Bariery w zarządzaniu międzykulturowym. Perspektywa filii zagranicznych korporacji transnarodowych
W warunkach ekspansji biznesu międzynarodowego i wzrostu liczby filii zagranicznych, w których zachodzą interakcje międzykulturowe, istnieje potrzeba rozwoju wiedzy i prowadzenia badań w zakresie zarządzania tymi interakcjami. Dyscyplina zarządzania międzykulturowego znajduje się przy tym we wstępnej fazie rozwoju i obszar ten jest stosunkowo słabo opisany w literaturze, zwłaszcza w odniesieniu do zarządzania interakcjami międzykulturowymi w korporacjach. Głównym celem tej książki jest poszerzenie wiedzy na temat zarządzania międzykulturowego w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych w aspekcie barier kulturowych.
Główne obszary tematyczne to: zarządzanie międzykulturowe jako dyscyplina badawcza - jego definicja, fazy rozwoju, znaczenie i przedmiot zainteresowań, klasyfikacja barier kulturowych, skuteczne mechanizmy ich przełamywania, w tym metody adaptacji w otoczeniu wielokulturowym, model efektywności kulturowej korporacji transnarodowych, determinanty zarządzania międzykulturowego, czynniki tworzące efektywność kulturową, problemy metodologiczne związane z badaniem filii zagranicznych korporacji transnarodowych w Polsce, analiza barier kulturowych w zarządzaniu filiami zagranicznymi korporacji w Polsce - typów, obszarów występowania i ich istotności, mechanizmów przełamywania barier wraz z propozycją usprawnień w wybranych obszarach zarządzania międzykulturowego. Adresaci:
Książka może być źródłem pogłębionej wiedzy dla studentów wyższych lat studiów magisterskich, słuchaczy studiów doktoranckich oraz kadry naukowo-dydaktycznej kierunków związanych z zarządzaniem i ekonomią. Wyniki badań i propozycje usprawnień są również adresowane do osób uczestniczących w interakcjach międzykulturowych w filiach zagranicznych korporacji.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-0897-7
- ISBN druku: 978-83-7526-755-6
- EAN: 9788326408977
- Liczba stron: 292
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorce 7 Wstęp 9 Rozdział 1. Zarządzanie międzykulturowe w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych 19 1.1. Zarządzanie międzykulturowe jako dyscyplina naukowa 19 1.2. Stan badań nad filiami zagranicznymi korporacji transnarodowych 30 1.3. Znaczenie i zakres zarządzania międzykulturowego w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych 44 Rozdział 2. Bariery kulturowe w zarządzaniu filiami zagranicznymi korporacji transnarodowych 57 2.1. Źródła barier w interakcjach międzykulturowych związane z kulturą narodową 57 2.2. Organizacyjne źródła barier kulturowych w zarządzaniu filiami zagranicznymi 71 2.3. Zakorzenione w jednostce źródła barier kulturowych w zarządzaniu filiami zagranicznymi 90 Rozdział 3. Model efektywności kulturowej w zarządzaniu filiami zagranicznymi korporacji transnarodowych 100 3.1. Pojęcie i koncepcja efektywności kulturowej korporacji transnarodowej 100 3.2. Poziomy efektywności kulturowej korporacji transnarodowych 117 Rozdział 4. Filie zagraniczne korporacji transnarodowych w Polsce - aspekty metodologiczne 131 4.1. Charakterystyka podmiotów z kapitałem zagranicznym i filii zagranicznych w Polsce 131 4.2. Koncepcja badań własnych filii zagranicznych korporacji transnarodowych w Polsce 143 4.3. Charakterystyka próby badawczej i uczestników badania 151 Rozdział 5. Interakcje międzykulturowe w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych w Polsce - wyniki badań własnych 162 5.1. Rodzaje barier kulturowych w badanych filiach zagranicznych korporacji transnarodowych 162 5.2. Obszary występowania barier kulturowych i ich istotność 178 5.3. Mechanizmy rozpoznawania i przełamywania barier kulturowych w badanych filiach zagranicznych korporacji transnarodowych 188 Zakończenie 199 1. Podsumowanie rozważań teoretycznych 199 2. Podsumowanie wyników badań własnych 201 3. Propozycje usprawnień w obszarze zarządzania międzykulturowego w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych 206 Załącznik 1. Charakterystyka typów filii zagranicznych 211 Załącznik 2. Postrzeganie dystansu kulturowego 215 Załącznik 3. Teorie biznesu międzynarodowego - streszczenie głównych koncepcji 218 Załącznik 4. Zalety i wady zastosowanej w pracy metodologii badań własnych 225 Załącznik 5. Bariery kulturowe w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych w Polsce - przykłady z badań własnych 227 Załącznik 6. Tabele uzupełniające charakterystykę badanych filii zagranicznych korporacji transnarodowych 272 Bibliografia 275 Wykaz skrótów 287 Indeks 289