdolny język, którym może być zrozumiany i używany przez każdego, bez względu na jego doświadczenie.
Zarówno hobbyści, osoby początkujące, jak i profesjonaliści mogą korzystać z tego szybkiego, nowoczesnego języka – jedyne, czego potrzebują, to odpowiednie źródło. Zacznij programowanie w Go to przydatne wprowadzenie do podstaw i zasad języka Go, które może służyć jako solidna podstawa dla kolejnych programistycznych projektów. Opanujesz składnię Go, będziesz pracować z typami i funkcjami, odkryjesz bardziej zaawansowane zagadnienia jak stan i współbieżność, po drodze rozwiązując ćwiczenia, które pomogą utrwalić to, czego się nauczyłeś.
W książce:
- Podstawowe pojęcia: wycinki, interfejsy, wskaźniki i współbieżność
- Siedem projektów na końcu każdej części, w tym: susły podróżujące w kosmos, łaziki marsjańskie, szyfry i symulacje
- Wszystkie przykłady uruchamiane w Go Playground – nie musisz nic instalować!
Książka autorstwa Nathana Youngmana i Rogera Peppé jest przeznaczona dla osób zaznajomionych z programowaniem komputerowym oraz dla każdego, kto chce się go nauczyć.
„Książka jest tak zorganizowana, aby umożliwić szybką naukę Go. Szczególnie przydatna dla niedoświadczonych programistów”.
– Mario Carrion, Meredith Corporation
„Nauka poprzez działanie! Mnóstwo przykładów, które pomogą nauczyć się podstaw Go i zapoznać się z jego nomenklaturą”.
– Ulises Flynn, Nav
„Świetna książka. Jest przeznaczona dla początkujących, ale może być przydatna również dla doświadczonych programistów”.
– Mikaël Dautrey, Isitix
„Pierwszy szczebel pomyślnej wspinaczki po drabinie Go”.
– Jeff Smith, Agilify
Książka jest tak zorganizowana, aby umożliwić szybką naukę Go. Szczególnie przydatna dla niedoświadczonych programistów.
Mario Carrion,
Meredith Corporation
Nauka poprzez działanie! Mnóstwo przykładów, które pomogą nauczyć się podstaw Go i zapoznać się z jego nomenklaturą.
Ulises Flynn,
Nav
Świetna książka. Jest przeznaczona dla początkujących, ale może być przydatna również dla doświadczonych programistów.
Mikaël Dautrey,
Isitix
Pierwszy szczebel pomyślnej wspinaczki po drabinie Go.
Jeff Smith,
Agilify
Przedmowa VII
Podziękowania VIII
Informacje o tej książce X
O autorach XIV
Część 0
PIERWSZE KROKI
Lekcja 1 Na miejsca, gotów, start 3
Część 1
PROGRAMOWANIE IMPERATYWNE
Lekcja 2 Prosty kalkulator 15
Lekcja 3 Pętle i rozgałęzienia 25
Lekcja 4 Zasięg zmiennych 36
Lekcja 5 Podsumowanie – bilet na Marsa 44
Część 2
TYPY
Lekcja 6 Liczby rzeczywiste 49
Lekcja 7 Liczby całkowite 57
Lekcja 8 Duże liczby 67
Lekcja 9 Teksty w wielu językach 74
Lekcja 10 Konwersje typów 85
Lekcja 11 Podsumowanie – szyfr Vigenère 94
Część 3
CEGIEŁKI
Lekcja 12 Funkcje 99
Lekcja 13 Metody 108
Lekcja 14 Funkcje jako wartości pierwszej klasy 115
Lekcja 15 Podsumowanie – tabele temperatur 124
Część 4
KOLEKCJE
Lekcja 16 Tablice mądrości 127
Lekcja 17 Wycinki – zaglądanie do tablic 136
Lekcja 18 Większy kawał tortu 144
Lekcja 19 Wszechstronne mapy 152
Lekcja 20 Podsumowanie – wycinek z życia 161
Część 5
STAN I ZACHOWANIE
Lekcja 21 Trochę struktury 169
Lekcja 22 Go nie ma klasy 179
Lekcja 23 Agregacja i przekierowywanie 187
Lekcja 24 Interfejsy 196
Lekcja 25 Podsumowanie – rezerwat zwierząt marsjańskich 206
Część 6
W GŁĄB SUŚLEJ NORY
Lekcja 26 Wskaźniki 211
Lekcja 27 Wiele hałasu o nil 229
Lekcja 28 Błądzić jest rzeczą ludzką 239
Lekcja 29 Podsumowanie – zasady sudoku 257
Część 7
PROGRAMOWANIE WSPÓŁBIEŻNE
Lekcja 30 Gorutyny i współbieżność 261
Lekcja 31 Współbieżność i stan 277
Lekcja 32 Podsumowanie – życie na Marsie 291
Podsumowanie Co dalej? 295
Dodatek Rozwiązania 297
Indeks 341
Zacznij programowanie w GO Podsumowanie.pdf(pdf)
42 KB
Zacznij programowanie w GO Informacje o ksiazce.pdf(pdf)
65 KB
Zacznij programowanie w GO Lekcja 1.pdf(pdf)
64 KB
Zacznij programowanie w GO str 197-198.pdf(pdf)
75 KB
Przeczytaj fragment
Zacznij programowanie w GO Podsumowanie.pdf(pdf)
42 KB
Zacznij programowanie w GO Informacje o ksiazce.pdf(pdf)
65 KB
Zacznij programowanie w GO Lekcja 1.pdf(pdf)
64 KB
Zacznij programowanie w GO str 197-198.pdf(pdf)
75 KB
Zobacz więcej
Zobacz mniej