Zarządzanie jakością
W podręczniku zaprezentowano istotę oraz najważniejsze koncepcje zarządzania jakością służące usprawnieniu ogólnego zarządzania organizacją. Ponadto przedstawiono kwestie związane z systemem oceny zgodności, wykorzystywane w celu weryfikacji spełnienia określonych wymagań dotyczących organizacji, procesu, usługi, produktu, systemu czy osoby, zawierające wyjaśnienia w zakresie normalizacji, certyfikacji, akredytacji oraz audytu. Przybliżono podstawowe wymagania dotyczące zastosowania systemowego podejścia do zarządzania jakością w organizacjach w aspekcie normatywnym, przy wykorzystaniu normy ISO 9001. Uwzględniono kwestie dotyczące branżowych systemów zarządzania jakością mających zastosowanie w branży żywnościowej, motoryzacyjnej, usług IT, medycznej, lotniczej, telekomunikacyjnej i kolejowej oraz wymagania NATO w tym zakresie. Przedstawiono definicje kosztów jakości i ich klasyfikację, a także wybrane modele kosztów jakości oraz rachunek kosztów jakości. Ponadto zawarto zagadnienia dotyczące wykorzystania głównych narzędzi zarządzania jakością stosowanych w organizacjach w celu zapewnienia jakości oraz doskonalenia procesów i wyrobów.
- Kategorie:
- Redakcja: Alina Matuszak-Flejszman
- ISBN: 978-83-8211-073-9
- ISBN druku: 978-83-8211-063-0
- Liczba stron: 325
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 1. Zarządzanie jakością w zarządzaniu organizacją 1.1. Istota i pojęcie jakości 1.2. Jakość w działalności organizacji 1.3. Geneza i ewolucja podejścia do zarządzania jakością 1.4. Prekursorzy koncepcji zarządzania jakością 1.5. Nagrody jakości Zagadnienia Bibliografia 2. Koncepcje zarządzania jakością 2.1. Istota koncepcji kompleksowego zarządzania jakością (TQM) 2.2. Koncepcje lean 2.3. Koncepcja six sigma 2.4. Koncepcja lean six sigma 2.5. Znormalizowane systemy zarządzania Zagadnienia Bibliografia 3. System oceny zgodności 3.1. Podstawowe definicje związane z oceną zgodności 3.2. Normalizacja 3.3. Certyfikacja 3.4. Akredytacja 3.5. Audyt Zagadnienia Bibliografia 4. System zarządzania jakością 4.1. Projakościowe zarządzanie w organizacji 4.2. Podejście oparte na ryzyku 4.3. Znormalizowane zarządzanie jakością 4.4. Skuteczność systemu zarządzania jakością Zagadnienia Bibliografia 5. Systemy zarządzania jakością w branży żywnościowej 5.1. Prawne aspekty zarządzania jakością w branży żywnościowej 5.2. Istota kształtowania jakości produktów żywnościowych 5.3. Międzynarodowe standardy zarządzania jakością i bezpieczeństwem żywności 5.4. Międzynarodowe systemy zapewnienia jakości żywności 5.5. Polskie systemy jakości żywności 5.6. Polskie znaki na produktach spożywczych Zagadnienia Bibliografia 6. Wybrane branżowe standardy w zakresie zarządzania jakością 6.1. Zarządzanie jakością w branży motoryzacyjnej 6.2. System zarządzania jakością usług IT 6.3. Zarządzanie jakością w branży medycznej 6.4. Zapewnienie jakości dostaw w przemyśle lotniczym 6.5. System zarządzania w branży telekomunikacyjnej 6.6. Wymagania NATO w zakresie zarządzania jakością 6.7. Zarządzanie łańcuchem dostaw w branży kolejowej Zagadnienia Bibliografia 7. Ekonomiczne aspekty jakości 7.1. Podstawy ekonomiki jakości 7.2. Koszty jakości – zarys problematyki 7.3. Modele kosztów jakości 7.4. Rachunek kosztów jakości jako narzędzie wspomagające zarządzanie organizacją 7.5. Implementacja rachunku kosztów jakości – aspekty praktyczne 7.6. Rachunek kosztów jakości – uwagi końcowe Zagadnienia Bibliografia 8. Tradycyjne narzędzia zarządzania jakością 8.1. Istota i klasyfikacja metod i narzędzi zarządzania jakością w organizacji 8.2. Podstawowe narzędzia rozwiązywania problemów jakościowych w organizacjach Zagadnienia Bibliografia 9. Pozostałe metody i narzędzia wspierające zarządzanie jakością 9.1. Diagram pokrewieństwa 9.2. Diagram relacji 9.3. Diagram systematyki 9.4. Diagram macierzowy 9.5. Macierzowa analiza danych 9.6. Wykres programowy procesu decyzji 9.7. Diagram sieciowy 9.8. Burza mózgów (ang. brainstorming) Zagadnienia Bibliografia Quality management (Summary)