Skuteczna resocjalizacja
Zebrane w tej książce artykuły są pokłosiem ogólnopolskiej konferencji zorganizowanej przez Zakład Pedagogiki Resocjalizacyjnej UMCS, która odbyła się w listopadzie 2006 roku w Lublinie. Przyświecające jej hasło dotyczyło skutecznej resocjalizacji, rozumianej jako działalność pedagogiczna. W części pierwszej znalazły się prace tematyczne związane z resocjalizacją zakładową, podejmujące różnorodne aspekty jej skuteczności. Część druga, zatytułowana Oddziaływania wychowawcze w pracy kuratorów sądowych, zawiera 6 opracowań dotyczących resocjalizacji w warunkach otwartych. Część trzecia to 8 artykułów dotyczących profilaktyki w szkołach gimnazjalnych. Część czwarta to opracowania, których przedmiotem jest mediacja prowadzona w warunkach szkolnych i sądowych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-227-2917-5
- ISBN druku: 978-83-227-2917-5
- Liczba stron: 405
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 7 Część 1. KONTROWERSJE WOKÓŁ RESOCJALIZACJI ZAKŁADOWEJ 13 Jan Szałański – Zakres i poziom skuteczności resocjalizacji 13 Zdzisław Bartkowicz – Skuteczna resocjalizacja w perspektywie aksjologicznej i pomiarowej 23 Tadeusz Sakowicz – Zmierzch czy renesans zakładowej resocjalizacji 29 Katarzyna Pawełek, Monika Marczak – Resocjalizacja w polskich zakładach karnych. Teoria a praktyka 43 Józef Rejman, Anna Sak-Styczyńska – Sprawność systemu profilaktyki i resocjalizacji warunkiem efektywności oddziaływań 51 Dorota Pstrąg – Warunkowe przedterminowe zwolnienie a problem readaptacji społecznej skazanych 81 Irena Motow – Kreatorzy resocjalizacji w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych 95 Danuta Wosik-Kawala, Tomasz Grabowski – Działalność resocjalizacyjna Oddziału Zewnętrznego Aresztu Śledczego w Radomiu 105 Beata Zajęcka – Ucieczki nieletnich z placówek resocjalizacyjnych – analiza przyczyn 117 Anna Górka – Poczucie bezpieczeństwa skazanych odbywających karę pozbawienia wolności w systemie programowanego oddziaływania 129 Andrzej Chudnicki – Postaci ADHD w populacji nieletnich resocjalizowanych w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych (MOW) 141 Część 2. ODDZIAŁYWANIA WYCHOWAWCZE W PRACY KURATORÓW SĄDOWYCH 151 Andrzej Bałandynowicz – Resocjalizacja wspierająca wobec skazanych w warunkach kurateli sądowej 151 Andrzej Węgliński – Tożsamość zawodowa kuratorów rodzinnych a skuteczność oddziaływań resocjalizacyjnych 171 Ewa Grudziewska – Poziom dojrzałości społecznej nieletnich pozostających pod nadzorem kuratora 193 Grażyna Kuziora – Poziom i zakres stresu zawodowego w pracy społecznych kuratorów dla dorosłych 201 Krzysztof Linowski – System odbywania kary pozbawienia wolności a probacja 215 Magdalena Monist-Czerwińska – Aspekty wychowawcze w pracy społecznych kuratorów rodzinnych 235 Część 3. PROFILAKTYKA W SZKOŁACH GIMNAZJALNYCH 247 Mieczysław Radochoński – Tożsamość płciowa a zachowania agresywne młodzieży 247 Teresa Lewandowska-Kidoń – Blaski i cienie profilaktyki w gimnazjum 259 Anna Wojnarska – Kompetencje społeczne a agresywność uczniów szkół gimnazjalnych 275 Anna Siudem – Radzenie sobie ze stresem jako element profilaktyki w szkole 287 Ireneusz Siudem – Działalność partyworkerów jako reakcja na współczesne zagrożenia młodzieży 301 Małgorzata Przybysz-Zaremba – Profilaktyka w szkołach gimnazjalnych województwa warmińsko-mazurskiego 315 Mieczysław Dudek – Poczucie koherencji u młodzieży zagrożonej uzależnieniami 321 Maria Łukawska – Przegląd programów profilaktycznych i ich realizacja w szkołach gimnazjalnych 331 Część 4. MEDIACJA SZKOLNA I SĄDOWA JAKO ALTERNATYWA ODDZIAŁYWAŃ RESOCJALIZACYJNYCH 351 Jakub Jurkowski – Zastosowanie metody Mind Mappingu w przekazywaniu informacji i wspieraniu kreatywności podczas rozwiązywania konfliktów na drodze mediacji 351 Agnieszka Lewicka – Mediator szkolny – jego umiejętności psychopedagogiczne 361 Agata Linkiewicz – Mediacja szkolna w opinii uczniów i nauczycieli szkoły średniej 371 Beata Łyżwa, Monika Wojtkowiak – Mediacja jako droga do rozwiązywania konfliktu 383 Aneta Michalska-Warias – Mediacja sądowa jako alternatywa wobec tradycyjnego wymiaru sprawiedliwości? 393