Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Podręczniki na studia

Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 2, 2021

  • Autor: Anna Kowalewska, Barbara Woynarowska, Zbigniew Izdebski, Magdalena Woynarowska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 99,00 zł
89,10
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 9,90 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji

Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat: • Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych. • Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych. • Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. • Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem. • Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa 11
Historia kształcenia pedagogów i nauczycieli w zakresie zagadnień biomedycznych Barbara Woynarowska 13
CZĘŚĆ I. ROZWÓJ BIOLOGICZNY CZŁOWIEKA 19
Rozdział 1. Rozwój osobniczy człowieka – podstawowe pojęcia Barbara Woynarowska 21
	1.1. Sfery rozwoju i ich wzajemny związek 22
	1.2. Etapy w rozwoju osobniczym 23
	1.3. Dymorfizm płciowy 24
Rozdział 2. Rozwój fizyczny Barbara Woynarowska 27
	2.1. Procesy w rozwoju fizycznym 28
	2.2. Czynniki wpływające na rozwój fizyczny 32
		2.2.1. Genetyczne czynniki rozwoju fizycznego 33
		2.2.2. Środowiskowe czynniki rozwoju fizycznego 34
	2.3. Metody oceny rozwoju fizycznego 36
		2.3.1. Ocena wzrastania 36
		2.3.2. Ocena różnicowania 39
		2.3.3. Ocena dojrzewania 39
	2.4. Wiek rozwojowy i tendencje przemian w rozwoju fizycznym 41
	2.5. Najczęstsze zaburzenia w rozwoju fizycznym dzieci i młodzieży 45
Rozdział 3. Rozwój motoryczny Barbara Woynarowska 51
	3.1. Podstawowe pojęcia 51
	3.2. Przebieg rozwoju motorycznego w ontogenezie 53
	3.3. Czynniki wpływające na rozwój motoryczny 54
	3.4. Metody oceny rozwoju motorycznego 56
	3.5. Tendencje przemian sprawności fizycznej 58
Rozdział 4. Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego oraz potrzeby biologiczne w poszczególnych okresach życia człowieka Barbara Woynarowska 61
	4.1. Okres prenatalny 61
	4.2. Wczesne dzieciństwo 68
		4.2.1. Okres noworodkowy 68
		4.2.2. Okres niemowlęcy 71
		4.2.3. Okres poniemowlęcy 74
	4.3. Średnie i późne dzieciństwo 76
		4.3.1. Okres przedszkolny 76
		4.3.2. Młodszy wiek szkolny 79
	4.4. Okres adolescencji 81
		4.4.1. Okres dojrzewania płciowego 81
		4.4.2. Okres młodzieńczy 87
	4.5. Okres dorosłości 89
		4.5.1. Wczesna i średnia dorosłość 89
		4.5.2. Późna dorosłość – starzenie się i starość 90
Rozdział 5. Rozwój psychoseksualny Zbigniew Izdebski 97
	5.1. Podstawowe pojęcia 98
	5.2. Przebieg rozwoju psychoseksualnego 102
	5.3. Biologiczne, psychiczne i społeczno-kulturowe uwarunkowania rozwoju seksualnego 106
	5.4. Zachowania seksualne w dzieciństwie i w okresie dojrzewania 110
	5.5. Ryzykowne zachowania seksualne młodzieży i zapobieganie im 115
	5.6. Zaburzenia i problemy seksualne w dzieciństwie i młodości 118
Rozdział 6. Wybrane układy i funkcje organizmu człowieka ważne dla procesów uczenia się Anna Kowalewska 125
	6.1. Układ nerwowy 126
		6.1.1. Wybrane informacje o budowie i funkcji układu nerwowego 126
		6.1.2. Zmiany w układzie nerwowym w różnych okresach rozwoju ontogenetycznego 133
	6.2. Narządy zmysłów 137
		6.2.1. Zmysł dotyku, zmysł równowagi i propriocepcja 139
		6.2.2. Układ wzrokowy, jego budowa, funkcja i rozwój 140
		6.2.3. Układ słuchowy, jego budowa, funkcja i rozwój 142
	6.3. Fizjologiczne podłoże emocji 144
		6.3.1. Rodzaje emocji 144
		6.3.2. Składniki emocji 145
		6.3.3. Przetwarzanie emocji 145
		6.3.4. Rozwój mózgowego systemu regulacji emocji 146
	6.4. Fizjologiczny mechanizm reakcji stresowej i wpływ stresu na zdrowie oraz zdolność do uczenia się 147
		6.4.1. Reakcja stresowa 148
		6.4.2. Holistyczna reakcja na stres 150
		6.4.3. Wpływ stresu na zdrowie 151
		6.4.4. Wpływ stresu na zdolność do uczenia się 154
	6.5. Biologiczne mechanizmy procesu uczenia się 155
		6.5.1. Rozwój i rodzaje uczenia się 155
		6.5.2. Pamięć 156
		6.5.3. Biologiczne uwarunkowania dysleksji rozwojowej 159
Rozdział 7. Podstawowe potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania 163
	7.1. Żywienie Anna Kowalewska 164
		7.1.1. Podstawowe pojęcia 165
		7.1.2. Regulacja pobierania pokarmu 166
		7.1.3. Zasady racjonalnego żywienia 167
		7.1.4. Związek między żywieniem, zdrowiem i dyspozycją do uczenia się 174
	7.2. Aktywność fizyczna Barbara Woynarowska 175
		7.2.1. Funkcje aktywności fizycznej w różnych okresach życia 176
		7.2.2. Zmiany aktywności fizycznej w ontogenezie i czynniki ją warunkujące 176
		7.2.3. Zalecany poziom aktywności fizycznej 178
		7.2.4. Niedostatki aktywności fizycznej u dzieci i młodzieży – przyczyny i skutki 180
