MENU

Agresywność, kompetencje społeczne i samoocena resocjalizowanych nieletnich a ich przestępczość w okresie dorosłości

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Lublin, 2013

  • Autor: Zdzisław Bartkowicz

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 37,80 zł
34,02
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Agresywność, kompetencje społeczne i samoocena resocjalizowanych nieletnich a ich przestępczość w okresie dorosłości

Celem przedstawionych badań było wyodrębnienie predyktorów przestępczości nieletnich po zakończeniu resocjalizacji instytucjonalnej (teoretyczny) i sformułowanie implikacji dotyczących oddziaływań resocjalizacyjnych w zakresie poszczególnych wymiarów funkcjonowania psychospołecznego wychowanków (praktyczny). Najważniejsze przesłanie tej pracy zawiera się w pedagogicznym ujęciu podjętego problemu badawczego. Mimo że oparta o przesłanki interdyscyplinarne (kryminologiczne, psychologiczne) jest ona na wskroś pedagogiczna - poczynając od aparatury pojęciowej, argumentacji, eksponowania edukacyjnych aspektów resocjalizacji, po proponowane rozwiązanie odnoszące się do metodyki pracy z jednostkami wykolejonymi społecznie.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp   9

ROZDZIAŁ I. Sukces i fiasko resocjalizacji nieletnich  15
	1.1. Wykolejenie społeczne i jego diagnozowanie  15
	1.2. Nieletni jako sprawcy czynów karalnych  19
	1.3. Resocjalizacja zakładowa nieletnich  21
	1.4. Skuteczność resocjalizacji nieletnich  24
		1.4.1. Pojęcie resocjalizacji   24
		1.4.2. Kryteria skuteczności   25
	1.5. Predyktory skutecznej resocjalizacji  27
		1.5.1. Czynniki ryzyka i czynniki ochraniające. Odporność psychiczna  27
		1.5.2. Predyktory recydywy i przestępczości gwałtownej  31
	1.6. Współczesne koncepcje resocjalizacji a zagadnienie jej skuteczności  36

ROZDZIAŁ II. Funkcjonowanie psychospołeczne nieletnich w aspekcie zadań i efektów resocjalizacji  41
	2.1. Agresywność w obrazie wykolejenia nieletnich i zadań resocjalizacyjnych  41
		2.1.1. Pojęcie i formy agresji   41
		2.1.2. Definicja i klasyfikacja przemocy   43
		2.1.3. Przemoc i agresja w perspektywie sprawcy i ofiary  47
		2.1.4. Teorie agresji i przemocy  50
		2.1.5. Agresja i przemoc w zakładach resocjalizacyjnych   54
		2.1.6. Agresywność i udział w przemocy jako predyktory nieprzystosowania i konfliktu z prawem  59
	2.2. Kompetencje społeczne osób wykolejonych społecznie a zadania resocjalizacyjne   64
		2.2.1. Kompetencje społeczne i ich struktura  64
		2.2.2. Kompetencje społeczne w kontekście procesu wykolejenia i resocjalizacji   69
		2.2.3. Kompetencje społeczne a psychologia pozytywna  72
	2.3. Samoocena w aspekcie wykolejenia i resocjalizacji osób wykolejonych  73
		2.3.1. Pojęcie samooceny i jej struktura  73
		2.3.2. Samoocena jako regulator postępowania  75
		2.3.3. Samoocena a agresja i przestępczość   76

ROZDZIAŁ III. Metodologia badań własnych   83
	3.1. Problematyka badawcza   83
	3.2. Cel badań, problemy badawcze i hipotezy robocze   85
	3.3. Metoda i techniki badawcze  87
		3.3.1. Skala do Badania Przemocy (SBP)  88
		3.3.2. KwestionariuszNastroje i Humory Bussa i Durkee  89
		3.3.3. Skala Wykolejenia (SW) Brodsky’ego i O’Neal-Smotherana w tłumaczeniu Radochońskiego  91
		3.3.4. Kwestionariusz Kompetencji Społecznych (KKS) Matczak   91
		3.3.5. Skala Samooceny (TSCS) Fittsa  92
		3.3.6. Inwentarz Samowiedzy Wiechnik i Drwala  93
		3.3.7. Kwestionariusz danych osobowych  95
	3.4. Organizacja badań i kryteria doboru grup  96
	3.5. Charakterystyka badanych grup  98
	3.6. Procedura statystyczna  113

