Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
PWN PRO

Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji(Miękka)

5.00  [ 1 ocena ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 99,00 zł
77,22
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 21,78 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 300 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.


Płatność elektroniczna
do 199,99 zł
od 200 zł do 299,99 zł
- ORLEN Paczka
8,99 zł
6,99 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
8,99 zł
6,99 zł
- Kurier pocztowy
10,99 zł
8,99 zł
- InPost Paczkomaty 24/7
10,99 zł
8,99 zł
- Kurier
12,99 zł
10,99 zł

Płatność za pobraniem
do 199,99 zł
od 200 zł do 299,99 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
11,99 zł
9,99 zł
- Kurier pocztowy
13,99 zł
11,99 zł
- Kurier
15,99 zł
13,99 zł

Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji

Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat:

 

  • Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych.
  • Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych.
  • Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli.
  • Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem.
  • Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.

 

Zagadnienia biomedyczne są od kilkudziesięciu lat ważnym elementem interdyscyplinarnego kształcenia studentów pedagogiki i kierunków nauczycielskich na różnych wydziałach uczelni wyższych i do nich ten podręcznik jest adresowany przede wszystkim. Może być on również przydatny nauczycielom, pedagogom i innym osobom pracującym z dziećmi i młodzieżą, rodzicom uczniów i wychowanków oraz twórcom polityki edukacyjnej. Mamy nadzieję, że przygotowaliśmy podręcznik do studiowania i wykorzystania w przyszłej i obecnej pracy zawodowej, a także w codziennym życiu.

Chcielibyśmy, aby zawarte w podręczniku informacje i praktyczne wskazówki pomogły Czytelnikom lepiej poznać i zrozumieć biomedyczne kwestie związane z funkcjonowaniem dzieci i młodzieży. Ważne jest dla nas także, aby pozwoliły im one lepiej poznać siebie, swój organizm/ciało i jego rozwój w poszczególnych okresach życia, skłoniły do refleksji nad własnym zdrowiem i dbałością o nie, umożliwiły identyfikację własnych problemów zdrowotnych i poszukiwanie skutecznych sposobów ich rozwiązania.

Z tekstu

 

Nowoczesny, świetnie przygotowany podręcznik w swym założeniu obejmuje najistotniejsze uwarunkowania rozwojowe, zdrowotne i społeczne edukacji dzieci i młodzieży, a także ochronę i promocję zdrowia nauczycieli. Ważnym elementem są też zdrowotne aspekty środowiska szkoły (w tym jej klimat społeczny) oraz organizacja procesu nauczania.

Podręcznik ten  może być wartościową lekturą dla praktykujących nauczycieli i pedagogów, nie tylko w szkole, lecz także w ośrodkach pracy pozalekcyjnej dla dzieci i młodzieży, a także w świetlicach środowiskowych. Interesujące treści znajdą w nim także socjolodzy, pracownicy socjalni i pracownicy szeroko pojętego zdrowia publicznego.

 

Z recenzji dr hab. n. med. prof. IMiD Anny Oblacińskiej

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa do 3 dni robocze
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier - dostawa do 2 dni roboczych
    • Poczta Polska (kurier pocztowy oraz odbiór osobisty w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch) - dostawa do 2 dni roboczych
    • ORLEN Paczka - dostawa do 2 dni roboczych
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Strony 11-17_REP.pdf(pdf)
124 KB

Barbara Woynarowska

Lekarz pediatra, specjalista medycyny szkolnej, prof. dr. hab. med. Emerytowany profesor w Katedrze Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii Wydziału Pedagogicznego UW. Współtwórczyni polskiej koncepcji szkoły promującej zdrowie, kierownik międzynarodowych badań HBSC w Polsce (1990–2004), członek Komitetu Zdrowia Publicznego PAN (1999-2019). Współautorka koncepcji edukacji zdrowotnej w podstawie programowej kształcenia ogólnego (2008). Autorka/współautorka ponad 600 publikacji z zakresu medycyny szkolnej, auksologii, medycyny sportowej, edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia.

Anna Kowalewska

Wirusolog, pedagog, dr n. med., dr hab. n. społ.. Adiunkt w Katedrze Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Wieloletni wykładowca i współautorka podręczników do biomedycznych podstaw rozwoju i wychowania. Członek krajowej i międzynarodowej grupy badawczej HBSC. Autorka/współautorka ponad 130 publikacji dotyczących zagadnień biologicznych podstaw zachowań człowieka, zdrowia dzieci i młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem zachowań ryzykownych oraz promocji zdrowia i profilaktyki uzależnień.