	7.3. Zachowanie odpowiedniego rytmu pracy i odpoczynku Barbara Woynarowska 182
		7.3.1. Rytmy biologiczne 182
		7.3.2. Praca, zmęczenie, odpoczynek 184
		7.3.3. Sen 188
	7.4. Ochrona przed szkodliwymi dla rozwoju i zdrowia czynnikami środowiskowymi 192
		7.4.1. Ochrona przed zanieczyszczeniami powietrza atmosferycznego Barbara Woynarowska 192
		7.4.2. Ochrona przed nadmiernym nasłonecznieniem Barbara Woynarowska 194
		7.4.3. Ochrona przed hałasem Barbara Woynarowska 197
		7.4.4. Ochrona przed chorobami zakaźnymi Anna Kowalewska 199
CZĘŚĆ II. ZDROWIE I WYBRANE PROBLEMY ZDROWOTNE DZIECI I MłODZIEŻY W WIEKU SZKOLNYM 207
Rozdział 1. Zdrowie i czynniki je warunkujące Barbara Woynarowska 209
	1.1. Definiowanie zdrowia i holistyczne podejście do zdrowia 210
	1.2. Mierniki zdrowia i czynniki je warunkujące 213
	1.3. Związki między zdrowiem i edukacją 217
Rozdział 2. Sytuacja zdrowotna dzieci i młodzieży Barbara Woynarowska 221
	2.1. Zdrowie młodzieży w jej subiektywnej ocenie 222
	2.2. Zachowania zdrowotne młodzieży 223
	2.3. Główne problemy zdrowotne dzieci i młodzieży 225
Rozdział 3. Wybrane problemy zdrowotne dzieci i młodzieży w wieku szkolnym i sposoby zapobiegania im 231
	3.1. Wypadki i urazy Barbara Woynarowska 231
	3.2. Zaburzenia zdrowia psychicznego Barbara Woynarowska 234
		3.2.1. Częstość występowania zaburzeń zdrowia psychicznego u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym 235
		3.2.2. Wybrane zaburzenia zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w wieku szkolnym 235
	3.3. Choroby przewlekłe Barbara Woynarowska 242
	3.4. Używanie substancji psychoaktywnych Anna Kowalewska 248
Rozdział 4. Wczesne zapobieganie wybranym chorobom przewlekłym ujawniającym się u dorosłych Barbara Woynarowska 259
	4.1. Zapobieganie przedwczesnemu rozwojowi miażdżycy 259
	4.2. Wczesne zapobieganie osteoporozie 262
	4.3. Wczesne zapobieganie rakowi szyjki macicy 266
Rozdział 5. Profilaktyczna opieka zdrowotna nad uczniami Barbara Woynarowska 269
CZĘŚĆ III. NAUCZYCIELE – ICH ZDROWIE, JEGO OCHRONA I PROMOCJA 275
Rozdział 1. Sytuacja demograficzno-społeczna nauczycieli w Polsce Magdalena Woynarowska, Barbara Woynarowska 277
Rozdział 2. Czynniki ryzyka dla zdrowia i czynniki chroniące w zawodzie nauczyciela Magdalena Woynarowska, Barbara Woynarowska 281
Rozdział 3. Wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego nauczycieli Magdalena Woynarowska, Barbara Woynarowska 285
	3.1. Zaburzenia zdrowia fizycznego nauczycieli 286
	3.2. Kondycja psychiczna i problemy zdrowia psychicznego nauczycieli 288
	3.3. Zespół wypalenia zawodowego 290
	3.4. Zachowania zdrowotne nauczycieli 292
Rozdział 4. Działania dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli Magdalena Woynarowska, Barbara Woynarowska 295
	4.1. Ochrona zdrowia nauczycieli 296
	4.2. Promocja zdrowia nauczycieli 297
CZĘŚĆ IV. ŚRODOWISKO I ORGANIZACjA PRACY SZKOŁY 301
Rozdział 1. Środowisko społeczne szkoły Barbara Woynarowska 303
Rozdział 2. Wybrane elementy środowiska fizycznego szkoły Barbara Woynarowska 307
	2.1. Budynek, jego pomieszczenia i teren szkoły 308
	2.2. Warunki sanitarno-higieniczne 309
	2.3. Mikroklimat i oświetlenie 310
	2.4. Meble szkolne 312
	2.5. Ograniczanie hałasu w szkole 316
	2.6. Zabezpieczenie przed wypadkami i urazami 318
Rozdział 3. Aspekty zdrowotne organizacji pracy i życia szkoły Barbara Woynarowska 323
	3.1. Rozkład i organizacja lekcji 323
	3.2. Przerwy międzylekcyjne 325
	3.3. Żywienie w szkole 325
	3.4. Warunki i organizacja aktywności fizycznej w szkole 327
CZĘŚĆ V. PROFILAKTYKA PROBLEMÓW ZDROWOTNYCH I ZACHOWAŃ RYZYKOWNYCH I PROMOCjA ZDROWIA W SZKOLE I PRZEDSZKOLU 331
Rozdział 1. Profilaktyka chorób, problemów zdrowotnych i zachowań ryzykownych dla zdrowia w szkole Barbara Woynarowska, Magdalena Woynarowska 333
	1.1. Profilaktyka i jej poziomy 333
	1.2. Działania profilaktyczne w szkole 335
Rozdział 2. Promocja zdrowia w szkole i przedszkolu Barbara Woynarowska, Magdalena Woynarowska 337
	2.1. Koncepcja promocji zdrowia 337
	2.2. Promocja zdrowia w szkole 339
	2.3. Szkoła promująca zdrowie 340
		2.3.1. Historia rozwoju szkoły promującej zdrowie w europie i w Polsce 341
		2.3.2. Definicja, standardy i model szkoły promującej zdrowie w Polsce 343
	2.4. Przedszkole promujące zdrowie 345
		2.4.1. Prace nad koncepcją przedszkola promującego zdrowie w Polsce 345
		2.4.2. Definicja, standardy i model przedszkola promującego zdrowie w Polsce 346
Aneks 351
Słownik terminów używanych w rekomendacjach WHO 361
Bibliografia 363
Indeks nazwisk 379
Indeks rzeczowy 385
O Autorach 395
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Anna Kowalewska