ROZDZIAŁ IV. Agresywność resocjalizowanych nieletnich a ich przestępczość w okresie dorosłości  115
	4.1. Przejawianie, doznawanie i ocena przemocy przez nieletnich w świetle badania Skalą do Badania Przemocy (SBP) a ich przestępczość w okresie dorosłości   116
		4.1.1. Percepcja przemocy przez nieletnich i ich rówieśników  116
		4.1.2. Wyniki w SBP a długość pobytu w ośrodku oraz przestępczość w okresie dorosłości   120
		4.1.3. Ocena poszczególnych aktów przemocy a przestępczość w okresie dorosłości   122
			4.1.3.1. Rygoryzm – liberalność badanych w ocenie poszczególnych aktów przemocy   122
			4.1.3.2. Ocena poszczególnych aktów przemocy a długość pobytu w ośrodku i przestępczość w wieku dorosłym   123
			4.1.3.3. Częstość występowania poszczególnych aktów przemocy w środowisku w ocenie nieletnich i grupy porównawczej  128
			4.1.3.4. Ocena częstości występowania poszczególnych aktów przemocy w otoczeniu a długość pobytu w ośrodku i przestępczość w wieku dorosłym  128
			4.1.3.5. Akty przemocy przejawianej i doświadczanej przez nieletnich i grupę porównawczą  129
			4.1.3.6. Stosowanie i doświadczanie poszczególnych aktów przemocy a pobyt w ośrodku i przestępczość w okresie dorosłym  138
		4.1.4. Bycie sprawcą a ofiarą agresji i przemocy w badanych grupach   139
		4.1.5. Subtypy Sprawca-Ofiara w badanych grupach   144
		4.1.6. Zmienne SBP jako predyktory karalności, aktywności (uporczywości) kryminalnej i rodzaju przestępstwa. Regresja logistyczna   147
			4.1.6.1. Skale SBP jako predyktory przestępczości  147
			4.1.6.2. Wyniki w poszczególnych pozycjach skali A jako predyktory przestępczości  154
			4.1.6.3. Wyniki w poszczególnych pozycjach Skali C jako predyktory przestępczości  163
			4.1.6.4. Wyniki w poszczególnych pozycjach Skali B jako predyktory przestępczości  171
			4.1.6.5. Wyniki w poszczególnych pozycjach Skali D jako predyktory przestępczości  172
			4.1.6.6. Subtypy Sprawca-Ofiara jako predyktory przestępczości. Regresja logistyczna   185
	4.2. Agresywność nieletnich w świetle badania kwestionariuszem Nastroje i Humory a ich kariera przestępcza w okresie dorosłości   194
		4.2.1. Agresywność nieletnich i grupy porównawczej   195
		4.2.2. Wyniki w kwestionariuszu Nastroje i Humory a długość pobytu w ośrodku oraz przestępczość w okresie dorosłości  199
		4.2.3. Wyniki w kwestionariuszu Nastroje i Humory Bussa-Durkee jako predyktory przestępczości – analiza regresji logistycznej   201
	4.3. Zachowania antyspołeczne badanych w świetle badania Skalą Wykolejenia a ich przestępczość w okresie dorosłości   203
		4.3.1. Zachowania antyspołeczne nieletnich i grupy porównawczej   203
		4.3.2. Wyniki w Skali Wykolejenia a długość pobytu w ośrodku oraz przestępczość w okresie dorosłości   206
		4.3.3. Wyniki w Skali Wykolejenia jako predyktory przestępczości – analiza regresji logistycznej  208
	Podsumowanie  210

ROZDZIAŁ V. Kompetencje społeczne i samoocena nieletnich a ich przestępczość w okresie dorosłości   215
	5.1. Poziom kompetencji społecznych nieletnich w świetle badania kwestionariuszem Kwestionariusza Kompetencji Społecznych (KKS) Matczak a ich przestępczość w okresie dorosłości  215
		5.1.1. Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach społecznych badanych nieletnich i grupy porównawczej  215
		5.1.2. Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach społecznych nieletnich a długość pobytu w ośrodku oraz przestępczość w okresie dorosłości   221
		5.1.3. Umiejętności społeczne badanych jako predyktory przestępczości – analiza regresji logistycznej   222
	5.2. Samoocena nieletnich mierzona Skalą TSCS Fittsa a ich przestępczość w okresie dorosłości   225
		5.2.1. Samoocena nieletnich oraz grupy porównawczej w świetle badania skalą TSCS Fittsa  225
		5.2.2. Wyniki w skali TSCS Fittsa a długość pobytu w ośrodku oraz przestępczość w okresie dorosłości   235
		5.2.3. Wyniki w skali TSCS Fittsa jako predyktory przestępczości – analiza regresji logistycznej  237
	5.3. Samoocena nieletnich w świetle badania Inwentarzem Samowiedzy a ich przestępczość w okresie dorosłości   243
		5.3.1. Samoocena nieletnich i grupy porównawczej   243
		5.3.2. Wyniki w Inwentarzu Samowiedzy a długość pobytu w ośrodku oraz przestępczość w okresie dorosłości   251
		5.3.3. Wyniki w Inwentarzu Samowiedzy jako predyktory przestępczości – analiza regresji logistycznej   254
	Podsumowanie  259

