Źródła sukcesu szkolnego młodzieży licealnej
Tematyka książki jest związana z najbardziej aktualnymi pytaniami stawianymi przez wszystkie osoby uczestniczące w procesie edukacji - Co można zrobić, jakie warunki stworzyć, jakie działania podjąć, aby w pełni wykorzystać potencjał uczniów? Pytanie to zostało uzupełnione o szereg pytań szczegółowych: W jakim stopniu poziom intelektualny i poziom rozwoju emocjonalnego sprzyjają odnoszeniu sukcesu szkolnego? Jakie działania mogą podjąć rodzice uczniów? Jakie działania proponowane przez szkołę są najcenniejsze dla rozwoju możliwości ucznia? Jakie działania związane ze środowiskiem rodzinnym i szkolnym mogą stać się przeszkodą ograniczającą rozwój? Opracowanie to jest oparte na badaniach, które były prowadzone wśród młodzieży licealnej, ich nauczycieli i rodziców. Dzięki temu odpowiedzi na pytania, które stały się asumptem do poszukiwań pochodzą z trzech płaszczyzn - od uczniów, rodziców i nauczycieli. Pozwala to na pełniejszą i bardziej wnikliwą analizę zagadnienia.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7308-642-5
- ISBN druku: 978-83-7308-642-5
- Liczba stron: 200
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 11 Rozdział I. Znaczenie sukcesu szkolnego dla jakości funkcjonowania młodzieży licealnej 13 1. Sukces szkolny – próba zdefiniowania 15 1.1. Pojęcie sukcesu 15 1.2. Osiągnięcia szkolne 17 1.3. Uczeń osiągający sukces: uczeń zdolny – uzdolniony – utalentowany 19 2. Predyktory sukcesu szkolnego 21 3. Kierunki zmian systemu edukacyjnego sprzyjające osiąganiu sukcesu szkolnego 25 Rozdział II. Endogenne uwarunkowania sukcesu szkolnego 29 1. Inteligencja jako znaczący predyktor sukcesu szkolnego 29 2. Modele zdolności – zintegrowana prezentacja znaczenia uwarunkowań endogennych 44 3. Znaczenie uwarunkowań endogennych dla osiągania sukcesu szkolnego w świetle dotychczasowych badań naukowych 47 Rozdział III. Egzogenne uwarunkowania sukcesu szkolnego 51 1. Rodzinne uwarunkowania sprzyjające odniesieniu sukcesu szkolnego 51 2. Strategie i style pracy szkoły umożliwiające osiąganie sukcesu szkolnego 54 3. Czynniki tkwiące w środowisku rówieśniczym współdecydujące o odnoszeniu sukcesu szkolnego 64 4. Znaczenie czynników egzogennych dla osiągania sukcesów w szkole – w świetle dotychczasowych badań 67 Rozdział IV. Metodologiczne podstawy badań 75 1. Problemy badawcze 78 2. Zmienne i wskaźniki 79 3. Metody i techniki 82 4. Teren i organizacja badań 85 5. Charakterystyka środowiska szkoły i grupy badanej 86 5.1. Prezentacja osiągnięć uczniów i nauczycieli I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży 86 5.2. Charakterystyka grupy badanej 90 Rozdział V. Poziom inteligencji poznawczej oraz inteligencji emocjonalnej osiąganej przez badaną młodzież licealną 93 1. Poziom inteligencji poznawczej uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży 95 2. Poziom inteligencji emocjonalnej badanej grupy 98 Rozdział VI. Obraz sukcesu szkolnego w ocenie młodzieży licealnej, rodziców i nauczycieli 103 1. Sposoby definiowania sukcesu szkolnego przez młodzież licealną 103 2. Obraz sukcesu szkolnego w sferze podmiotowej i przedmiotowej uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży 107 3. Sukces szkolny opisywany w sferze podmiotowej i przedmiotowej przez nauczycieli I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży 122 4. Obraz sukcesu szkolnego w sferze podmiotowej i przedmiotowej prezentowany przez rodziców uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży 127 Rozdział VII. Znaczenie badanych czynników endogennych dla odnoszenia sukcesu szkolnego przez młodzież licealną 135 1. Związek poziomu inteligencji poznawczej z sukcesem szkolnym 136 2. Związek poziomu inteligencji emocjonalnej z sukcesem szkolnym 145 Rozdział VIII. Znaczenie czynników egzogennych dla osiągnięcia sukcesu szkolnego przez młodzież licealną 151 1. Determinanty sukcesu szkolnego – w ocenie uczniów 152 2. Rola szkoły w osiąganiu sukcesu szkolnego – w ocenie nauczycieli 156 3. Znaczenie funkcjonowania szkoły dla odniesienia sukcesu szkolnego – w ocenie rodziców 162 4. Determinanty sukcesu szkolnego związane z funkcjonowaniem rodziny – w ocenie rodziców 166 5. Rola rodziny w osiąganiu sukcesu szkolnego – w ocenie nauczycieli 168 Podsumowanie 177 Postulaty 184 Bibliografia 187 Akty prawne 195 Spis tabel 197 Spis rysunków 199