Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Podręczniki na studia

Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji(Miękka)

5.00  [ 1 ocena ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 99,00 zł
77,22
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 21,78 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 250 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.
- Zamówienia z minimum jedną książką Wydawnictwa Naukowego PWN, PZWL lub WNT wysyłamy taniej.

Płatność elektroniczna
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
- ORLEN Paczka
8,50 zł
7,50 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
8,50 zł
7,50 zł
Kurier pocztowy
12,50 zł
11,50 zł
- InPost Paczkomaty 24/7
12,50 zł
11,50 zł
- Kurier
13,50 zł
12,50 zł

Płatność za pobraniem
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
11,50 zł
10,50 zł
- Kurier pocztowy
15,50 zł
14,50 zł
- Kurier
16,50 zł
15,50 zł
Tańsza dostawa z tytułami PWN

Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji

Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat:

 

  • Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych.
  • Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych.
  • Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli.
  • Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem.
  • Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.

 

Zagadnienia biomedyczne są od kilkudziesięciu lat ważnym elementem interdyscyplinarnego kształcenia studentów pedagogiki i kierunków nauczycielskich na różnych wydziałach uczelni wyższych i do nich ten podręcznik jest adresowany przede wszystkim. Może być on również przydatny nauczycielom, pedagogom i innym osobom pracującym z dziećmi i młodzieżą, rodzicom uczniów i wychowanków oraz twórcom polityki edukacyjnej. Mamy nadzieję, że przygotowaliśmy podręcznik do studiowania i wykorzystania w przyszłej i obecnej pracy zawodowej, a także w codziennym życiu.

Chcielibyśmy, aby zawarte w podręczniku informacje i praktyczne wskazówki pomogły Czytelnikom lepiej poznać i zrozumieć biomedyczne kwestie związane z funkcjonowaniem dzieci i młodzieży. Ważne jest dla nas także, aby pozwoliły im one lepiej poznać siebie, swój organizm/ciało i jego rozwój w poszczególnych okresach życia, skłoniły do refleksji nad własnym zdrowiem i dbałością o nie, umożliwiły identyfikację własnych problemów zdrowotnych i poszukiwanie skutecznych sposobów ich rozwiązania.

Z tekstu

 

Nowoczesny, świetnie przygotowany podręcznik w swym założeniu obejmuje najistotniejsze uwarunkowania rozwojowe, zdrowotne i społeczne edukacji dzieci i młodzieży, a także ochronę i promocję zdrowia nauczycieli. Ważnym elementem są też zdrowotne aspekty środowiska szkoły (w tym jej klimat społeczny) oraz organizacja procesu nauczania.

Podręcznik ten  może być wartościową lekturą dla praktykujących nauczycieli i pedagogów, nie tylko w szkole, lecz także w ośrodkach pracy pozalekcyjnej dla dzieci i młodzieży, a także w świetlicach środowiskowych. Interesujące treści znajdą w nim także socjolodzy, pracownicy socjalni i pracownicy szeroko pojętego zdrowia publicznego.

 

Z recenzji dr hab. n. med. prof. IMiD Anny Oblacińskiej

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa do 3 dni robocze
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier - dostawa do 2 dni roboczych
    • Poczta Polska (kurier pocztowy oraz odbiór osobisty w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch) - dostawa do 2 dni roboczych
    • ORLEN Paczka - dostawa do 2 dni roboczych
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Strony 11-17_REP.pdf(pdf)
124 KB

Barbara Woynarowska

Lekarz pediatra, specjalista medycyny szkolnej, prof. dr. hab. med. Emerytowany profesor w Katedrze Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii Wydziału Pedagogicznego UW. Współtwórczyni polskiej koncepcji szkoły promującej zdrowie, kierownik międzynarodowych badań HBSC w Polsce (1990–2004), członek Komitetu Zdrowia Publicznego PAN (1999-2019). Współautorka koncepcji edukacji zdrowotnej w podstawie programowej kształcenia ogólnego (2008). Autorka/współautorka ponad 600 publikacji z zakresu medycyny szkolnej, auksologii, medycyny sportowej, edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia.

Anna Kowalewska

Wirusolog, pedagog, dr n. med., dr hab. n. społ.. Adiunkt w Katedrze Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Wieloletni wykładowca i współautorka podręczników do biomedycznych podstaw rozwoju i wychowania. Członek krajowej i międzynarodowej grupy badawczej HBSC. Autorka/współautorka ponad 130 publikacji dotyczących zagadnień biologicznych podstaw zachowań człowieka, zdrowia dzieci i młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem zachowań ryzykownych oraz promocji zdrowia i profilaktyki uzależnień.