Zakończenie  265
Bibliografia  275
Spis tabel i wykresów   285
Aneks   289
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

14,36 zł
16,70 zł

Społeczne role sędziów rodzinnych

Społeczne role sędziów rodzinnych to pierwsza w Polsce monografia grupy zawodowej sędziów rodzinnych w ujęciu socjologicznym. Analiza tej tematyki jest bardzo istotna ze względu na fakt, iż sędziowie rodzinni wykonują szczególny za...
36,00 zł
40,00 zł

AKTUALNE PROBLEMY BADAWCZE NAUKI SPOŁECZNE I HUMANISTYCZNE

Oddajemy w Państwa ręce publikację, która jest wynikiem interdyscyplinarnej debaty nad pytaniem w jaki sposób pandemia COVID-19 wpłynęła na innowacyjne rozwiązania różnych sfer aktywności człowieka. Książka jest zbiorem artyk...
16,20 zł
18,00 zł

STRATEGIA BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO – SPOŁECZNE I GOSPODARCZE WSPARCIE WYKONAWCZE t.2

Strategia Bezpieczeństwa Narodowego, podpisana przez Prezydenta RP, wyznaczyła zadania w zakresie obrony oraz ochrony państwa. W celu zrealizowania podstawowych celów wyznaczonych w tym dokumencie niezbędne jest wsparcie społeczne i gospodarcze ...
53,10 zł
59,00 zł

Rada pedagogiczna. Obowiązki, kompetencje i odpowiedzialność

Publikacja zawiera praktyczne informacje dotyczące organizacji pracy rady pedagogicznej. Szczegółowo zostały omówione zasady funkcjonowania rady pedagogicznej wynikające z obowiązujących przepisów prawa, m.in.:
14,36 zł
16,70 zł

Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole

W związku z kolejną reformą systemu szkolnictwa w Polsce problemy kształcenia literackiego, kulturowego i językowego ciągle stanowią przedmiot dyskusji nie tylko w środowisku akademickim, ale przede wszystkim w środowisku praktyków. Czy kształce...
34,31 zł
39,90 zł

Kształtowanie kompetencji menedżerskich personelu medycznego w szpitalach

Autor skupia się na kompetencjach menedżerskich, a ściślej na kompetencjach kadry kierowniczej szpitali. Taki wybór pola badawczego zasługuje niewątpliwie na pełną akceptację, jeśli wziąć pod uwagę odrębność, jaką nacechowana jest działalność sz...
99,90 zł
111,00 zł

Sekretarz jednostki samorządu terytorialnego. Zadania, kompetencje, schematy działań, wzory pism

Kompleksowe opracowanie poświęcone statusowi prawnemu sekretarza jednostki samorządu terytorialnego przedstawia jego zadania, kompetencje, uprawnienia i obowiązki. W książce zaprezentowano zagadnienia, których znajomość jest niezbędna do ...
58,50 zł
65,00 zł

Polska sztuka wojenna w okresie wczesnofeudalnym

Pomimo upływu półwiecza Polską sztukę wojenną w okresie wczesnofeudalnym należy nadal czytać i z niej korzystać, gdyż – powtarzając opinię sprzed półwiecza – jest w dalszym ciągu pozycją „cenną, która na stałe zaj...
11,62 zł
14,90 zł

Roczny okres rozliczeniowy czasu pracy – wprowadzanie, stosowanie i zasady rozliczania

"Poradnik „Roczny okres rozliczeniowy – wprowadzanie, stosowanie i zasady rozliczania” pozwoli zaoszczędzić na płaceniu za godziny nadliczbowe pracodawcom, którzy mają zróżnicowane zapotrzebowanie na pracę pracownik...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!