Zbigniew Izdebski

Pedagog, seksuolog, specjalista w zakresie zdrowia publicznego, doradca rodzinny, prof. dr hab. n. hum. Kierownik Katedry Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego oraz Katedry Humanizacji Medycyny i Seksuologii Collegium Medicum Uniwersytetu Zielonogórskiego. Od 2010 r. współpracownik naukowy Instytutu ds. Badań nad Seksem, Płciowością i Prokreacją im. Alfreda Kinseya na Indiana University. Autor licznych polskich i międzynarodowych badań nad seksualnością człowieka. Realizator projektów badawczych dotyczących seksualności Polaków w cyklu życia.

Magdalena Woynarowska

Pedagog, nauczyciel języka francuskiego, dr hab. n. społ. Adiunkt w Zakładzie Zdrowia Publicznego Wydziału Nauki o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Współautorka narzędzi do autoewaluacji w szkole i przedszkolu promującym zdrowie. Autorka projektu promocji zdrowia pracowników szkół promujących zdrowie. Współredaktorka/współautorka podręczników dla szkół promujących zdrowie (ogólnodostępnych i specjalnych) i przedszkoli promujących zdrowie oraz autorka/współautorka 60 publikacji dotyczących zdrowia nauczycieli i pracowników niepedagogicznych, edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia.

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Strony 11-17_REP.pdf(pdf)
124 KB

Seria Edukacja i zdrowie

Edukacja i zdrowie to cykl podręczników do podstawowych przedmiotów na kierunku pedagogika. Czytelnicy znajdą tu wiedzę na temat biologicznych podstaw funkcjonowania człowieka oraz kształtowania nawyków i zachowań sprzyjających zdrowiu.

Kup w komplecie

Edukacja zdrowotna PAKIET: Edukacja zdrowotna + Edukacja żywieniowa + Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji
Edukacja zdrowotna
Edukacja zdrowotna
Książka (Miękka)
Edukacja żywieniowa
Edukacja żywieniowa
Książka (Miękka)
Biomedyczne podstawy roz...
Biomedyczne podstawy roz...
Książka (Miękka)

309,00

Oszczędzasz 103,00 zł

64,90 zł

Kierunki rozwoju ubezpieczeń prywatnych i publicznych

Książka wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom środowisk zajmujących się różnorodnymi aspektami zarządzania ryzykiem z wykorzystaniem ubezpieczeń w życiu gospodarczym i prywatnym. W publikacji omawiane są także możliwe rozwiązania w zakresi...
39,90 zł

Cele i treści kształcenia w związku z integracją europejską na przykładzie edukacji wczesnoszkolnej we Włoszech i w Polsce

„Monografia autorstwa Elżbiety M. Mach dotyczy niezwykle interesującego i słabo zbadanego w polskiej literaturze zagadnienia edukacyjnych konsekwencji integracji europejskiej na przykładzie edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i we Włoszech. Autorka ...

Podstawy statystyki dla socjologów Tom 3 Wnioskowanie statystyczne

Większość badań statystycznych prowadzi się na próbach dobranych z populacji, ale ich wyniki uogólnia się na całą populację. Obliczenie prawdopodobieństwa popełnienia określonego błędu lub błędu o określonej wielkości przy takim uog&oacut...

Komisja Edukacji Narodowej 1773-1794 Szkoły w Wydziale Poleskim

Przekazujemy Czytelnikom czternastotomową serię publikacji będących rezultatem badań zespołu historyków wychowania z kilku polskich ośrodków akademickich, prowadzonych w ramach grantu Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki, na temat Komi...

Podstawy biotechnologii przemysłowej

Książka dotyczy poprawnej realizacji procesów i operacji biotechnologicznych, a przede wszystkim optymalizacji oraz doboru warunków technicznych i technologicznych decydujących o jakości gotowych bioproduktów. Najwięcej miejsca poś...

Z badań nad rozwojem gospodarczym Polski na tle przemian w Europie i na świecie

Zamysłem autorów wszystkich rozdziałów niniejszej monografii było ukazanie złożoności problemów gospodarczych Polski – kraju, który w ostatnich trzydziestu latach odnotował spektakularny wzrost, ale i stojącego przed k...

Perspektywy rozwoju modeli biznesu przedsiębiorstw

Publikacja została przygotowana z myślą o menedżerach, na co dzień kreujących i zarządzających przedsiębiorstwami w celu doskonalenia ich modelu biznesu, a także pracownikach naukowych i studentach, zgłębiających takie dziedziny wiedzy, jak nauki o zar...

Społeczeństwo i polityka Podstawy nauk politycznych Tom 1 część 1

Niniejsza edycja Społeczeństwa i polityki ma charakter wyjątkowy. Ukazuje się w 50. rocznicę powstania Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego – najstarszej i największej jednostki politologicznej w naszym kraju. Inna jest też stru...

Podstawy teorii plastyczności w geomechanice

Monografia skierowana do doktorantów, słuchaczy studiów magisterskich, jak również pracowników naukowych zajmujących się geomechaniką. Może ona zainteresować także inżynierów-praktyków, którzy są obeznan...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!