Wirusolog, pedagog, dr n. med., dr hab. n. społ.. Adiunkt w Katedrze Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Wieloletni wykładowca i współautorka podręczników do biomedycznych podstaw rozwoju i wychowania. Członek krajowej i międzynarodowej grupy badawczej HBSC. Autorka/współautorka ponad 130 publikacji dotyczących zagadnień biologicznych podstaw zachowań człowieka, zdrowia dzieci i młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem zachowań ryzykownych oraz promocji zdrowia i profilaktyki uzależnień.

Barbara Woynarowska

Lekarz pediatra, specjalista medycyny szkolnej, prof. dr. hab. med. Emerytowany profesor w Katedrze Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii Wydziału Pedagogicznego UW. Współtwórczyni polskiej koncepcji szkoły promującej zdrowie, kierownik międzynarodowych badań HBSC w Polsce (1990–2004), członek Komitetu Zdrowia Publicznego PAN (1999-2019). Współautorka koncepcji edukacji zdrowotnej w podstawie programowej kształcenia ogólnego (2008). Autorka/współautorka ponad 600 publikacji z zakresu medycyny szkolnej, auksologii, medycyny sportowej, edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia.

Zbigniew Izdebski

Pedagog, seksuolog, specjalista w zakresie zdrowia publicznego, doradca rodzinny, prof. dr hab. n. hum. Kierownik Katedry Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego oraz Katedry Humanizacji Medycyny i Seksuologii Collegium Medicum Uniwersytetu Zielonogórskiego. Od 2010 r. współpracownik naukowy Instytutu ds. Badań nad Seksem, Płciowością i Prokreacją im. Alfreda Kinseya na Indiana University. Autor licznych polskich i międzynarodowych badań nad seksualnością człowieka. Realizator projektów badawczych dotyczących seksualności Polaków w cyklu życia.