Zbigniew Izdebski

Pedagog, seksuolog, specjalista w zakresie zdrowia publicznego, doradca rodzinny, prof. dr hab. n. hum. Kierownik Katedry Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego oraz Katedry Humanizacji Medycyny i Seksuologii Collegium Medicum Uniwersytetu Zielonogórskiego. Od 2010 r. współpracownik naukowy Instytutu ds. Badań nad Seksem, Płciowością i Prokreacją im. Alfreda Kinseya na Indiana University. Autor licznych polskich i międzynarodowych badań nad seksualnością człowieka. Realizator projektów badawczych dotyczących seksualności Polaków w cyklu życia.

Magdalena Woynarowska

Pedagog, nauczyciel języka francuskiego, dr hab. n. społ. Adiunkt w Zakładzie Zdrowia Publicznego Wydziału Nauki o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Współautorka narzędzi do autoewaluacji w szkole i przedszkolu promującym zdrowie. Autorka projektu promocji zdrowia pracowników szkół promujących zdrowie. Współredaktorka/współautorka podręczników dla szkół promujących zdrowie (ogólnodostępnych i specjalnych) i przedszkoli promujących zdrowie oraz autorka/współautorka 60 publikacji dotyczących zdrowia nauczycieli i pracowników niepedagogicznych, edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia.

Seria Edukacja i zdrowie

Edukacja i zdrowie to cykl podręczników do podstawowych przedmiotów na kierunku pedagogika. Czytelnicy znajdą tu wiedzę na temat biologicznych podstaw funkcjonowania człowieka oraz kształtowania nawyków i zachowań sprzyjających zdrowiu.

89,99 zł

Podstawy terapii traumy

Nieocenione źródło wiedzy dla klinicystów i terapeutów zajmujących się terapią traumy. W rozszerzonym wydaniu przełomowego poradnika na temat leczenia traumy młodzieży i dorosłych zgodnego z klasyfikacją DSM-5* John N. Briere i Catherine Scott łączą r...

Integracja sensoryczna w rozwoju dziecka

Książka ta powstała w wyniku zapotrzebowania na rynku na kompleksowe opracowanie dotyczące podstaw neurofizjologicznych oraz znaczenia integracji sensorycznej (SI) w rozwoju dziecka. Jest adresowana zarówno do specjalistów, osób pr...

Neoliberalne uwikłania edukacji

Neoliberalizm jest dominującą ideologią we współczesnym świecie, wywiera ogromny wpływ także na edukację. Książka weryfikuje hipotezę o istnieniu edukacyjnego programu ekonomii korporacyjnej. O ile wybitni ekonomiści mówią otwarcie o błęd...

Kierunki rozwoju ubezpieczeń prywatnych i publicznych

Książka wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom środowisk zajmujących się różnorodnymi aspektami zarządzania ryzykiem z wykorzystaniem ubezpieczeń w życiu gospodarczym i prywatnym. W publikacji omawiane są także możliwe rozwiązania w zakresi...
39,90 zł

Cele i treści kształcenia w związku z integracją europejską na przykładzie edukacji wczesnoszkolnej we Włoszech i w Polsce

„Monografia autorstwa Elżbiety M. Mach dotyczy niezwykle interesującego i słabo zbadanego w polskiej literaturze zagadnienia edukacyjnych konsekwencji integracji europejskiej na przykładzie edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i we Włoszech. Autorka ...

Podstawy statystyki dla socjologów Tom 3 Wnioskowanie statystyczne

Większość badań statystycznych prowadzi się na próbach dobranych z populacji, ale ich wyniki uogólnia się na całą populację. Obliczenie prawdopodobieństwa popełnienia określonego błędu lub błędu o określonej wielkości przy takim uog&oacut...

Komisja Edukacji Narodowej 1773-1794 Szkoły w Wydziale Poleskim

Przekazujemy Czytelnikom czternastotomową serię publikacji będących rezultatem badań zespołu historyków wychowania z kilku polskich ośrodków akademickich, prowadzonych w ramach grantu Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki, na temat Komi...
65,00 zł

Podstawy prawa

Podręcznik ,,Podstawy prawa" omawia najważniejsze zagadnienia dotyczące istoty oraz rozumienia prawa - zarówno krajowego jak i Unii Europejskiej. Publikacja szczegółowo omawia zaganienia dotyczące m.in:Definicji odnoszący...

Podstawy biotechnologii przemysłowej

Książka dotyczy poprawnej realizacji procesów i operacji biotechnologicznych, a przede wszystkim optymalizacji oraz doboru warunków technicznych i technologicznych decydujących o jakości gotowych bioproduktów. Najwięcej miejsca poś...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!