Magdalena Woynarowska

Pedagog, nauczyciel języka francuskiego, dr hab. n. społ. Adiunkt w Zakładzie Zdrowia Publicznego Wydziału Nauki o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Współautorka narzędzi do autoewaluacji w szkole i przedszkolu promującym zdrowie. Autorka projektu promocji zdrowia pracowników szkół promujących zdrowie. Współredaktorka/współautorka podręczników dla szkół promujących zdrowie (ogólnodostępnych i specjalnych) i przedszkoli promujących zdrowie oraz autorka/współautorka 60 publikacji dotyczących zdrowia nauczycieli i pracowników niepedagogicznych, edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia.

23,00 zł

Uwarunkowania ustawowe i metodyczne aspekty kształcenia w zakresie przedsiębiorczości (z podstawami programowymi i ramowymi planami nauczania)

Publikacja składa się z dwóch części: podręcznika „Uwarunkowania ustawowe i metodyczne aspekty kształcenia w zakresie przedsiębiorczości” oraz suplementu „Podstawy programowe i ramowe plany nauczania przedmiotu podstawy przedsi...
39,00 zł

Zarządzanie rozwojem obszarów wiejskich w Polsce w warunkach integracji europejskiej

Książka stanowi analizę modelu zarządzania rozwojem obszarów wiejskich w Polsce, który ukształtowany został w wyniku przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Autorka zbadała wpływ mechanizmów europeizacji na zmiany instytucjonaln...

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 2: Wielokulturowość – doświadczanie Innego - 14 Współpraca studentów Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego ze środowisk iem lokalnym

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie to inicjatywa wydawnicza pracowników i studentów Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, nawiązująca do wielowiekowych cieszyńskich tradycji kształceniowych i publikac...

Odcienie bezpieczeństwa. Obszary badań, kierunki rozwoju - Ochrona ludności w Polsce i w wybranych krajach Europy

Ogromna dynamika przemian, jako cecha charakterystyczna rozwoju współczesnych społeczeństw, obejmuje wszystkie sfery życia człowieka. Świat współczesny, w którym żyjemy, ulega tak dynamicznym przemianom, iż nie jesteśmy wstanie za ...
4,00 zł

W TROSCE O BEZPIECZNE JUTRO Reminiscencje i zamierzenia - OCENA STANU BEZPIECZEŃSTWA PRACY W GÓRNICTWIE NA PODSTAWIE ANALIZY STATYSTYKI WYPADKÓW PRZY PRACY

Niniejsza monografia zatytułowana: W trosce o bezpieczne jutro. Reminiscencje i zamierzenia - składa się z pięciu zasadniczych rozdziałów i zawiera szereg odpowiedzi na nurtujące w przedmiotowym zakresie pytania badawcze. Nie brakuje ich z pewno...

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 05 Formy wsparcia dziecka niepełnosprawnego przed podjęciem nauki szkolnej

Manuskrypt M. Bełzy posiada wiele zalet. Pierwszą jest wybór funkcji, jaką mają pełnić przeprowadzone przez nią badania. Spośród możliwych funkcji badań komparatystycznych Autorka wybrała funkcję deskryptywną i melioracyjną [...]. Druga s...

Sztuka - edukacja - kultura - 01 Cultivating the Arts in Education and Therapy / Kultywowanie sztuki w edukacji i terapii

Monografia pt. Sztuka – Edukacja – Kultura. Z teorii i praktyki edukacji artystycznej prezentuje różnorodne rozważania, zarówno od strony teoretycznej, technologii warsztatu artystycznego, dydaktyki sztuki i innowacyjnych rozw...

Edukacja Jutra. Wokół problemów wychowania i kształcenia dzieci najmłodszych - Izabela Sochacka: Opieka logopedyczna w wybranych placówkach przedszkolnych – doniesienie z badań

(…) Monografia wpisuje się w rozpoczęty przed dwudziestu laty nurt poszukiwań, badań i doświadczeń związanych z wychowaniem i kształceniem dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, będących wyrazem dążenia do wywołania zmian odpowiadającyc...
4,00 zł

CZŁOWIEK – SPOŁECZEŃSTWO – PAŃSTWO W SYTUACJACH KRYZYSU t.3. - USTALENIA PRAWNE ORAZ PROCEDURALNE POLSKI I UNII EUROPEJSKIEJ W ROZWOJU SYSTEMU OCHRONY INFRASTRUKTURY KRYTYCZNEJ

Wpisując się w temat przewodni opracowania dotyczący człowieka, społeczeństwa oraz państwa w sytuacjach kryzysowych, chciałbym zaproponować chwilę refleksji naukowej nad możliwościami przewidywania kryzysów. Współcześnie rosnąca niepewnoś...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!